Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De TVHeadend source code is aangepast om goed samen te werken met Ziggo. Vanaf svn versie 4103 is het mogelijk om Ziggo kanalen op te slaan, te bekijken en te streamen (naar bijvoorbeeld XBMC).

Het is nu mogelijk om een Netwerk ID op te geven in de configuratie van de DVB Adapter zodat de juiste transponders gevonden worden. Ook zijn er aanpassingen gedaan om te zorgen dat de juiste ECM's verstuurd worden naar de NewCS server om de kanalen te decoderen.

Op de TV Headend website kan je vinden hoe je de svn versie kan downloaden en compileren.

Geplaatst:

Top!

Je patch voor NIT-other werkt ook prima!

En Andreas heeft prima begrepen hoe alle 'overbodige' ECMs genegeerd kunnen worden.

Wat zapt dat snel he!?

Nu de aandacht vestigen op een fatsoenlijke xbmc plugin zoals deze voor vdr al bestaat!

Geplaatst:

TV Headend kan toch al met XBMC "praten"? Ik zelf gebruik dat niet, maar ik hoor overval vandaan dat je prima Live TV kan streamen naar TV Headend toe. Of wil je dat XBMC deze streams gaat opnemen? Dat zou overbodig zijn want dat kan TV Headend prima zelf. En die opnamens zet je dan op een share welke je weer met XBMC kan afspelen.

Volgende stap is EMM's werked krijgen, en zorgen dat de of de EPG beter werkt, of het opnamen beheer wat verbeteren.

Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.

Geplaatst:

Tvheadend werkt wel met xbmc.

Je kunt je kanalen in 'videos' heel gemakkelijk toevoegen; en als je ze de juiste 'tags' zou geven zou je zelfs een beetje als bouquetten kunnen schikken.

Echter ... voor vdr is een xmbc (pvr) plugin geschreven die epg, recordings, channel sorting, ... mogelijk maakt. Die is er voor tvheadend (nog) niet.

Geplaatst:

Dit is goed nieuws! Ik heb 2 maanden geleden flink zitten kloten met dit probleem en heb toen TVHeadend maar opgegeven.. Kreeg toen ook alleen die kanalen die jullie al eerder aangaven..

Maar nu lees ik in de wiki van Tvheadend het volgende:

* TVHeadend does not process the Irdeto EMM message. This means that your smarcard will be blocked if you do not have an other client (ex. Dreambox) talking to your NewCS server that can send EMM messages (Bron)

Ik heb alleen een Smargoreader+, dus geen Dreambox. Dit gaat er dus voor zorgen dat mijn kaart geblokt wordt als ik die als enige verbind met mijn NewCS? of moet ik dan zo nu en dan eens mijn kaartje terug in de orginele decoder stoppen?

Mvg,

Razor

Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+

Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC

Geplaatst:

En zou een oplossing met VDR wel goed de EMM's doorgeven aan NewCS? of werkt dat ook niet?

Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+

Geplaatst:

wat gebeurt er als ik dan toch TVHeadend gebruik? worden mij codes dan niet meer geupdate.. en moet ik dan om de zoveel tijd even laten updaten in standaard decoder? of blokkeren ze echt mijn kaart?

Want Irdeto gebruikt naar mijn weten zogenaamde 'Plainkeys' en 'Masterkeys'.

Code:
The EMM to update the plainkeys is sent +/- every 10 to 15 minutes.The EMM to update the masterkey is sent +/- every 10 hours while the masterkey for that provider group is being changed. It normally happens every 3 weeks for 3 days

Kan iemand mij hier meer informatie over geven wat deze beperking exact zou zijn, om de 3 weken laten updaten in decoder of iedere 10 minuten? smile anders zal ik namelijk toch voor een VDR oplossing moeten gaan.

Geplaatst:

binnen NewCS kan je de geldigheid van je "subs" zien als een hexadecimaal getal met een from en to. Het verschil daartussen is hoelang je "sub" nog geldig is in dagen. Naar mijn weten is het een dag of 7 bij Ziggo. Dus 1 keer per week je kaart in een officieele STB zou voldoende moeten zijn voor zolang er nog geen Irdeto EMM's door tvheadend doorgegeven wordt. Een mogelijke oplossing kan zijn 2 kaarten te nemen (kost je alleen eenmalige aanschaf) en deze dan te rouleren tussen een NewCS server en de STB. (als je niet even 5 minuten wilt wachten :-) )

Ik ben al wel aan het kijken wat er nou precies gedaan moet worden om de EMM's wel door te laten geven. Eerste indruk is dat het niet veel werk is (als je kennis hebt van C programeren tenminste).

Dus wordt nog vervolgd....

Geplaatst:

Ah ok, dat is nog om aan te zien, was al bang om de 10 minuten wink zou zeker relaxed zijn wanneer TVHeadend ook EMM's kan doorsturen.

Even terzijde, betekend dit dat de Smargoreader+ ook mijn kaart 'beschrijft' met nieuwe codes? dus daadwerkelijk aanpassingen maakt? Niet dat mij dat wat uitmaakt maar dat wist ik niet. smile

Ps. Mocht je meer mensen nodig hebben die bij Andoma een verzoek indienen of iets dergelijks laat maar horen wink

Geplaatst:

andoma weet wat er gewenst is, maar wat wel prettig zou zijn is als er meer programeurs met C kennis naar de code kunnen kijken en hier verbeteringen op aan kunnen brengen. Dus als je die nog weet, of als het je zelf leuk lijkt, dan is dat altijd welkom

En ja, als je een EMM naar je cardserver stuurt dan wordt er idd geschreven naar je smartcard.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen