bjkartal Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 ik probeer nemesis 4.4 op mijn dreambox 600 via internet met Dreamup voer het ip adres van de DB krijg de melding turn on DB maar gebeurt niets.Nu heb ik versie 4.0 aar wordt tijd voor nieuwe. Is er een andere manier om image te installeren op de DB ik gebruik ook cccam voor carsharing, is het voldoende als ik ijn cccam.cfg gekopieerd heb o de instellingen te behouden?
boekkie Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Dreamup werkt alleen als je ook een nulmodem kabel aansluit! In stopmode zetten,dan flashen via het webbrousel,dit kan met de PLi,andere image's weet ik niet. groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Altobelli Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Ik vind het beste met een nulmodemkabel te werken,netwerk uitvinken, ikzelf gebruik dreamup V 1.3.1.0, werkt het beste voor mijn 600. CCcam.fg kun je het beste veilig stellen en naderhand weer terugzetten. Altobelli
bjkartal Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Geplaatst: 17 januari 2010 ok dank, maar nemesis is door een ander bij mij via netwerk erop gezet alleen ik weet niet meer welke prog het was. Iemand ??
Hoeba Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 Stopmode wertk niet altijd op een 600. Je 600 moet gelijk aan de router vast zitten, niet via switch of wat dan ook, dan via dreamup met utp en seriële kabel nieuw image er op zetten. CCcam.cfg eerst ff een back-up van maken en later weer terug zetten is OK! Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Tonskidutch Geplaatst: 18 januari 2010 Geplaatst: 18 januari 2010 iets preciezer mag ook: of je verwijst naar een net bericht waar het uitgelegd staat Click toevoeging: zorg dat je de router op dhcp hebt staan voorafgaand aan deze procedure opdat de dhcp server van de router de dm600 bij de reboot een ipadres geeft nu moet je enkel zien te weten te komen wat dat ipadres is kijk daarvoor op het webinterface van de router onder netwerk alwaar alle apparaten staan geïdentificeerd met bijbehorend ipadres heb je dat gevonden voer dat adres dan in een leeg tabblad van je internet browser dan opent het flash url van de dm600 en je kunt er een dm600.inf in flashen. nadat je het image erop hebt kun je de dhcpserver op je router ook weer uitvinken (indien je standaard geen dhcp wilt gebruiken) ciao Thunderstruck AC~DC
Hoeba Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch iets preciezer mag ook: of je verwijst naar een net bericht waar het uitgelegd staatClick toevoeging: zorg dat je de router op dhcp hebt staan voorafgaand aan deze procedure opdat de dhcp server van de router de dm600 bij de reboot een ipadres geeft nu moet je enkel zien te weten te komen wat dat ipadres is kijk daarvoor op het webinterface van de router onder netwerk alwaar alle apparaten staan geïdentificeerd met bijbehorend ipadres heb je dat gevonden voer dat adres dan in een leeg tabblad van je internet browser dan opent het flash url van de dm600 en je kunt er een dm600.inf in flashen. nadat je het image erop hebt kun je de dhcpserver op je router ook weer uitvinken (indien je standaard geen dhcp wilt gebruiken) ciao Mooi verhaal, maar als je de topic starter zijn bericht goed leest werkt dit allemaal niet. Dat kan dus heel goed kloppen, want zoals ik wel vermeld, en in je link een paar postings verder,werkt het op sommige 600 apparaten alleen met een nulmodem kabel naast de utp label! De 600 is namelijk na de stopmode truuk in veel gevallen helemaal niet meer terug te vinden op je netwerk zonder rs232 kabel, zoals ik zelf thuis ook iedere keer ondervind! Dan wordt je uitleg dus zo kort, want dat werkt wel altijd .... ;-) Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen