Ga naar inhoud

Huren van een pakket bij een winkel of canal digitaal.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen week hadden we met een medewerker van canal digitaal knallende ruzie over het volgende.

Mijn ouders willen graag voor een langere perioden overstappen naar canal digitaal

HD pakket met alles er op en er aan.

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de winkel dan in canal digitaal dus bepaal ik liever zelf waar ik zaken mee doe.

Nu blijkt dat je deze pakketen wel kunt huren bij canal digitaal maar dat de winkelier zelf deze niet kan/mag verhuren.

Canal digitaal heeft namelijk met de smartkaart een monopoliepositie die persoonsgebonden moet zijn.

De smartkaart kunnen zij na 2 jaar weer kosteloos in nemen terwijl deze voor de winkelier waardeloos af loopt.

Ik vraag jullie om mee te denken hoe wij op een legale manier canal digitaal kunnen omzeilen.(schare is voor deze mensen geen optie omdat ze geen internet hebben)

Geplaatst:

Ik snap er helemaal niks van.

Wat is het probleem nu eigenlijk.

Je kunt het wel voor elkaar krijgen bij zowel de winkelier als canal digitaal, maar je hebt een hekel aan de monopolie positie van hun. Maar als je het bij een winkelier afsluit dan ????????

Geplaatst:

Voor een (HD)-pakket kan je helemaal niet om CD heen. Een winkelier is slechts een tussenschakel waar je ook je kaartje kunt bemachtigen en mag je netjes een CD formulier invullen.

Je zult altijd een contract hebben met CD.

Wil je niks met CD te maken hebben dan zul je je buurman of buurvrouw moeten vragen of zei een contract afnemen, en jij het kaartje in jou tuner steekt. Dan hoef je CD niet te betalen maar de buren.

Over cardsharing weet ik niks........

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: joost1963

Nu blijkt dat je deze pakketen wel kunt huren bij canal digitaal maar dat de winkelier zelf deze niet kan/mag verhuren.

Alle hardware, dus de receiver, schotel, en smartkaart kan je gewoon bij een handelaar aanschaffen.
Je kan zelfs een smartkaart 2e hands overnemen van een particulier.
Een abonnement, of pakket, kan je alleen afsluiten bij Canaldigitaal en staat op naam.

Een handelaar kan natuurlijk op eigen naam een abonnement afsluiten, maar aangezien dit persoonsgebonden is, mag hij die niet wederverkopen.

Ik snap dus eigenlijk ook je probleem niet.

Een telefoonabonnement sluit je toch ook af met een provider, en niet met de telefoontoestellen winkel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Een smartcard huren van een winkelier?

Of gaat het hier een stapje verder?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Snap hier ook niks van, buiten dat de winkelier een eigen cardserver zou hebben. Wat me wel opvalt is dat zodra verhalen vaag beginnen te worden, het bijna altijd om cardsharing gaat!

Geplaatst:

Enige antwoord dat zou moeten volstaan is : je kan de kaart aanschaffen bij de winkelier.

Maar het abbonement moet je bij Canal Digitaal afsluiten indien je niet de illegale toer wilt opgaan.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: GeniusX
Snap hier ook niks van, buiten dat de winkelier een eigen cardserver zou hebben. Wat me wel opvalt is dat zodra verhalen vaag beginnen te worden, het bijna altijd om cardsharing gaat!

Je komt als leek binnen bij een satleverancier en in zijn verkooppraatje heeft ie het al over cardsharing. "Meneer u kunt via ons het gehele CD-pakket voor slechts ?? Euro krijgen via internet, en dat heet cardsharing en heeft u verder niks met CD te maken"

Hier zakt mijn broek echt van af........ sick

Op dit topic kan wel een hangslot

Geplaatst:
(schare is voor deze mensen geen optie omdat ze geen internet hebben)

Er wordt zomaar gespeculeerd dat de topicstarter het over cardsharing heeft, die zijn winkelier zou aanbieden?? en dan moet er meteen maar een hangslot op?

Geef eerst de topicstarter even de mogelijkheid om zijn vraag beter te formuleren (want ik snap hem ook niet)
Want ik zie niet in zijn verhaal dat het over cardsharing gaat

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Geplaatst:

Ten eerste je huurt geen pakket, je neemt een abbonement op de pakketen die je wilt nemen.

Hier in nederland heb je momenteel een aanbieder via de satelliet CD. En daar sluit je een contract me af.

En dat share of schare, is verboden illegaal en strafbaar in nederland.

En een inbreuk op de auteursrechten, daar kunnen soms economische straffen op staan, oftewel pittige geldboetes.

Je moet in het land van herkomst altijd legaal een abo nemen op de aanbieders in je land, als je betaaltelevisie wilt gaan kijken, maar is altijd nog de krenterigheid van de nederlander dat ze geen totale drol voor willen uitgeven, en tevens de reden van de matige aanbieding van betaaltv in nederland.

VANTAGE X221SCI / Skystar 2 / DM 8000 HD / DrHD F16 / DrHD F15 / Viosat G4Quadro / 2 x Echostar 1,20 68e-50w / Quali-TV 1080 for 4:2:2 / Moteck DBOX II / Channelmaster 1.2 45o-45w / GBOX

Geplaatst:

Topicstarter >>>>>

Ik vraag jullie om mee te denken hoe wij op een legale manier canal digitaal kunnen omzeilen.(schare is voor deze mensen geen optie omdat ze geen internet hebben)

Volgens mij heeft ie het er wel over.

Maar ik vulde zelf eea in, naar aanleiding van de onduidelijke vraag.

Maar hij stelt wel duidelijk dat ie op een legale manier cd wil omzeilen en sharen geen optie is.

Maw, lijkt mij dat hij sharen dat ook iets als legaals ziet.....

Geplaatst:

Snap het probleem niet. De enigste aanbieder is cd en als je die zenders wil zien zal je een abb moeten hebben.

Enige andere optie is dat als iemand een 2de kaart geactiveerd heeft dat je die kan huren zodat de hoofdgebruiker abb op naam heeft en de andere gebruiker de kaart huurt voor een bepaald bedrag.

Ik denk dat die dat bedoelt.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

En zelfs dat is niet legaal en kan voor problemen zorgen indien de zogenaamde eigenaar besluit om die kaart niet meer te verhuren.

Maar zolang de topic starter zelf niet meer antwoordt is alles wat wij hier zitten te vertellen eigenlijk onzin.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Waar het mij om gaat is dat canal digitaal wel hardware mag verkopen en/of mag verhuren terwijl de winkelier contractueel geen smartkaart mag verhuren en dus altijd is benadeeld.

Het zou in mijn ogen niet meer dan terecht zijn als de winkelier ook pakketen met smartkaarten mag gaan verhuren ik heb dan een contract met de winkel en niet met canal digitaal.

Het zou fijn zijn als dit door canal digitaal mogelijk werd gemaakt.

Jammer dat mijn vraag verkeerd begrepen word sharen is niet aan de orde.

Ik wil een gezonden discussie starten waarom ik niet gewoon een kaart kan huren en een contract aan kan gaan met de winkelier in plaats van canal digitaal.

Geplaatst:

Wat is nu het probleem dan?

Je wil kijken via cd maar geen contract bij cd.

Die optie wat ik aangegeven heb bedoel je dat??

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen