Gast Geplaatst: 6 juli 2002 Geplaatst: 6 juli 2002 Gisteren heb ik een decoder 5816/33E gepatched met lookerflash. Er gebeurden echter rare dingen. Blok 13,14,15 en 17 gingen niet goed. Gelukkig bood iemand op dit forum spontaan Oslink-hulp aan. Ik ben vandaag meteen langs gegaan, maar wat we ook geprobeerd hebben, Blok 13 bleef fout gaan, ook met de Oslink V1.1 en V3.0. Als we alle blokken met de oslink geprogrammeerd hebben gaat blok 13 dus niet goed. Het gekke is dat we wel weer de streepjes terugzien op de decoder, waarna we b.v. wel ermee communiceren met declink, lookerflash en zelfs serial.exe. Alleen blok 13 wil maar niet. Ons vermoeden is dan ook dat de eeprom fysiek beschadigd is. Weet iemand een goed adres om dit euvel te laten verhelpen, c.q. er een nieuwe eeprom in te laten zetten. Of heeft iemand anders nog een andere suggestie ?
Gast Geplaatst: 7 juli 2002 Geplaatst: 7 juli 2002 Heb onlangs voor iemand in R'dam die hetzelfde probleem had zijn tuner onder handen genomen. Heb toen blok voor blok geprogged, (originele firmware) daarna toen er weer leven in zat de allcam patch erin gepropt. Werkt nu 100%.
Gast Geplaatst: 7 juli 2002 Geplaatst: 7 juli 2002 Ik ben bij Johan45 geweest, em we hebben van alles geprobeerd. Blok voor blok, met oslink V3.0 met de originale firmware, V7,V8,V1.0. We zijn echt de hele dag bezig geweest. Omdat alleen blok 13 foutliep kon je hem met declink toch in SE mode krijgen en b.v. de eeprom succesvol erop zetten. Ook kon je alle blokken opnieuw proggen met lookerflash, oslink en serial.exe, behalve natuurlijk blok 13. Het kan dus eigenlijk niet anders of dit stuk van de eeprom is stuk. Dus nogmaals wie weet er een reparatieadres. @Kimble In ieder geval bedankt voor je hulp. Helaas biedt dit geen oplossing maar ik ben blij dat er toch mensen zijn die meedenken met mijn probleem.
Gast Geplaatst: 11 juli 2002 Geplaatst: 11 juli 2002 Degene van wie de decoder was heeft hem weggebracht naar de persoon waar hij hem aangeschaft heeft. Deze kon wel enkele vriendjes die bij Philips hadden gewerkt en het zouden nakijken. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat er niets meer aan te doen is omdat de processor van de decoder stuk is. Ik heb daar toch een beetje moeite mee, met name omdat het wel erg lucratief voor hun lijkt om dat te zeggen omdat hij nu weer een nieuwe decoder bij hun bestelt. Ik heb dan ook een aantal vragen waar ik mee blijf zitten : 1. Als de processor stuk is, hoe kan het dan dat ik met alle tools (oslink,lookerflash declink en serial.exe) nog steeds in servicemode in en uit kan gaan, en er zelfs met declink nog een settingslijst in kan zetten. De communicatie loopt dus wat dat stuk betreft nog perfect, iets wat mij onmogelijk lijkt met een kapotte processor. 2. Ik vermoed dat de decoder tijdens het transport, maar in ieder geval voor het patchen is stuk gegaan, maar wil toch weten of het in principe kan dat door het patchen van een decoder (wat in principe inhoud nieuwe software erop zetten zonder de kast open te maken), een processor stuk kan gaan. Ikzelf vergelijk het ongeveer met het upgraden van b.v. een P.C. van W95 naar W98, waarbij dan de processor van de PC stuk zou gaan, wat me onwaarschijnlijk lijkt. Ik denk dan ook nog steeds dat alleen een stukje van de 2000KB eeprom en wel blok 13 beschadigd is, omdat dit stuk niet meer geprogrammeerd kan worden. Iets wat toch redelijk makkelijk te repareren moet zijn. Ik zal hem dan ook zeggen dat hij wel de oude decoder terug moet vragen. Het zou immers ook kunnen dat ze deze toch repareren en weer doorverkopen. Daarna breng ik hem gewoon naar een erkende elektronica-zaak. Of weet iemand anders een goed adres ?
Gast Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 Ik heb inmiddels ook zelf een oslink aangeschaft en heb geprobeerd alle versies (van origineel tot V10) te schrijven, maar bij elke versie blijft hij blok 13 weigeren. Het kan dus niet anders of de eeprom is fysiek beschadigd. Nogmaals : Weet iemand een adres waar ik de decoder kan laten repareren ?
Gast Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 Hoi, Dat de processor defect zou zijn is natuurlijk flauwekul, je zou immers dat totaal geen communicatie meer met je decoder kunnen krijgen en zeker ook geen (min of meer)werkend display. Van de philips weet ik verder wijnig af, dus welke geheugen-adressen blok13 bezetten weet ik niet, maar controleer eens nauwkeurig de flash-rommetjes op b.v. slechte soldeerverbindingen. Mogenlijk hangt er gewoon een adreslijntje los. Even met loepje en een speld proberen of een van de pootjes mischien los zit. Probeer ook eens de flash stevig te af te koelen bij het schrijven van blok13, een busje koude-spray doet ooit wonderen!! Als je geen koude-spray hebt, kun je ook wat aansteker gas gebruiken, dit werkt ook goed. Maar geen open vuur erbij, eigen risico!!!! Sucsess.... Groetjes, Erik.
Gast Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Dat is juist het probleem. Als ik ga programmeren loopt hij bij blok 13 al vast bij het erasen. Hij komt hier niet door. Idem als ik alles erase door op clear te zetten. Bij blok 13 loopt hij weer vast. Ik wil de flash-rommetjes ook wel controleren, maar weet echt niet hoe zoiets eruit ziet, dus waar ik moet zijn en wat ik moet controleren. Ik ben geen electrina-deskundige. Heeft iemand een aanwijzing waar die dingen zitten bij een 5816 33E ?
Gast Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Klinkt raar, maar eerst even een paar uurtjes in de koelkast en dan snel proggen wil wel 's helpen......
Gast Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Ga het vanavond allemaal nog eens proberen met een koude decoder. Als dat niet helpt heb ik inmiddels een alternatief hoop ik. Via een reactie op dit board en Philips heb ik inmiddels een emailadres gekregen waar ik naar toe kan mailen. Deze zouden de decoder omruilen waarbij de omruilprijs afhankelijk is van de ouderdom. 1e jaar garantie. 2e jaar 50 euro 3e jaar 90 euro. De ouderdom/jaartal van de decoder zit in het serienummer. Ik ga vanavond thuis maar eens mailen en kijken wat ze er van te zeggen hebben. Ik zal maar eerst de originele firmware en eeprom terugzetten. (Met uitzondering van blok 13 natuurlijk wat defect is)
Gast Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Decoder een paar uur in de koelkast gezet. Helpt helaas niet. Hij blijft vastlopen op blok 13, bij erasing data. Het is wel mogelijk om het blok (of de hele flash met alle blokken) uit te lezen met oslink V3.0. Ik heb een dump van blok 13 en van de gehel flash gemaakt. Misschien dat iemand nog een idee heeft om hier iets mee te doen. Overigens denk ik zelf dat dat geen zin meer heeft als de eeprom inderdaad beschadigd is.
CrazyMotha Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Ik heb een soortelijk probleem n.l met een 5816/33. Deze is ook te benaderen met o.a. decklink (SE mode) alleen als ik de oslink aansluit en op signature klik krijg ik alleen 0000 te zien. Het programmeren wil niet lukken en de processor wordt bloedheet. Zal van de week eens de truc met de ijspray proberen. Maar persoonlijk denk ik dat hij is overleden. I'm not a complete idiot, some parts are missing. Dreambox 8000 HD - Vu Duo
jakob2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Heb je hem ook al geprobeert met de orginele software zonder blok 13 en uit de se te halen.? vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu
Gast Geplaatst: 27 augustus 2002 Geplaatst: 27 augustus 2002 Ja. Alle blokken lukken behalve blok 13 dan. Ik zou willen dat er een firmwareversie was, waarin blok 13 geen functie had, maar ik heb alle versies geprobeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen