Werkpaard Geplaatst: 18 januari 2010 Geplaatst: 18 januari 2010 Deze tuner doet helemaal niets meer. Elco PC36 was ontploft. Ik heb deze en al de primaire en secundaire elco's vervangen helaas geen resultaat. Geen enekele spanning secundair. Geen sluiting over de secundaire elco's. Wie heeft er misschien een schema van dit apparaat. Of heeft misschien wel een tip. Grazen is mijn lust en mijn leven
iemand Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 primair dan ? zekering diodes suc6 gr. Erik
Werkpaard Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Geplaatst: 19 januari 2010 Primair zijn de elco's ook vervangen. Ik heb wel 300 Volt over de afvlakelco dus zekering en gelijkrichtbrug diodes zijn ok. Grazen is mijn lust en mijn leven
iemand Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 zekering blijft ok ? dan is de "hak-tor" waarschijnlijk niet stuk Maar wordt ie wel "aangestuurd" gr. Erik
Werkpaard Geplaatst: 20 januari 2010 Auteur Geplaatst: 20 januari 2010 Zekering blijft ok, ik blijf de 300 volt over elco pc 10 houden. Ik weet niet wat je bedoelt met een "haktor" maar er zit primair geen tor. Ik heb er geen schema van dus aan de voedings ic ( IC01 ) kan ik ook geen metingen verrichten. Grazen is mijn lust en mijn leven
iemand Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 dan zit de "hak-functionaliteit" in dat ic. wat is het type ? en waar zat de de geplofte elco precies ? maak anders ff een foto en geschakelde voeding werkt ongeveer zo..... 230 volt wordt gelijktgericht naar 300 volt dan in stukjes gehakt op hoge frequentie dan door de trafo (die vanwege de hoge frequntie kleiner is dan een 50 Hhz trafo) dan wordt de boel weer gelijk gericht en gemeten die info gaat dmv optocopler terug naar primare kant om door je IC01 exact bij te regelen. gr. Erik
Gast jaco Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 heb hier net ook zoeen kasie binnen,met dezelfde storing? is er resultaat geboekt door jullie? zou graag weten of het te repareren is.
Murdock Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Dit kan in ieder geval nooit veel zijn. De kans is groot dat het regel-ic of fet aan de primaire kant defect is, controleer ook alle weerstanden primair op eventuele onderbreking. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen