Gast MiLo Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Je eerste twee bullets slaan de plank mis. Beiden gebruiken een Broadcom chip, de Vu een iets nieuwere versie en heeft daardoor een snellere MIPS dan de 8000. Ofwel de *verschillen* zijn: De 8000 heeft 2 lege tuner sloten, de Vu heeft alleen de ingebakken S2 tuners De 8000 heeft 4 CI sloten, de Vu "maar" 2 De 8000 heeft een OLED, de Vu een simpele eenregelige VFD De processor van de Vu is sneller De 8000 kan een DVD brander inbouwen, Vu heeft een externe eSata De 8000 zit in een mooier kastje. De Vu heeft een ventilator aan de achterzijde.
Gast Jeroensky Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Kijk, dan hebben we nu toch wel een mooi overzicht gemaakt toch? Betreft eerste bullet, ik heb begrepen dat er maar beperkt aantal images zijn voor VU+ (alleen openPLi?) Als een moderator er nu een mooie lijst van maakt
Triax-88 Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Je hebt nu al het originele image + PLI en VTI. Er zullen wel meer volgen, het is per slot van rekening een volwaardige Enigma 2 ontvanger. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Triax-88 Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Origineel bericht van: MiLo Je eerste twee bullets slaan de plank mis. Beiden gebruiken een Broadcom chip, de Vu een iets nieuwere versie en heeft daardoor een snellere MIPS dan de 8000. Ofwel de *verschillen* zijn: De 8000 heeft 2 lege tuner sloten, de Vu heeft alleen de ingebakken S2 tuners De 8000 heeft 4 CI sloten, de Vu "maar" 2 De 8000 heeft een OLED, de Vu een simpele eenregelige VFD De processor van de Vu is sneller De 8000 kan een DVD brander inbouwen, Vu heeft een externe eSata De 8000 zit in een mooier kastje. De Vu heeft een ventilator aan de achterzijde. De Vu heeft 2 kaartsloten + 2 "lege" sloten Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
alx Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Ach, als MILO zich er mee gaat bemoeien......, komt het in orde. Ik ga me er ook 1 aanschaffen (VU+). Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast Merkedesch Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Origineel bericht van: alx Ach, als MILO zich er mee gaat bemoeien......, komt het in orde. Ik ga me er ook 1 aanschaffen (VU+). Hoezo Milo er zich mee bemoeien??? Volgens mij is hij Pli Core Member!!Die zitten er al met man en macht op...Dus het was al dik in orde!!!! Gr.Merkedesch
fransken Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Nee helemaal niets van in de DM8000. In hele oude specs stond dit inderdaad wel. de 7400 draait op 350 mhz origineel maar DM heeft de 7400 overgeklokt naar 400 mhz kijk maar eens in de bijlageBCM7400.pdf BCM7335.pdf BCM7405.pdf XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
freaky Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Tja wat moet je er van zeggen. Ik bezit alle drie de boxen en voor mij staat de 8000 boven aan en goede 2e is de VU+ de 800 komt op de 3e plaats de 800 is geen slechte box maar met een VU+ krijg je gewoon heel veel voor je geld. De box volstaat zeer goed om te functioneren als volwaardige twin pvr. De box werkt nu gewoon al prima. Ook al zou de fabrikant zijn support nu stoppen dan heb je gewoon een goed werkende box. Het is namelijk nog geen één fabrikant gelukt om zo'n goede clone te maken als van de Dreambox. Kijk maar naar Pli die ondersteunen de VU+ nu al. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Triax-88 Geplaatst: 20 januari 2010 Geplaatst: 20 januari 2010 Origineel bericht van: fransken de 7400 draait op 350 mhz origineel maar DM heeft de 7400 overgeklokt naar 400 mhz kijk maar eens in de bijlage Ik mag hopen dat dit in goed overleg met Broadcom is gedaan, overklokken heeft naast een hoger energiegebruik en hitteproductie ook mogenlijke gevolgen voor stabiliteit en levensduur... Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Alex1970 Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Origineel bericht van: Jeroensky · Linux OS (Enigma2)beperkte keuze/grote keuze Origineel bericht van: Triax-88 Je hebt nu al het originele image + PLI en VTI. Er zullen wel meer volgen, het is per slot van rekening een volwaardige Enigma 2 ontvanger. PLi ken ik, wat is VTI? Zijn andere Linux-ontvangers geen Enigma2 ontvangers dan? De QBox heeft toch ook Enigma2? Of bedoelen jullie dat de VU+ de enige is (naast de Dreambox) die voorzien kan worden van een alternatief image? Origineel bericht van: Jeroensky · 2x Sata (1x intern 1x extern) / (2x Intern(hdd/dvd-r)) Kunnen die i.t.t. bij de DM800 allebei apart gebruikt worden? En dan één voor een harddisk en één voor een DVD-brander? Origineel bericht van: Jeroensky · HD video HDMI aansluiting(volledige HDCP/DRM gebruikersbeperkingen) / DVI-D +verloopkabel naar hdmi(minder HDCP/DRM gebruikersbeperkingen) Wat betekenen concreet die "gebruikersbeperingen"? Wat merk ik daarvan in de praktijk? Kan je bepaalde opnames niet maken? Kan je bepaalde opnames niet afspelen? (via HDMI dan) Origineel bericht van: Jeroensky - Video Decoder MPEG-2, MPEG-4 compatible / MPEG-2, H.264 and MPEG-1 compatible - Audio samplerate 32/44.1/48KHz / 16/22.05/24/32/44.1/48KHz Ga ik die MPEG-1 en die ontbrekende samplerates missen? (H.264 is dacht ik de juiste benaming wat veelal MPEG-4 wordt genoemd, dus zal er in dit geval wel hetzelfde mee bedoeld worden). Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast Jeroensky Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Origineel bericht van: Lexzie Origineel bericht van: Jeroensky · Linux OS (Enigma2)beperkte keuze/grote keuze Origineel bericht van: Triax-88 Je hebt nu al het originele image + PLI en VTI. Er zullen wel meer volgen, het is per slot van rekening een volwaardige Enigma 2 ontvanger. PLi ken ik, wat is VTI? Zijn andere Linux-ontvangers geen Enigma2 ontvangers dan? De QBox heeft toch ook Enigma2? Of bedoelen jullie dat de VU+ de enige is (naast de Dreambox) die voorzien kan worden van een alternatief image? Origineel bericht van: Jeroensky · 2x Sata (1x intern 1x extern) / (2x Intern(hdd/dvd-r)) Kunnen die i.t.t. bij de DM800 allebei apart gebruikt worden? En dan één voor een harddisk en één voor een DVD-brander?Bij DM8000 wel. Van VU+ weet ik het niet. Origineel bericht van: Jeroensky · HD video HDMI aansluiting(volledige HDCP/DRM gebruikersbeperkingen) / DVI-D +verloopkabel naar hdmi(minder HDCP/DRM gebruikersbeperkingen) Wat betekenen concreet die "gebruikersbeperingen"? Wat merk ik daarvan in de praktijk? Kan je bepaalde opnames niet maken? Kan je bepaalde opnames niet afspelen? (via HDMI dan)Bij HDMI weet je zeker dat elke opgelegde beperking door entertainmentindustrie gaat werken.(bepaalde opnames niet afspelen) Bij DVI-D kan er een mogelijkheid zijn dat het betreffende signaal niet doorgestuurd wordt naar weergave apparaat(tv) waardoor deze minder snel op zwart gaat. Uitleg HDCP, Uitleg DRM . Bekijk anders de video "RIP! A Remix manifesto" OpensourceCinema, een_of_andere_veiling_site. De copyrightwet wordt hedendaags n.l. misbruikt door entertainmentindustrie, ofwel het kan voorkomen dat je meer mag wettelijk gezien dat het apparaat dmv hdcp/aacs/drm toelaat. Origineel bericht van: Jeroensky - Video Decoder MPEG-2, MPEG-4 compatible / MPEG-2, H.264 and MPEG-1 compatible - Audio samplerate 32/44.1/48KHz / 16/22.05/24/32/44.1/48KHz Ga ik die MPEG-1 en die ontbrekende samplerates missen? (H.264 is dacht ik de juiste benaming wat veelal MPEG-4 wordt genoemd, dus zal er in dit geval wel hetzelfde mee bedoeld worden). Bij online streams/internet audio&video(telefonie?) mogelijk wel. betreft DVB-S(2) zenders waarschijnlijk niet. Overigens is die H.264 HD only. SD is Mpeg2. Mp4 is containerformaat als avi.(mpeg4 codering van gesloten maker. Ik gebruik term mp4 als containerformaat) Mooi kleurenfestijn zo
compuinfo Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Iemand al ervaring met streaming mogelijkheden via router met deze VU + ?? VU+ twin duo,Pli Image, Windows 7
Dream_Box_User Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: Jeroensky Broadcom Mips Prosessor 300MHZ Dit klopt niet want de VU+Duo heeft een 405MHZ mips Prosessor
Beheerder Michel Geplaatst: 25 april 2010 Beheerder Geplaatst: 25 april 2010 Origineel bericht van: compuinfo Iemand al ervaring met streaming mogelijkheden via router met deze VU + ?? Die vragen graag in het juiste forum stellen en beantwoorden a.u.b. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen