Ga naar inhoud

HDTV canal digitaal wat nodig?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me eerst even voorstellen. Ik ben een aantrekkelijke jonge vent van 36 en ben in het bezit van een Rebox RE-9000 pvr HD sat twintuner. Via een 60 cm triax schotel met 1 LNB voorzien van 2 coax uitgangen haal ik de zenders binnen met het Canal digitaal basis pakket. De beelden bekijk ik op een Sony 82 cm full hd ldc scherm, het geluid via een Denon AV versterker. Het beeld van SD kanalen is al goed maar de vrije HD kanalen van o.a. de ZDF zijn helemaal strak. Omdat ik ook wil genieten van een aantal Nederlandse zenders in HD kwaliteit alsmede Discovery en National geographic, ben ik van plan om over te stappen op het HDTV pakket van canal digital.

Nu zou ik van jullie willen weten welke middelen ik dan nog moet aanschaffen om te voldoen aan de onderstaande wensen.

1. Bestaande schotel behouden maar wel astra 19.2 en 23.5 kunnen ontvangen

2. 1 zender bekijken, 2 andere zenders opnemen.

Gaarne jullie reactie.

Groeten Robin

Geplaatst:

Wat voor LNB heb je? Je hebt nodig een Duo LNB Twin van CanalDigitaal. Deze vervangt de huidige LNB.

De duo LNB moet je met twee kabels aansluiten op de Rebox.

Je hebt verder alleen een abonnement op HD televisie van CanalDigitaal nodig om extra HD zenders te kunnen zien. Een aantal HD zenders kun je nu ook al ontvangen, zoald Ned HD, Een HD, Arte HD, Anixe HD, Servus HD etc.

De Rebox kan al twee kanalen opnemen en een derde bekijken.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

Hoi,

Oke dus een DUO LNB twin van canal digital en het HDTV pakket. Valt mee dus.

Ik gebruik nu een LNB met 2 uitgangen zodat ik 1 zender kan bekijken en 2 opnemen. Dat wil ik zou houden met de nieuwe LNB en HDTV pakket.

Robin

Geplaatst:

Een uitstekend antwoordt staat er al hier boven.

Maar hier staat ook een plaatje van het ding en die is geschikt voor de Triax 64 cm schotel.

En uiteraard een abo op de HD kanalen, dat pakket kost nu nog €9.95 p/m maar wordt in maart de helft een 5 euro je kunt het navragen of je prijs dan ook naar 5 euro gaat of dat je voor een jaar aan het duurdere abo vast zit anders is het beter te wachten tot maart. laugh

Geplaatst:

Ik zag net op de site van Canal digitaal dat met het HDTV pakket alleen maar de nederlandse zenders 1, 2 en 3 en niet RTL 4,5,7,8, Veronica en NET 5. Daar zit ik niet op te wachten.

Wat nu???

Wel de DUO LNB kopen maar nog even wachten op nieuwe HD pakketten met ook de overige Nederlandse zenders!

Geplaatst:

RTL 4 is er wel in HD kwaliteit (RTL4HD) maar wel op de 23,5 - andere zenders zullen volgen. Het aanbod is inderdaad nog niet erg groot. Lees anders eens wat draadjes op dit (en andere) forum en houdt de CanalDigitaal site in de gaten.

Nederland 2 en 3 worden nog niet in HD doorgegeven. Nederland 1 op dit moment wel via Ned HD, na de Olympische Winterspelen wordt Nederland 3 via Ned HD doorgegeven. CanalDigitaal heeft aangekondigd in maart 2010 alle 3 de publieke zenders in HD door te gaan geven.

Verder zijn er nog HD zenders in dit pakket:

History HD 23,5

BravaHDTV 23,5

Nat Geo HD 23,5

Discovery HD 23,5

Eén HD 23,5

MTVN HD 23,5

Ik zou inderdaad de duo LNB al kopen en in maart een HD pakket afsluiten (als die dus 5 euri wordt). Met de Duo LNB kun je veel meer kanalen ontvangen. Als ik een advies mag geven: koop de Duo LNB Quad, kost nu een tientje meer maar dan kun je eventueel ooit nog twee tuners extra aansluiten. Mogelijk kun je via je persoonlijke pagina een aanbod krijgen voor korting (kijk bij 'supervoordeel voor abonnee's': DUO LNB Quad = Ontvang ook ASTRA 23,5. Met 4 uitgangen = Van € 59,95 voor € 39,95

BBC HD is niet met deze duo LNB te ontvangen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:
Hallo,

Ik ben een aantrekkelijke jonge vent van 36

[/unquote]

Op dit board mag je geen reclame maken!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

ik heb een DUO lnb twin aangeschat en het pakket van HDTV. Je kan het bestaande pakket dus gewoon uitbreiden met een ander pakket. Ik was van mening dat je 1 pakket moest kiezen.

Het werkt allemaal perfect. Ik heb echter nog wel even lopen rommelen met de DISEQC instellingen per tuner. Eerst kreeg ik alleen maar de astra 19.2 kanalen te zien en niet de 23.5 kanalen. Het switchen leek niet goed te werken.

Super scherp beeld en Dolby digital via HD.

Robin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen