freak Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 hoe kan ik poort 80 via ftp wijzigen in bijv 800 draai pli als het wat uit maakt
paardengek Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Nou snap ik jouw vraag even niet goed. Wat wil je bereiken ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Hoeba Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Origineel bericht van: freak hoe kan ik poort 80 via ftp wijzigen in bijv 800 draai pli als het wat uit maakt Dat doe je in je modem, via de webif, niet via een ftp programma. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
freak Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Geplaatst: 21 januari 2010 mijn poort 80 zit dicht in de router maar poort 800 staat open in de router nu wil ik de poort 80 (poort waar de webinterface momenteel luisterd) veranderen naar poort 800 ik heb dus wel ftp toegang
paardengek Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Dat doe je als volgt: Poorten forwarden in je router kan je alleen maar lokaal regelen, dus niet op afstand. Poort 800 verwijs je in je router naar poort 80 naar het IP nummer van je dreambox. Verder geef ik als advies mee om geen FTP poort te forwarden ( poort 21 ). Gebruik daarvoor poort 22 SSH ( ook SFTP ). Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
freak Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Geplaatst: 21 januari 2010 router heeft geen portforwarding anders had ik dit hele probleem niet dus ik wil gewoon de standaard poort van de webinterface 80 veranderen in 800 (via ftp)
paardengek Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Webinterface is HTTP en dus gaat over poort 80. Dat is zo internationaal afgesproken: http hypertext transfer protocol Overdracht webpagina's 80 smtp simple mail transfer protocol Verzenden E-mail 25 pop3 post office protocol (versie 3) Ophalen E-mail 110 tcpmux tcp service multiplexer Poortindex 1 daytime Tijd 13 qotd quote of the day Dagelijks citaat 17 ftp ftp request Bestanden opvragen met ftp 20 ftp file transfer protocol Bestandsoverdracht 21 ssh secure shell Secure Remote Login 22 telnet telnet Terminal emulatie 23 Nameserver 42 dns domain name service Domeinnamen en IP-nummers 53 sass Security Authoriteit 88 identd Opvragen gebruikersgegevens (1)113 nntp network news transfer protocol Nieuwsgroepen 119 ntp network time protocol Tijdsynchronisatie 123 imap internet message access protocol Webmail 143 ssl Secure Socket Layer Beveiliging gegevensoverdracht 443 Systeem 445 socks Firewall 1080 irc Internet Relay Chat Chat netwerk 6667 msn MSN Messenger Instant messaging udp 7001 proxy http proxy 8080 Dus ik denk dat je toch duidelijker uit moet leggen wat je wilt. Ik begrijp je vraag, denk ik, niet helemaal. Dan kan ik er een beter antwoord opgeven. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
freak Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Geplaatst: 21 januari 2010 ok in het pli menu kan je heel simpel de webinterface poort selecteren bijv 80 of 800 8000 etc ik heb dus alleen ftp toegang hoe kan ik dus via ftp de webinterface poort veranderen van 80 naar xxx ? ps ik heb dus geen portforwarding op de router zitten
Gast MiLo Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Kan niet via FTP. Wel gewoon vanuit de bank met de afstandsbediening: Menu, Applicaties, WebInterface. Poort 80 in 800 veranderen. Klaar.
Gast Jeroensky Geplaatst: 21 januari 2010 Geplaatst: 21 januari 2010 Poortlijst vind je bij Iana. www.iana.org/assignments/port-numbers Meer info over protocollen vind je hier: www.iana.org/protocols/ Met die poortnummer lijst kan je bv een poort kiezen die nog niet gebruikt wordt door andere applicatie, zo kan je ongewenstheden voorkomen. Meestal kies ik dan een niet gebruikte poort in de private range.(tussen 49152 en 65535 een nietgebruikte kiezen) Ik google dan effe op port xxxxx -x is dan te kiezen poortnummer- om te kijken of het door toepassing gebruikt wordt die ik ook benut.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen