egypt Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Goed maar wij willen in de flash zetten wat wij willen en niet wat Pli wilt sorry.
Happy2000 Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Origineel bericht van: egypt Goed maar wij willen in de flash zetten wat wij willen en niet wat Pli wilt sorry. Tjonge jonge, als jullie het zo af hebben op Pli waarom gebruiken jullie het dan?????????? Wees toch eens blij dat de jongens van Pli zo veel werk steken in een image met zeer goede dingen in de image. Deze mensen maken wel een image voor jullie, en als je denkt dat je het beter kan dan bak je zelf maar een image in elkaar. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Blackbriar Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 "Goed maar wij willen in de flash zetten wat wij willen en niet wat Pli wilt sorry." Die snap ik niet helemaal. Waar heeft het pli team ooit iemand gedwongen om iets in je flash te zetten? Normaal houd ik me verre van dit soort flame wars maar de argeloze lezer zou hier de indruk kunnen krijgen dat multiboot problemen de schuld zijn van mijn favoriete image bouwers. Dat is onzin. Noch Meoboot, noch Barry Allen zijn echte multiboots. Ze werken allebei met een onvolledige swap van de images en wisselen in ieder geval niet de kernel. Dit is een groot verschil met echte multiboots, zoals je die op desktop systemen vindt. Als je een dergelijke onvolledige multiboot wil gebruiken dan heb je als gebruiker zelf de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat alle software onderdelen die vóór de swap al geladen worden identiek zijn in al je images. Met andere woorden, je bent daar gebonden aan de grootste gemene deler. Of je kunt drie keer hetzelfde image in je multiboot zetten, dat werkt natuurlijk ook...
Boerenjong Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Ja Sluit me aan bij deze woorden. Het lijkt wel of PLI alles is. Maar PLI is gewoon drie keer niks. Pli wil bovendien hier de baas spelen op deze site en das niet de bedoeling. Grtz
guykers Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Ik probeerde wat wijzer te worden over multi boot, leek mij een prima vraag van de TS Citaat: Kan iemand me concreet het verschil vertellen tussen deze beide. Ik heb op dit moment even Nabilo Hyperspace geflashd,hierin zit ook Meoboot. Ik moet zeggen dat het hiermee wel heel erg gemakkelijk multibooten is. Worden bij alletwee de drivers uit de flash gebruikt? Heb 3 nuttige antwoorden kunnen vinden Citaat: Ik neem aan dat je je wel realiseert wat voor een ellende multiboot met zich meebrengt (in welke vorm dan ook)? Citaat: Zelfde techniek, ander schilletje erom. Niet aan beginnen dus. En dat pli developers geen voorstander van multiboot zijn. Voordat er verder met negatieve berichten gestrooid wordt, gaarne on-topic. (Nee geen mod in spee, maar geïnteresseerde in multiboot) nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
egypt Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Waarom slechts een quote geven van het negatieve en ook niet de positieve punten aanhalen ? op deze wijze getuig je enkel gewoon een tegenstander te zijn. Wat betreft deze quote is dat hun goed recht geen voorstander te zijn maar Pli of geen enkele andere Image gaat mij kunnen verplichten geen Multiboot te gebruiken en de Image in de flash te plaatsen om hem te kunnen gebruiken. De oplossing is voor mij dan zeer eenvoudig hij komt er gewoon niet op. Citaat: En dat pli developers geen voorstander van multiboot zijn. Ps . Via Bart allen dus niet Barry Allen is er nu ook een mogelijkheid de Barry Allen in meerdere Images te krijgen. Omdat ik hem zelf nog niet nodig had heb ik hem ook nog niet getest. Maar hier alvast de omschrijving Bart allen is to be used to inject USB drivers into images that do not included the USB driver. One example is the latest nabilo images. No usb are included in the kernel so Barry Allen can not be installed. Run the Bart allen patch and the kernel will be updated with usb drivers allowing Barry allen to then be installed. Het is dus geen second flash maar een update voor de usb drivers in de kernel waana dus wel barry allen werkt. Daarom vraag ik mij af waarom andere Images zoals Pli gewoon de Usb Driver update zelf niet doorvoeren.
Dream1975 Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Origineel bericht van: Boerenjong Maar PLI is gewoon drie keer niks. Pli wil bovendien hier de baas spelen op deze site en das niet de bedoeling. Vind je nou echt dat dit wat bijdraagt aan de discussie? Overigens geven ze alleen aan het niet te ondersteunen en beargumenteren ook waarom (en ik vind dat ze daarin gelijk hebben, maar ieder mag daarover zijn eigen mening hebben en ventileren daar is iedereen vrij in). Dat jij vind dat iemand de baas speelt omdat ze niet geven wat je wil komt een beetje kinderachtig over. Dus als je een team, dat vrijwillig vele uren vrije tijd spendeert om voor de Dreambox gebruikers (ONS DUS) leuke images en oplossingen te maken, beschuldigt zou ik dit graag onderbouwt zien met bewijs. Want zo ervaar ik het totaal niet en weet zeker dat dit team al meer voor alle Dreambox gebruikers heeft betekend dan jij ooit zal doen. Sterker nog ze zijn de enige die oplossingen delen met andere image bouwers (de anderen houden alles angstvallig closed source terwijl PLi juist alles deelt, daarom heeft ook elk image nu bijvoorbeeld Mediahighway EPG support van PLi de XMLTV importer van Milo, die nu PLi is, en zo zijn er nog diverse voorbeelden te noemen). Dus even niet zo hoog van de toren blazen want daar kan ik heel slecht tegen.
Gast pieterg Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Origineel bericht van: egypt Daarom vraag ik mij af waarom andere Images zoals Pli gewoon de Usb Driver update zelf niet doorvoeren. Kan jij mij dan misschien uitleggen wat er nog aan usb drivers ontbreekt in OpenPLi? Alle usb drivers zitten in de image, sterker nog, voornamelijk zelfs in de kernel, om rechtstreeks booten van usb toe te staan. Ik hoor dit verwijt wel vaker, maar tot nu toe valt er altijd een grote stilte zodra ik vraag wat er dan nog aan ontbreekt...
egypt Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Wat er aan ontbreekt weet ik ook niet,ik ben geen software bouwer maar dat er iets ontbreekt is duidelijk.
Littlesat Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Die USB driver is al het bewijs dat BA er een driver (eigen) toevoegt en als die nu bijt met het image dan werkt dat ook niet. De enige goede multiboot zou zijn als je er voor zorgt dat de kernel, drivers e.d. ook van het image meegenomen worden en dat gaat met de huidige multiboot oplossingen nog niet. En wat betreft OpenPli... hier heb je met multiboot vette pech, daar OpenPli elke dag een nieuw image heeft met de laatste drivers en patches. Praktisch alle andere images lopen achter - dus op oudere drivers. Vandaar dat OpenPli dan ff crashed en tegen kan vallen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast pieterg Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Die USB driver is al het bewijs dat BA er een driver (eigen) toevoegt en als die nu bijt met het image dan werkt dat ook niet. dat denk ik niet. Ik denk eerder dat het om een misverstand gaat. Enige wat nodig is om van een usb device te kunnen booten is usb-storage en sd, en eventueel fat32 in de kernel. En dat is allemaal uiteraard aanwezig.
Golfdiesel Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Origineel bericht van: Boerenjong Ja Sluit me aan bij deze woorden. Het lijkt wel of PLI alles is. Maar PLI is gewoon drie keer niks. Pli wil bovendien hier de baas spelen op deze site en das niet de bedoeling. Grtz En wat wil je daar mee zeggen? Ik draai hier sinds het beschikbaar is de nightly builds van OpenPLi. Op een paar kleine probleempjes na die overigens binnen één of twee dagen vaak al gefixt waren geen problemen gehad. Sterker nog, mijn 7025+ heeft nog nooit zo goed gedraaid als nu. Je kan een image bouwer niet de schuld geven als het niet werkt met een halve multiboot oplossing als BA. Zolang BA drivers en de kernel uit de flash image gebruikt kan het gewoon nooit gegarandeerd stabiel werken. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Gast bobelen Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 draai al tijden met pli in flash en met andere immages in meoboot tot op heden perfect al dat commentaar op pli, als je een immage niet goed vind gebruik hem dan niet
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 wie wilt testen en spelen doet dat gewoon (experimenteren) wie wilt vragen doet dat gewoon wie feedback geeft doet dat gewoon graag een beetje gefundeerd en to the point (ook voor medeleden /lezers op het forum) heb toch aardig wat jaartjes experimenteren achter de rug en kom tot de conclusie dat er ook wat uurtjes nutteloos geklooi tussen zat aangaande multiboot maar om een kassie helemaal te leren kennen alsook de grenzen op te sporen EN als goede praktijk oefening als het weer in de soep draait (en uitzoeken waarom) is dat klooien met multiboot heel productief op mijn vaste kijkdoos staat echter 't image in de flash (men moest misschien ook vermelden dat [Algemeen] hier "algemeen voor enigma2" zou moeten heten. muchos plezieros A Forest The Cure
bigtwin Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Psies. En dat gezeur of Open PLi nou waardeloos is of juist die multi boot, ik wordt er een beetje moe van. Als je multi boot wilt, moet je alle problemen die daarbij horen voor lief nemen, en niet ongefundeerd lopen zeiken op een image die het buitengewoon doet in flash, maar niet pretendeert dé image voor dat multi gekloot te willen zijn... Wil je multi problemen, moet je hier niet komen janken dat je ook multi problemen krijgt... Open PLi werkt extreem goed, tenzij je MULTI problemen zoekt! ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen