devisser Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Beste dreambox vrienden, wie kan me helpen. Met het op nieuw opstarten van de dreambox dm600 pvr satelliet duurt het wel een kwartier tot een half uur , dat ik beeld heb via het netwerk (intern cardsharing) Ik heb zo'n idee dat het netwerk van de DM600 niet naar behoren funcioneerd. Wie kan me vertellen waar het aan ligt. Met vriendelijke groet, de visser
Satdorus Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Hoe lang duurt het als je je kaartje in de dm600 doet en reboot?
devisser Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 plus minus 2 minuten groetjes , de visser
Satdorus Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Sorry, ik vraag het niet duidelijk genoeg. Als je box gereboot is met een kaartje erin. Duurt het dan 2 minuten van zender naar zender als je aan het zappen bent. Of gaat het dan om 1 a 2 sec. tussen het zappen. Uiteraard gaan de zaptijden over zenders van je abbo.
devisser Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 Het zappen gaat super snel, dus normaal. Maar als die een zender moet pakken via het netwerk (cardsharing dus) dan duurt het minstens een kwartier voor dat ik beeld heb , en alleen maar bij de eerste keer, wanneer de dreambox van de stroom af is geweest. Ik denk aan een of andere elco ? Met vriendelijke groet, de visser
bigtwin Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Weet je zéker dat we het over INTERN sharen hebben, je omschrijving wekt nl. de indruk dat het over WAN sharing zou kunnen gaan. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
devisser Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 Hallo, allemaal Met interne sharing gbox DUS LAN duurt het een eewigheid, dat ik beeld heb en nu doet ie het hele maal niet meer, heb alleen nog bvn en een paar duitse fta zenders. Heb hem ook even bij een kennis geprobeerten op de WAN ,het zelfde probleem Andere dreambox er achter die doet het wel. Vriendelijke groet, DE visser
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 probeer intern een andere emu om te zien of het een LAN probleem is of een Gbox probleem neem CCcam of scam als test. ciao zie ook deze paar vraagjes ivm netwerk A Forest The Cure
devisser Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 Er zitten 5 letjes in bij het netwerk , 3 ervan branden oranje -geel en waarvan er een knippert groetjes, de visser
devisser Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 Ik heb me vergist ,er zitten 3 letje, s in, ze branden alle 3 orange/geel en een ervan knippert. hetduurt een eewigheid dat ik beeld heb ,intern gbox dus zonder kaart. Andere dreamboxen geprobeerd geen probleem. Ik denk aan een hardware probleem Het kan best wezen dat ik met een nepper te doen heb. Mijn vraag luid , Hoe kan ik het probleem verhelpen ? Met vriendelijke groet, de visser
Tonskidutch Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 naar mijn weten is een oranje ledje een IP-adres probleem of andere storing op de lijn waardoor de broadcast niet met bevestiging afgewikkeld wordt. ik weet niet of je een bepaald image gebruikt maar met gemini zou je de if-status kunnen oproepen op tv per afstandbediening alsook de kernel messages waaraan in sommige gevallen de reden voor die error gevonden kan worden maar test 1) dreambox met utp kabel in router en alle andere utp verbindingen afkoppelen > IP-conflict ja nee 2) dreambox met andere utp kabel in router > kabel probleem ja nee 3) idem 1 en 2 met dhcp aangevinkt in kommunikatie menu 4) idem 1 en 2 met dhcp uitgevinkt en vast ip 192.168.1.X waarbij X buiten de range valt die je router als dhcp range gebruikt 5) factory reset doen effe werk maar je kunt daarmee uitsluiten of de storing buiten de box ligt en/of enkel een setting probleem betreffende IP-adres 192.168.1.X is natuurlijk afgestemd op je eigen LAN qua C-range en subnet o ja, eigenlijk om zeker te zijn van juiste initialisatie vd netwerkkaart effe bij de testjes herstarten ciao A Forest The Cure
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen