Ga naar inhoud

Nederlandse Eurosport niet gedecodeerd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds vorige week een nieuwe TV gekocht, een Panasonic

TX-P46G15. In deze TV zit een DVB S2 tuner. Ik heb een Canaal Digitaal CI Mediacard 3 module gekocht, deze in de daarvoor bestemde slot gedaan en mijn smartcard hierin gedaan.

Volgens de fabrikant (Panasonic)en de verkoper van de

winkel, moet ik dan alle Canal Digitaal zenders kunnen ontvangen net zo zoals voorheen met mijn Philips DSX7072 tuner, mits ik het land op Duitsland zet (taal kan gewoon op NL)Dit is inderdaad het geval, ik kan ALLES ontvangen, behalve de Nederlandse Eurosport. Ik kan deze wel ontvangen, echter zegt het systeem dat dit kanaal is gecodeerd en ik niet het juiste abbonement heb. Maar ik kon altijd Eurosport ontvangen, (zit ook in mijn abbo)hoe kan dit nou? Wat ik wel ontvang is de Duitse (mindere kwaliteit) Eurosport.

Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen om gewoon de Nederlandse Eurosport weer te ontvangen cq dan deze gedecodeerd wordt zoals voorheen? Handmatig instellen helpt ook niet. Volgens Panasonic en ook de winkel/verkoper, ligt het aan Canal Digitaal, maar Canal Digitaal stuurt mij alleen mailtjes van hun Klantenservice dat ik de gebruiksaanwijzingen moet lezen...kom ik dus niet verder mee. Wel hebben ze het nu bij hun verantwoordelijke afdeling neergelegd, om te onderzoeken wat de verklaring hiervoor kan zijn.

Heb gewoon 1 LNB op Astra 19,2

Geplaatst:

Op de Astra 1 satelliet zitten diverse varianten van Eurosport.

Weet je zeker dat de juiste hebt geselecteerd ?

Voor de zekerheid hieronder de juiste frequentie :

Astra 1H (19.2E) - 12343.50 H - Txp: 97 - Beam: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 27500 3/4 - NID:53 - TID:1097

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Ja, sterker nog, ik heb ze allemaal al geselecteerd, maar door op info te drukken en of teletekst, weet ik dat ik de juiste Eurosport er wel tussen heb staan, maar geen van de Eurosports (behalve de Duitse) wil decoderen.

Het handmatig invoeren/scannen gaat wel, maar ik kan alleen de informatie zoals Astra 1H (19.2E) - 12343 H invoeren en niet de informatie zoals Txp: 97 - Beam: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 27500 3/4 - NID:53 - TID:1097

Zie nu dat jij het hebt over 12343.50 H en ik alleen 12343 H kan invoeren. Maar nogmaals ik denk dat de juiste er wel tussen staat, maar niet gedecodeerd wordt. Alleen nu kreeg ik vanmiddag een e-mail terug van Canal Digitaal, dat Eurosport wordt doorgegeven met de vermelding Eurosport D. Deze bevindt zich op voorkeuzekanaal 32 in de CanalDigitaal zenderlijst. Nou ja dat deze zich op de voorkeuzekanaal 32 bevindt, boeit mij niet zo. Wat ik wel vreemd vind, is dat de D er nergers achter staat (behalve HD) Zou het systeem dan toch net niet de goeie Canal Digitaal Eurosport kunnen vinden? en heeft het te maken met de 12343.50 H ipv 12343 H ?

Geplaatst:

Nee hoor;

12343/H en 12344/H zullen allebei wel werken; Daar heeft het verder niets mee te maken.

Verwijder alle Eurosporten is uit je lijst en lees daarna nog eens de transponder 12343/H in. Misschien helpt dat......

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Helaas, ook dat heeft niet geholpen....hij blijft zeggen dat ik niet het juiste abbonement heb om dit kanaal te ontvangen. Ik zie gewoon dat ik de juiste Eurosport heb, maar hij wil hem niet decoderen.

Geplaatst:

Ja dan zal het aan de ci module moeten liggen.

Ja heb je een satdealer in je buurt om te testen of een Aston 1.07 seca module of een Powercam pro wel werkt.

Dat je dus goeie afspraken maakt als het niet werkt dat hij terug mag, de officiële CD module geeft in wel meer apparaten problemen. laugh

Geplaatst:

Het lag idd aan de CI module. Ik heb een Aston 1.07 seca gekocht en daar wordt hij wel gedecodeerd. Ook werkt hij nog eens 2x zo snel dan de door CanalDigitaal gecertificeerde module. Ik kon gelukkig de oude weer retouneren. Wat mij wel opviel is dat SMARDTV module under Mediagard lincence is gemaakt en geen Mediagard3 stikker heeft om het zo maar te zeggen. Maar inmiddels ben ik wel door CanalDigitaal gebeld (omdat ik maar bleef mailen) men gaf aan fout te zitten met het Eurosport D verhaal, dat was idd niet de Nederlandse, maar de Duitse. Echter toen ik doorgaf wat voor module ik had, moest hij weer 10min overleggen met de afdeling/collega, maar uiteindelijk bleek dat deze module wel goed was, ondanks dat er geen Mediagard3 op staat, maar SMARDTV. Echter voegde hij er aan toe dan de ontvanger niet door hun is gecertificeerd (de Panasonic tv) Nou goed nu ligt het uiteindelijk dus niet aan de tv zelf, maar aan de module, vind ik vreemd van CanalDigitaal. Wel wilden ze graag weten wanneer ik het had opgelost.Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom ze een gecertificeerde CI-module hebben, want immers in hun ontvangerslijst komen alleen externe satelietontvangers voor toch? (waar je alleen een smartcard instopt)

Anyhow ik heb nu de Nederlandse Eurosport (had dus wel de juiste, maar werd niet gedecodeerd) eindelijk Australian Open kijken! Bedankt voor de tips.

Geplaatst:

Dat 2 x zo snel is toch niet helemaal waar trouwens....maar wel iets. Nu hoor ik dat een POWERCAM wel 2x zo snel is. Klopt dit en zijn er verder geen nadelen? Want dan kan ik de Aston nog omruilen voor een Powercam. (hoop wel dat Eurosport dan gedecodeerd blijft/wordt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen