seije017 Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 ik heb hier een thinclient waarop ik nieuwe linux wil installeren. hij is vast gelopen en kom er niet meer in. maar hoe gaan we het opnieuw op de thin client zetten. er zit een cf kaartje van 4 gb in .
DennisB Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Hoe bedoel je? "ik kom er niet meer in"? Kon je hem uberhaupt wel installeren of had je een install die niet meer wil starten? Of kom je er niet meer in omdat je je wachtwoord niet meer hebt/werkt? Als het probleem bij je CF ligt zou je kunnen overwegen om deze te formateren en dan weer opnieuw te installeren. Dit zou moeten kunnen door op de thin client een live cd te gebruiken. Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC
Gast Erik-Jan Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Welke distro gebruik je? Normaal kan je een externe CD speler aansluiten en opnieuw formateren. installeren... Erik-Jan
seije017 Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 ik he hier een staan die niet meer werkt. dus dacht kan er misschien zelf ook wel nieuwe linux op zetten. destijds wel een keer gelukt met een gewonen pc waar dus een cd drive in zat.\ maar dit is net ff anders.
Moderator Matchless Geplaatst: 27 januari 2010 Moderator Geplaatst: 27 januari 2010 let wel dat je in het bios aangeeft dat de cd als eerste boot device gelezen moet worden. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
orbiter Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Kan met een usb stick, hiervoor is unetbootin-windows geschikt om een opstartbare usb stick te maken met de gewenste distro erop.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen