Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: _Ron
Over de SDTV beeldkwaliteit kan alleen geoordeeld worden als je dezelfde box(en) op precies dezelfde TV aansluit.
Sommige TV's hebben nu eenmaal een vreselijk slechte scaler/deinterlacer waardoor een box die zelf ook een slechte (of gedeactiveerde) scaler/deinterlacer heeft, snel door de mand valt.
Met andere woorden, het kan per TV enorm verschillen.
Als de box een hele goede scaler/deinterlacer heeft zou het theoretisch niet uit mogen maken op welke (HDMI) TV je hem aansluit, alleen is dat in dit geval niet zo.
Ongeveer hetzelfde zal gelden voor de no-signal meldingen. Daar ligt het meestal aan de combinatie LNB/diseqc switch/receiver.
Dat zou allemaal compatible moeten zijn, alleen blijkt het dat in de praktijk nu eenmaal vaak niet zo te zijn.

Ron


De scaler in de VU+ is van goede kwaliteit, ik stuur m'n plasma met 1080i aan en SD materiaal ziet er prima uit, minstens zo goed als de DB 7000 op dezelfde TV.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

ik heb ook sinds een paar dagen de vu+ aangeschaft en na veel lezen en update,s uitvoeren is het inmiddels een goede box geworden,alleen wat ik belangrijk vindt is de sd beeldkwaliteit

die krijg ik niet optimaal,via hdmi ondersteunt mij tv niet 576i wel 576p met dus als gevolg wazig beeld,dus ik moet m,n configuratie ook met de scartuitgang blijven gebruiken,maar ik had iets gelezen over de scartuitgang zou niet goed zijn ,maar wat is dan precies het probleem met die uitgang [rgb] want die werkt hier wel gewoon , of gaat dat over de vcr scart die niet goed is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@denicedamenice :D heb je ook al geprobeerd om de vu op 576i of p te zetten? En heb je de box nu via scart of hdmi aangesloten?

Ik kan je wel vertellen dat de 800 absoluut niet beter is qua beeldkwaliteit als de VU+.

Heb hier ook tune failed meldingen op de 800/8000. Je kunt dit meestal oplossen door een andere kanalen lijst en een nieuwe satscan uitvoeren dit lost probleem meestal gewoon op.

 

Wat ik absoluut graag zou willen is een plugin zoals op de dreambox om de sharpnes en tint etc. in te kunnen stellen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat in ieder geval wel goed werkt is de autoresolutie plug-in. Daarmee kan je per content-formaat de uitgangsresolutie instellen. Wellicht werkt dat voor je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel scart als hdmi geprobeerd. Ook heb ik alle formaten van hdmi getest. Maar de SD zenders op de RTL en SBS/Net5 ziet er gewoon slecht uit. Gek genoeg zijn NL1/2/3 wel goed. Maar ik gok dat daar een hogere bitrate op is.

 

Ik hou de vu+ omdat ik nog steeds denk dat ik een ruktv heb.

En omdat de HD zenders wel subliem zijn!

Ook zal ik compleet een nieuwe zenderlijst maken vanaf het begin. Kijken of de tune failed, pmt errors hier door opgelost worden.

 

Het spijt me als ik de enige ben met een eerste slechte indruk als het door mijn hardware (tv/switches) komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: freaky
@denicedamenice :D
Wat ik absoluut graag zou willen is een plugin zoals op de dreambox om de sharpnes en tint etc. in te kunnen stellen.


Origineel bericht van: Invertist
Wat in ieder geval wel goed werkt is de autoresolutie plug-in. Daarmee kan je per content-formaat de uitgangsresolutie instellen. Wellicht werkt dat voor je?


@Invertist
Deze Plugin is echt iets anders als een de autoresolutie plugin.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Video verbeter plugin of video enhanced plugin

Hij staat ook in de pli lijst alleeen werkt de nog niet op de VU+

 

je kunt dan zaken als contrast helderheid en tint en sharpnes etc. instellen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt.

Maar ik had het dus over die autoresolutie.

Als de TV van TS problemen heeft met het ontvangen van bepaalde (upscaled) resoluties (i.c. van SD-uitzendingen), kan je daarmee instellen dat die in een andere resolutie (anders dan de waarschijnlijk als default ingestelde 1080i) aan de TV worden aangeboden.

Als hij een instelling vindt waarmee de TV wel goed uit de voeten kan, is hij daarmee gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Gebuikt iemand deze ontvanger i.c.m. een crt TV, of ben ik de laatste die nog beeldbuis kijkt?.


Nee hoor, de mijne is wel met de dreambox verhuisd naar de slaapkamer maar geniet er nog dagelijks van

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...