Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Tonskidutch
weldra ook een VU+ duo in huis
eens kijken of ik heel gelukkig wordt (prijs<>kwaliteit)

wat me altijd erg gestoord heeft aan enigma2 is het overmatige geklik per remote (RSI) <> alsook 7 jaar enigma1 klikken afleren

maar wat is 't belangrijkste
zappen met softcam
opnemen op NAS
beeld+geluid

ik zal er tzt ook verslag van doen.
ciao


Zappen met softcam is snel (ik gebruik CCcam)
Met opnemen op NAS heb ik nog geen ervaring (1,5TB in de box)
Beeld en geluid zijn hier zeer goed (Marantz receiver via optisch, 46" full HD plasma via HDMI)

Hier ga je geen spijt van krijgen Tonskidutch smile

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad...wachten :-)

zijn tijdelijk uitverkocht wegens geen succes winkcool

 

en component gebruiken op je tv, zal je het verschil niet zien, dus hou je maar klaar.

 

ps tip, als je hem hebt, start dan eerst op met de originele soft en niet gelijk met usb en pli image, dan zie je het verschil effen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
ps tip, als je hem hebt, start dan eerst op met de originele soft en niet gelijk met usb en pli image, dan zie je het verschil effen smile

Hahaha, leuk.
Ik heb de originele soft nooit gezien. :D

Was natuurlijk mijn eigen fout. Ik had de HDMI stekker er niet goed in.
Scart aansluiten was toen niet mogelijk dus dan maar dadelijk de PLI erop gezet.
Met PLI dus ook geen beeld, dan maar verder gezocht en bij de HDMI stekker uitgekomen achterkant box. crazy
Stom maar ik was zo hevig dat ik de stekker niet goed had ingestoken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Helaas ben ik 1 van de weinigen die niet zo'n positieve ervaringen met de Vu+ duo heeft.

Ik was ook onder de indruk van de meningen op dit forum maar in de praktijk valt het voor mij erg tegen.

Ik heb inmiddels via marktplaats de Vu+ Duo weer van de hand gedaan.

Ik heb mijn oude dreambox 7025+ weer lekker teruggezet op zijn vertrouwde plekje.

 

De redenen:

- de afstandsbediening is een drama als je afkomstig bent van een dreambox afstandsbediening.

Het zal ongetwijfeld een kwestie van gewenning zijn maar ik het vind het ontwerp c.q. layout van de knoppen niet logisch en niet lekker werken. Dit is een groot minpunt. Ik heb nog een Harmony 525 afstandsbediening proberen in te stellen maar dat vond ik ook niet lekker werken. Niet zo lekker als mijn vertrouwde vriend.. van de dreambox.

- ik had diverse problemen bij het opnemen van een HD zender en vervolgens kijken naar een andere zender. Ik kreeg dan geen beeld. Ik heb goede kijk op de software en mijn instellingen waren absoluut gelijk aan de dreambox 7025 maar toch geen beeld.

- de stabiliteit van de Pli Image laat nog te wensen over. Op zich ook logisch want het is een hobbydoos natuurlijk en dat kost even wat tijd. Maar ik denk dat er nog behoorlijk wat zaken verbeterd kunnen worden wil het zo stabiel lopen als mijn dreambox Pli image.

- Voor mij persoonlijk is HD beeld niet zo'n enorme verbetering. Ik heb een HD Ready plasma televisie met resolutie 1024 * 768 en ik vind het beeld van SD op een dreambox als zo goed dat ik zelf weinig verschil, voordeel zie voor deze HD receiver.

Ik heb dat verkeerd ingeschat. Ik dacht echt dat het mooier zou zijn. Plus dat er niet zo heel veel HD zenders nog zijn.

 

Verder is het prima apparaat maar het kwalitatief (hardwarematig en softwarematig) absoluut niet te vergelijken met een dreambox.

 

Sterkte!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

roelofsee,

 

nou dat valt tegen dat hij je niet goed bevallen is.

als ik lees wat jij meemaakt met je vu+ duo dan kan ik wel één ding zeggen, er moet is mis zijn met je instellingen.

 

want nu hebben we toch al een grote groep gebruikers dus maar dat opnemen van HD dat fout loopt en geen beeld geeft wijst er volgens mij op dat je geen ecm kreeg?

 

ik test nu nog altijd dagelijks dit (om zo te blijven testen wat beter werkt of slechter na update) :

HD opname op 28.2E en terzelfde tijde HD opname op 23.5E.

en dat altijd voor meer dan 2 uur (omdat ik dan een constante heb) wel, al 2 weken loopt dit altijd perfect, ik heb nooit opnames zonder beeld.

schrijf misschien je tuner opstelling eens op? doorlus? twee coax? welke sats?

 

maar goed, ik denk wel dat het belangrijk is de aangeeft wat er mis liep. Want je schrijft de PLi image is niet stabiel?

heb je dan GS gehad? crashes? laat eens weten wat er zo instabiel aan is aan die image, zodat mensen bij leren en de mensen van PLi dit kunnen onderzoeken.

 

de AB, das wennen, maar gezien ik zelf de AB van de dreambox te lomp vind doe ik alles met mijn Logitech en daar gaat alles prima hoor, maar het vraagt tijd om alles goed in te stellen en dat zijn altijd smaakjes en goestjes wink

 

en ik heb ook een hd ready (nog niet full hd) en ik moet zeggen als ik mijn dm800 eraan hang met SD en dan een HD van vu+, dan zie ik toch wel een verschil hoor die niet klein is?

 

alle, vergeet niet te melden als je nog wilt waar het crasht?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roelofsee
Helaas ben ik 1 van de weinigen die niet zo'n positieve ervaringen met de Vu+ duo heeft........

Dat is niet "helaas", het is juist fijn dat jij één van de weinigen bent. Stel je voor dat het er veel zouden zijn :D

Origineel bericht van: roelofsee
......
De redenen:
- de afstandsbediening is een drama als je afkomstig bent van een dreambox afstandsbediening.
Het zal ongetwijfeld een kwestie van gewenning zijn maar ik het vind het ontwerp c.q. layout van de knoppen niet logisch en niet lekker werken. Dit is een groot minpunt. Ik heb nog een Harmony 525 afstandsbediening proberen in te stellen maar dat vond ik ook niet lekker werken. Niet zo lekker als mijn vertrouwde vriend.. van de dreambox.......

Uiteraard ieder zijn meug, maar als je een Harmony niet prettig vindt/niet prettig kunt instellen, dan weet ik het niet meer. Één van de grote voordelen van zo'n AB is dat je niet meer tegen losse apparaten praat: je bedient functionaliteiten, en de Harmony xoekt wel uit tegen welk apparaat hij moet praten. Los van ergonomie: tegen zo'n functionaliteit kan geen enkele apparaat-AB op.
Overigens: er is een prima Nederlands Harmony forum, waar je zo wordt geholpen hem wel prettiger te vinden dan welke apparaatgebonden AB dan ook.

Origineel bericht van: roelofsee
......De redenen:
............
- Voor mij persoonlijk is HD beeld niet zo'n enorme verbetering. Ik heb een HD Ready plasma televisie met resolutie 1024 * 768 en ik vind het beeld van SD op een dreambox als zo goed dat ik zelf weinig verschil, voordeel zie voor deze HD receiver.
Ik heb dat verkeerd ingeschat. Ik dacht echt dat het mooier zou zijn. Plus dat er niet zo heel veel HD zenders nog zijn........

Merkwaardig: zelfs bij gebruik van een CRT-TV is er al duidelijk beter beeld op HD-zenders. En er komen er steeds meer: naast de vrije Duitse en Engelse ook Nederlandse (waarvan de PO zelfs zonder abonnement te ontvangen zijn)

PS: Ook al wordt er gebruik gemaakt van Enigma en PLi, de software (evenals de drivers) zijn natuurlijk nog wel heel erg jong. En als je eens ziet hoe snel de ontwikkeling gaat!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roelofsee

Verder is het prima apparaat maar het kwalitatief (hardwarematig en softwarematig) absoluut niet te vergelijken met een dreambox.


Wat een kolder, onlangs je voeding nog moeten vernieuwen?

Sterkte!

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...