Ga naar inhoud

[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.

Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Op dit moment werkt RGB via scart nog niet: logisch dus dat je er nu niet zo'n mooi plaatje mee krijgt. Dat komt echt wel.

Ik vind het trouwens wel raar om na zo'n korte tijd een apparaat dat nog maar net op de markt is (en waarvan bekend is dat enkele functionaliteiten nog niet 100% werken) al gelijk als "niet goed" te beoordelen.

In feite doe je dat alleen maar op de nog niet werkende RGB!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: roelofsee
......Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.

Ja, een forum is er zeer zeker (mede) voor het uiten van meningen. Maar als je tijdens die uiting zo duidelijk laat blijken dat die mening ongefundeerd is, moet je niet gek opkijken dat anderen daar (als de blijkbaar zo gewenste "beloning") ook een mening over hebben.
Daar is een forum nu eenmaal (mede) voor.

En ik denk dat die "felheid" van de reacties uitsluitend en alleen daar uit voortkomen, niet door de mening op zichzelf.

Of is dit nu ook weer te fel whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat je altijd over scart aansluiting spreekt.

Maar die is achterhaald, er staat hdmi op en de kabel wordt zelfs meegeleverd.

Probeer eens.

Voor de ab ben ik het ook eens en het feit dat je niet op OK mag drukken is ook irriterend maar wordt je wel gewoon.

Dan zou ik toch nog niet zeggen dat ze slecht is, lees de postings hier eens, je zal zien dat zij een véél beter bereik heeft.

Wat de kleur en de design van het toestel betreft; dat vind ik echt het grootste minpunt van de VU maar voor TV kijken is hij prima en daar dient hij toch voor.

Toen ik mijn DM7000 kocht liep ik overal te zeggen dat deze niet gemaakt was om TV mee te kijken. Ik moet hierbij wel vermelden dat destijds ook nog geen blue en andere pannels waren. Dat krijg je als je iets nieuw koopt en je weet niet hoe je het moet gebruiken.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een tevreden gebruiker van de Vu+ Duo. Beeld op SD zenders is voor mijn gevoel wel iets minder dan op mijn oude Topfield 4000, maar het ziet er nog steeds strak uit. Beeld op HD zenders is icm mijn Samsung Full HD wel prachtig. Afstanbediening is inderdaad wel even wennen, maar na paar dagen is dat gewoon goed te doen naar mijn mening.

Verder qua zapsnelheid is het voor mij ook goed (let wel dat ik maar ervaring heb met 2 andere ontvangers). Als je van SD naar HD zapt moet hij wel even omschakelen (wat mij logisch lijkt). Maar bijvoorbeeld van HD naar HD gaat gewoon snel.

Grootste pluspunt voor mij is dat hij gedecodeerd opneemt (meerder opnames tegelijk). Vooral de vrouw des huizes is daar erg blij mee. Op de oude Topfield icm dragon cam was het duimen of je de opname erna nog kon kijken.

Ook ik was in het begin even huiverig om een 'hobby'doos aan te schaffen, maar na een paar dagen (toen ik eindenlijk beeld had. Rotor was verkeerd afgesteld) was ik er zo aan gewend alsof ik nooit anders heb gehad. Je hoeft geen onwijze computer'nerd' te zijn om de Vu+ goed draaiend te hebben en te houden. En ook de ondersteuning van het Pli team is fantastisch.

Enige wat ik me nog afvraag is of het kwaad kan om de Vu+ op standby te houden. Hoor dan namelijk wel de fan draaien. Maar weinig zin om steeds 1 minuut en 20 seconden te moeten wachten tot de box is opgestart.

Vu+ Duo / Draaibaar 42e - 45w

Topfield 4000PVR / Dragon Cam

Fortec Lifetime Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

ijsblok,

gewoon op standby laten staan kan zeker geen kwaad.

want op deep-standby mis je alle opnames.

dus bij mij staat hij hier altijd op gewone standby.

en ja....hij verbruikt dan 20 watt of zo...maar kijk effen rond in huis wat allemaal staat de draaien, dus die maakt je niet arm in standby wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je snelle reactie. Om die 20 watt maak ik me zeker niet druk smile Maar elke keer hoorde ik de fan steeds draaien als ik alles afsloot en als ik 's ochtendns opstond hoorde ik het nog steeds draaien. Dus vroeg me af of dat geen kwaad kon als dat 24/7 blijft draaien. Ben nu wat gerustgesteld smile

Vu+ Duo / Draaibaar 42e - 45w

Topfield 4000PVR / Dragon Cam

Fortec Lifetime Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
zit er enkel een scart kabel bij de VUU
of meer?
ciao

scart, component en hdmi Tonsky.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Triax-88
of meer?
ciao

Fout....Die aansluitingen heeft die JA.

Maar er wordt alleen een HDMI kabel bijgeleverd..

Dus JA TonskiDutch je zult zelf even een component kabel moeten aanschaffen.

Origineel bericht van: Invertist
Op dit moment werkt RGB via scart nog niet: logisch dus dat je er nu niet zo'n mooi plaatje mee krijgt. Dat komt echt wel.
Ik vind het trouwens wel raar om na zo'n korte tijd een apparaat dat nog maar net op de markt is (en waarvan bekend is dat enkele functionaliteiten nog niet 100% werken) al gelijk als "niet goed" te beoordelen.
In feite doe je dat alleen maar op de nog niet werkende RGB!

Ik was hier van op de hoogte hoor!!!! smile
Was ook geen kritiek...!!
Ik zit helaas nu op de camping en mijn LCD beschikt niet over HDMI wel Component maar ik heb dan geen geluid...

Gr.merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roelofsee

Ik vind het jammer dat er zo fel gereageerd wordt op een mening. Ik probeer mijn ervaringen weer te geven, misschien mis ik wat technische onderbouwing op punten. Maar een mening moet je altijd positief belonen op een forum, anders post niemand meer, is mijn idee.
Het lijkt op dit forum net alsof mensen er persoonlijk belang bij hebben dat dit product goed overkomt. Ik ben ook best enthousiast over mogelijkhden van de VU+ (voor een mooie prijs) maar ik vind persoolijk als je van een dreambox afkomt dat er toch best wat aan te merken is. Maar nogmaals, dat is puur persoonlijk. IK heb een Panansonic 42PV60 televisie, HD ready, en ik kijk met een kwalitatieve scart kabel naar SD. Ik vind het SD beeld mooier dan bij de Vu+. Maar misschien was er bij mij wat kapot in de VU+. En ik vind persoonlijk het HD beeld niet zo'n grote vooruitgang op mijn HD Ready televisie met 1024 * 768 resolutie. Ik vond mij dreambox 7025 al schitterend beeld geven. Maar misschien ben ik niet zo veeleisend..
En daarnaast vind ik een de Dreambox afstandsbediening ergonomisch fantatisch werken. Maar misschien is dat een kwestie van gewenning.

Ik wil iedereen veel plezier wensen met de VU+ duo. Die van mij is inmiddels verkocht!

Ik hoop niet dat je mijn post als fel heb beoordeeld,(zo was thie in elk geval nie bedoelt, en deze dus ook niet)
Nu ik hoor dat je hem door middel van scart heb aangesloten, snap ik in elk geval je teleurstelling. scart is in mijn beleving voor SD dit door dat het een analoog verhaal is ipv digitaal.
Dat dan HD input geen grote verbetering oplevert verbaast mij dan ook geheel niet is zeg maar het zwakste schakel verhaal.
(al zijn er dan ook weer mensen die het analoog stukje nu juist weer mooier
vinden, maar ja zo'n discussie bestond ook met CD vs LP's, en chip's vs buizen enz...)

blijft er een vraag in mijn hooft, waarom heb je de hdmi niet geprobeert?

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
of meer?
ciao

Inderdaad fout, niet goed gelezen blush

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.