iemand Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Hallo, ik wil graag een shell-script laten meestarten, maar kom er niet uit. Wie kan me even de tip geven, want na een evondje prutsen en zoeken ben ik er nog niet uit ;-(( gr. Erik
dAF2000 Geplaatst: 22 januari 2010 Geplaatst: 22 januari 2010 Je moet 't script in /var/etc/init zetten (en chmod 755 doen).
iemand Geplaatst: 22 januari 2010 Auteur Geplaatst: 22 januari 2010 fijn dat je er bent, er staat geen INIT bestand, maar domweg aanmaken ? in de /var staat wel een lege .init gr. Erik
iemand Geplaatst: 22 januari 2010 Auteur Geplaatst: 22 januari 2010 Ja is het antwoord. dankjewel voor de tip. Ik heb nu een shellscript actief dan m'n fritzmodem uitleest of er een telefoongesprek is. Er is een Duitse versie voor de enigma1 dat ik nu aan het verHollandsen ben ;-) Bij uit-en-inbellen gaat geluid ff uit en wordt gemeld op TV dat er een beller is. Nu nog naamgegevens bij nummerherkenning maken, maar dan moet ik sed eens goed uitpluizen Daf bedankt ! p.s. nog een vraagje; waar is die lege .init dan voor ? gr. Erik
dAF2000 Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Origineel bericht van: iemand p.s. nog een vraagje; waar is die lege .init dan voor ? Die is voor de "factory settings". Als je die weghaalt (niet doen dus) dan krijg je de standaard instellingen.
iemand Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 Dit werkt mooi zo. Kun je me ook nog uitleggen hoe ik iets in de crontab kan aanmaken - bv elk uur een shell starten of - na reboot - na 1 dag etc gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen