Angeline Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Er zijn een aantal HD schotel ontvangers op de markt die werken als pvr, maar dan wel met een externe harde schijf als pvr (via usb). Nou wil ik weten - als je zoiets hebt gebruikt om op te nemen - en je wilt het graag op een dvd hebben, wat dan? kan je de externe HDD op je pc aansluiten en de opnames dan met bijvoorbeeld Nero op een schijfje branden? En als dit kan, blijft de kwaleit dan hd? Ik heb nu digitale tv via de kabel - maar hierbij is het probleem dat als je wil opnemen, dit niet kan vanaf de HD kanalen (beeld flikkert bij bekijken opnamen). Maar ik heb ook interesse in de HD kanalen die je gratis uit de lucht kan plukken (zoals de BBC, ITV, Duitse kanalen) Heeft iemand een antwoord op mijn vragen?
columbo Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 het makkelijkste is je opgenomen bestanden via je netwerk aansluiting te downloaden naar je PC en dan vervolgens met NERO(9) Vision op een dvd/blue ray te branden.Op een gewone DVD is er alleen HD kwaliteit mogelijk als je deze in MPEG4 brand,anders heb je niet genoeg ruimte,op BlueRay heb je meer ruimte (GB).een externe schijf via USB is langsamer als een interne HDD. Dreambox 800/8000 HD.Zijn SAT ontvangers waar mee dit alles mogelijk is,ze zijn wel duur maar je hebt dan ook een ontvanger waar heeel veel mee mogelijk is,bijv.de 8000 daar kan een dvd brader in gemonteerd worden,de kaart lezer kan (bijna) alle soorten coderingen aan voor Pay TV ook Sky Itali,voor de(illegale) mogelijk heden die niet op dit forum besproken mogen worden deze kun je evt bij een dealer vragen of via een PM.
Angeline Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 Hoe bedoel je? Je neemt op op een externe schijf - maar gebruikt je netwerk om het te downloaden naar je pc? Het is dus wel mogelijk om de opgenomen bestanden nog te branden?
columbo Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 JA. en op de Interne,of Externe Schijf van je Sat.ontvanger,>Dreambox op geslagen bestanden, Downloaden naar je PC.Eerst progamma:Enigma Web Iterface en VLC Media Player op je PC instaleren.Via je wachtwoort en gebruikers naam inloggen.De Dreambox heeft nl een eigen IP adres.Wacht woord kun je zelf bepalen. Je bestanden kun je downloaden naar je PC.en vervolgen met NERO VISION branden op DVD of BluRay. meer info?
Angeline Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Geplaatst: 23 januari 2010 Ik heb (en zal ook niet hebben -- kosten) geen dreambox. Dus het was meer een algemene vraag over ontvangers zoals die van topfield en inverto die een externe schijf hebben. Toch bedankt voor de info. Ik ben in ieder geval verder.
SalimRMAF Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Ik heb een Topfield 7700HSCI: Opnemen van bijvoorbeeld TopGear in 1080i HD-kwaliteit gaat perfect met mijn externe 2.5" 320GB Harde schijf van Western Digital. Wanneer je ze kopieert naar je PC, kun je de ****.rec bestand (PAL, NTSC of HD) afspelen met MediaPlayer Classic HomeCinema. De programmas die je nodig hebt om de HD bestanden te covnerteren naar het "algemene HD-formaat" .TS is NullPacketStripper. Omdat de Topfield bestanden opslaat met een max van 4GB aan een stuk, kun je met TsRemux de losse .TS bestanden aan elkaar toevoegen tot 1 .TS bestand. Dat bestand kun je natuurlijk branden, maar als je er een DVD van wilt maken zit er veel meer (tijd+moeite+programmas) achter... Hier heb je een tutorial: KLIK Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen