Gast astr192 Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Hoi, Ben op zoek naar ontvangst op de 26 E Badr, schijnt dat men hem in de UK kan nemen met een 80cm schotel. Kan iemand mij zeggen wat er een sterke frequentie is waar ik waarschijnlijk een lock op krijg, tot nu toe zit ik er steeds naast, kom altijd naar 23E of 28E Bedankt!
jacksparrow Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Hi! Snel even een reactie. Ik ontvang met mijn TD110 triax bijna alle kanalen op de Badr op 26oost uitgezonderd de kanalen welke op de nieuwe Badr (6) sat zitten, deze hebben namelijk een aanzienlijk nauwere beam. Probleem is dat de transponders van de Badr wat frequenties en symbolrate betreft verrekte veel op die van de Astra2 en Astra 3 lijken en het daardoor lastig zoeken is. Ik zoek meestal op deze transponder: 11919 H 27500 Deze bevat de MBC kanalen (overigens erg leuke kanalen). Een 80cm is denk ik wel het echte minimum en ik denk ook dat je dan lang niet alle kanalen van deze sat kan pakken maar misschien dat andere boardleden je daar een sluitender antwoord op kunnen geven. Succes! Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Gast astr192 Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Bedankt! Hem hem eindelijk gevonden Zou ik eventueel Eurobird 2 of Nilesat ook nog binnenkrijgen, al zijn het maar enkele transponders ? SNR op Badr is rond de 7 met pieken tot 8/9
minplus Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Die zijn moeilijker, denk dat dat niet lukken gaat. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
jacksparrow Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Eurobird 2 kun je echt vergeten :-) die pak ik met mijn TD110 ook niet en ik denk dat je dan toch echt richting een wok van 2meter gaat :-) Een enkele transponder van de Nilesat kon ik nog wel eens pakken met mijn 78cm maar wil je echt actief kijken moet je het ook groter gaan zoeken. Wel mooi dat je de BADR toch nog gevonden hebt :-) Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Gast astr192 Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 inderdaad, lijkt mij ook stabiel te zijn nu! denk dat ik gewoon steeds op de foute transponders keek.. erg bedankt nogmaals
waveman Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Bij de Badr is het zo dat je de sterkste transponder neemt en dan je lnb een klein beetje in zijn houder 1-3º draaid ! Dit is aan te raden voor een ieder die ook de wat zwakkere signalen binnen wil krijgen, het scheeld een paar db. Met deze handeling verkrijg je ook meer/minder interferentie van de naburige 23.5 en 28.2 satellieten Op deze manier heb ik mijn buurman met z'n triax 64cm op 43West het voedings kanaal naar europa (bandamax) binnen gekregen....suc6
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen