W3ird_N3rd Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Origineel bericht van: HJS als het dezelfde film1 hd is als bij ziggo heb je 98% geupscalde materiaal. erg jammer Ik had Film1 HD bij Ziggo (toen nog @home) toen de zender net was gestart, zelfs nog in de testfase. In de testfase was het nog ongecodeerd zelfs geloof ik, en echt iedere film was HD. Er kwamen toen maar een paar films per dag, maar de films die er kwamen waren ook echt allemaal HD. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Ou-Tannu Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 nou laat film 1 hd dan maar komen.. kunnen we oordelen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
wapper Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Film1HD zend amper in native hd uit meren deel is upscaled. Films die in native hd word uitgezonden: Death Defying Acts The Forbidden Kingdom Savage Grace Bienvenue chez les Ch'tis The Other Boleyn Girl The Bank Job The Life Before Her Eyes Tropic Thunder True Colors Pride and Glory Closing the Ring Mamma Mia! Romulus, My Father
Apple740 Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 Ik heb de afgelopen dagen meermaals naar Film1-HD (via UPC) gezapt om te checken en alles is native HD.
Littlesat Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 Citaat: Ik heb de afgelopen dagen meermaals naar Film1-HD (via UPC) gezapt om te checken en alles is native HD. En wat was het resultaat??? Dat sommigen hier een afspraak kunnen maken met "Hans"? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
radio man Geplaatst: 3 februari 2010 Auteur Geplaatst: 3 februari 2010 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Ik heb de afgelopen dagen meermaals naar Film1-HD (via UPC) gezapt om te checken en alles is native HD. En wat was het resultaat??? Dat sommigen hier een afspraak kunnen maken met "Hans"? Hans?
vGnp Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Origineel bericht van: radio man Hans? Anders? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Apple740 Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Ik heb een 'officiëel' onderzoekje gedaan naar de hoeveelheid native HD op Film1-HD. De uitslag vind je hier; http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=33418.msg404560#msg404560
Littlesat Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 En hoe hebben jullie dat dan gemeten?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Apple740 Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Origineel bericht van: Littlesat En hoe hebben jullie dat dan gemeten?? Als iets native HD is dan zie je dat vrij snel natuurlijk, met de eigen ogen. Eventueel kun je dan nog tussen Film1.1 en Film1-HD zappen om dit met zekerheid vast te stellen. In het geval het vermoeden rees dat het om upscaling gaat, dan neem je van zowel Film1.1 als Film1-HD een screenshot van dezelfde scene. Het screenshot van Film1.1 open je in Adobe fotoshop om het vervolgens up te scalen naar 1920x1080. Dit beeld vergelijk je uiteindelijk met het "HD" screenshot van Film1-HD. Als er geen extra detail is waar te nemen op het Film1-HD screenshot kun je met 100% zekerheid vaststellen dat het om upscaling gaat, dus geen native HD is. (als je deze procedure met native HD materiaal volgt zie je overduidelijk toename van detail in het echte HD shot t.o.v. het upscale shot.) Overigens heeft een geoefend oog bovenstaande fratsen niet nodig maar ziet vrij snel dat het om een upscale film gaat. De procedure is puur om "bewijsmateriaal" te verkrijgen.
Littlesat Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Kun je eens voorbeelden laten zien? Als dat zo is dan worden we door Film1HD toch wel echt een beetje genept. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Apple740 Geplaatst: 12 februari 2010 Geplaatst: 12 februari 2010 Waar ik nu ben heb ik de voorbeelden niet bij de hand (ik internet nu via m'n iPhone). Genept vind ik een te groot woord omdat er toch wel dagelijks een stuk of 6-7 native HD films voorbijkomen. Maar het zijn er geen 12 nee zoals de website vermeldt. Misschien dat Film1 ditzelf niet doorheeft maar door de leverancier genept wordt, dat kan natuurlijk ook nog. Films die in de catalogus van de leverancier als native HD staan vermeld maar dit niet werkelijk zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen