Hendrik6073 Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Hoi, Ik ben aan het expirimenteren met PHP (5.2.5 op een Server2003 IIS omgeving) in combinatie met LDAP. Ik wil gegevens uit de AD lezen. Tot nu toe zonder succes. Misschien dat iemand met mij mee kan denken. Wat heb ik gedaan: Php.ini aangepast, bij php_ldap.dll de ; weggehaald zodat hij actief is. phpinfo() laat zie dat LDAP actief is libeay32.dll, ssleay32.dll en php_ldap.dll in het path gezet en everyone rechten gegeven. als ik een ldap_connect() en ldap_bind() doe krijg ik een connected terug ('1'). in AD is de structuur: mijndomein.nl OU Users gebruiker1 gebruiker2 als ik met LDP verbinding maak met de server is de structuur CN=gebruiker1 CN=users DC=mijndomein DC=nl als ik een ldap_search($conn,"dc=mijndomein,dc=nl", "cn=users"); doe krijg ik niets terug (ook niet als ik DC vervang voor 'O' of CN voor OU) Ik dacht dat het te maken had met het feit dat de IIS staat op dezelfde server als de AD, dit is echter niet het geval. Richting een andere server werkt het ook niet. Waar moet ik gaan zoeken ?
Hendrik6073 Geplaatst: 24 januari 2010 Auteur Geplaatst: 24 januari 2010 ik ben er uit, server2003 vindt het niet fijn als ik geen gebruikersnaam opgeef. trouwens ik kwam ook langs een tooltje met de naam PHPLDAPADMIN zeer handig !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen