Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als ik mijn dsx 7072 patch ben ik dan ook van het probleem af met die kaartjes steeds op nieuw de files er in te doen ?

en welke kabels heb ik nodig om mijn dsx7072 te patchen ?

Geplaatst:

Als je serieel wil patchen met lookerflash (95 minuten) of serial.exe (4.5 uur)

heb je alleen een serieel kabeltje nodig en de software die gartis op de site van Zeguers te vinden is, evenals een handleiding bij het serieel patchen.

Je kunt ook patchen met een Oslink (10 minuten), maar die moet je dan wel aanschaffen.

Je moet dan nog wel steeds iedere maand 5 minuten werk leveren om de nieuwe keys op de kaarten te zetten.

Het voordeel van b.v. de V1.0 patch is dat je decoder niet alleen maar seca-gecodeerde kanalen kan ontvangen (zoals c+ etc.) maar ook andere coderingen, en dus andere of meer zenders (zoals premiere die in Beta wordt gecodeerd).

Daartoe moet je echter ook wel die coderingen op je kaartje zetten. De meest gebruikte coderingen zijn de 5in1file van Hursefruts (deze files bevatten dus 5 coderingen zoals seca, beta, niagra, viaccess en irdeto)

Omdat deze informatie/files niet op een goldcard passen heb je dus een funcard nodig waar meer op past. Om echter een funcard te programmeren moet je dus wel een programmer hebben die dit kan (dus geen goldprogrammer b.v. die alleen goldcards maakt)

Heb je een goldcard/programmer dan kun je hem wel patchen met b.v. een no-epg eeprom, zodat je minder kans op uitval hebt door attacks van attacks van de provider (die vaak via de epg functie lopen). Je kan dan echter dus alleen maar de seca kanalen ontvangen.

Wil je de keys niet meer hoeven te updaten dan moet je een zgn. auto-update kaart maken wat beschreven wordt bij b.v. Duwgati (zie links bij dit board).

Geplaatst:

vraagje,

gaat hier dezelfde firmware in als de dsx6073?

heb nu de pioneer, maar ga denk ik over op philips.

gr. paddy

Geplaatst:

ben iets te snel geweest met mijn vraag.

via opdr. zoeken antwoord gekregen.

gr. paddy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen