Ga naar inhoud


[Vuo+ Duo] Enable autoresolution


Gast Nolimits

Aanbevolen berichten

Tot op heden heb ik nog steeds de plugin enable autoresolution niet werkend gekregen. Wat ik ook probeer of instel de TV blijft op 1080i staan, ben ik de enige die dit probleem heb of is het gewoon nog niet werken?

 

Greetz Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


'Zal dus niet gaan werken' lijkt mij te stelling. Aannemende dat Enigma2 op de VU+ de resolutie kan aanpassen, dan moet een plugin dat ook kunnen. De plugin zal toch dezelfde functies aanroepen als Enigma2.

 

Ik vermoed zelfs dat de VU+ drivers dezelfde API implementeren als de drivers van Dream, dus zelfs als er al rechtstreeks functies op de drivers moeten worden aangeroepen, dan is de kans extreem groot dat dit gewoon werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers van de VU+ zijn niet het zelfde als die van de dreambox, als een ontvanger op enigma2 draait wil dit niet zeggen dat de drivers dan maar gelijk zijn en alle plugins van de dreambox ook op de VU+ zal werken.

Plugins van de dreambox die de drivers aanroepen voor het één of ander zullen meestal niet werken op de VU+.

 

De programmeurs van de VU+ kunnen wel zelf iets in de drivers bakken zodat de autoresolution daar ook op werkt, of er komt misschien later een eigen autoresolution plgin voor de VU+.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het 'vanzelf' gaat werken zodra de streaminfo ook werkt.

Zolang die ontbreekt (zoals je ook in de skin kunt zien) heeft de autoresolution plugin uiteraard ook niks om mee te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
ik denk dat het 'vanzelf' gaat werken zodra de streaminfo ook werkt.
Zolang die ontbreekt (zoals je ook in de skin kunt zien) heeft de autoresolution plugin uiteraard ook niks om mee te werken.


Dank, dan wacht ik rustig af cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, heb net zelf de nieuwe drivers even geprobeerd, maar het werkt nog niet helemaal. Stream informatie lijkt wel correct(er) te zijn, en af en toe schakelt de autoresolutie plugin ook wel, maar niet betrouwbaar, en nog niet op tijd.

 

Nog eventjes wachten dus wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
Helaas, heb net zelf de nieuwe drivers even geprobeerd, maar het werkt nog niet helemaal. Stream informatie lijkt wel correct(er) te zijn, en af en toe schakelt de autoresolutie plugin ook wel, maar niet betrouwbaar, en nog niet op tijd.

Nog eventjes wachten dus wink


Klopt werkt nog niet vlekkeloos, maar er zit beweging in. Wacht geduldig af
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nog even getest met de 'wacht x seconden' instelling. Stond bij mij altijd op 1, en dan reageert de autoresolutie niet goed. Heb hem nu even op 3 gezet, en dan wordt de resolutie goed geschakeld. 2 seconden heb ik nog niet getest.

 

Er blijft nu nog 1 probleem met de plugin, en dat is de beeldverhouding. SD breedbeeld uitzendingen worden in letterbox getoond. Nu schaalt en schuift mijn tv dat wel weer goed, maar ideaal is het niet. Voorlopig laat ik de autoresolutie maar even uitstaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het nut van deze plugin eigenlijk?

Kun je het scalen niet beter aan de Vu overlaten?

Ik stuur m'n plasma gewoon aan met 1080i of is dit iets voor oudere tv's?

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de autoresolutie plugin altijd op de dm800 gebruikt, omdat de scaler van mijn tv gewoon beter is dan die van de dm800. Vooral bij scrollende teksten op SD zenders (bijvoorbeeld de ticker bar bij rtl z) is dat duidelijk.

 

De VU+ heb ik nog niet goed kunnen vergelijken, daarvoor moet ik nog RTLZ bekijken (of een opname maken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij werkt hier met 2 sec.

De bedoeling van deze plugin is juist de keuze te hebben in upscaling door de VU en door de TV.

Moderne TV's hebben een zeer goede beeldkwaliteit, ook met SD-beeldmateriaal (ik heb trouwens de indruk dat de upscaler van de VU ook goed is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...