Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec
Sorry dat ik hier ons project blijf verdedigen maar die EIT komt niet zomaar vanzelf op alle zenders tegelijk binnen.
Je moet op Ned1 afstemmen om epg op ned1,2,3 te krijgen.
Dan heb je nog geen epg voor de RTL's, hiervoor moet je eerst op een RTL zender afstemmen. Dan is er nog geen epg op SBS en Veronica, ook weer eerst daarop afstemmen.

Ik denk dat ik dit zo bij het rechte eind heb.
Je kunt idd de epgrefresh plugin gebruiken om de EIT voor al die zenders te actualiseren, dat is de keuze van de gebruiker.

Dit is dus ook niet interessant om timers te programmeren. Je moet dan eerst op een aantal zenders gaan staan om de recente epg te zien.

Met de Rytec epg is dit niet nodig.

Dat is een niet te versmaden voordeel t.o.v. EIT epg!!!!

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik ben er iigv nog steeds heel blij mee en heb het aantal Sky UK kanalen zich steeds meer zien uitbreiden, waarvoor mijn dank.

Dave

DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13

Geplaatst:

ik volg de piste van Rytec.

nu niet omdat wij die maken, maar gewoon dat je dus iedere keer naar die zenders moet om epg te krijgen.

ik ga heus niet iedere avond zenderzappen om epg te hebben.

Misschien een plugin schrijven die alle zenders gaat afzappen voor 2 min op een bepaald tijdstip :D

voila een nieuw project wink

en wij gaan wel lekker door met nog meer EPG en nog meer zenders.

wie weet gebruikt C+ gewoon onze epg wel :-)

moeten we dan eens testen door wat namen te veranderen en kijken of ze die meegeven confusedlaugh

Geplaatst:

EPGrefresh doet al die mogelijkheid om epg op te halen van vooraf ingestelde zenders op een vooraf bepaald tijdstip.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

De rytec EPG en de EIT EPG zijn een aanvulling op elkaar.

Om een volledige EPG te verkrijgen zodat je autotimer kunt gebruiken of een gevuld overzicht te verkrijgen is de XMLTV importer met de rytec sources onmisbaar. Met alleen EIT moet je een aantal kunstgrepen uithalen (zoals afstemmen op een heel aantal zenders) om een gevulde EPG te verkrijgen.

Maar de EIT vult de EPG van Rytec ook aan.

Het is onbegonnen werk om van iedere zender voor alle programma's beschrijvingen te voorzien. Deze omschrijvingen zitten dan ook niet voor alle programma's in de Rytec sources.

De EIT bevat deze beschrijvingen wel.

Als je dus de omschrijving wil van een bepaald programma, dan zap je even naar de bewuste zender - en de EIT doet de rest.

Conclusie: beide systemen vullen elkaar aan.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:
Citaat:
Sorry dat ik hier ons project blijf verdedigen maar die EIT komt niet zomaar vanzelf op alle zenders tegelijk binnen.
Je moet op Ned1 afstemmen om epg op ned1,2,3 te krijgen.
Dan heb je nog geen epg voor de RTL's, hiervoor moet je eerst op een RTL zender afstemmen. Dan is er nog geen epg op SBS en Veronica, ook weer eerst daarop afstemmen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij voorziet de EIT epg standaard erin om op een transponder epg van zenders te sturen die niet op die transponder zitten. Daarmee kan op elke transponder van CanalDigitaal de epg van het volledige CanalDigitaal pakket worden meegestuurd. Uiteindelijk is het wel aan de provider om die functionaliteit te gebruiken, en natuurlijk kan CanalDigitaal daar van af zien.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
De rytec EPG en de EIT EPG zijn een aanvulling op elkaar.

Om een volledige EPG te verkrijgen zodat je autotimer kunt gebruiken of een gevuld overzicht te verkrijgen is de XMLTV importer met de rytec sources onmisbaar. Met alleen EIT moet je een aantal kunstgrepen uithalen (zoals afstemmen op een heel aantal zenders) om een gevulde EPG te verkrijgen.

Maar de EIT vult de EPG van Rytec ook aan.

Het is onbegonnen werk om van iedere zender voor alle programma's beschrijvingen te voorzien. Deze omschrijvingen zitten dan ook niet voor alle programma's in de Rytec sources.

De EIT bevat deze beschrijvingen wel.

Als je dus de omschrijving wil van een bepaald programma, dan zap je even naar de bewuste zender - en de EIT doet de rest.

Conclusie: beide systemen vullen elkaar aan.

Willy

Nu ook de M7 groep gebruik maakt van EIT, zou het niet interessant zijn om toch langs de kant van de reader een prioriteit in PLi in te bouwen ?
Zodat als EIT en XMLTV beiden aanwezig zijn, je kunt kiezen welke de overhand haalt ?
Op dit moment kun je EIT wel uitschakelen, maar dan heb je nergens nog EIT, ook voor die zenders waar dan geen XMLTV voor bestaat.
Laat je ze beiden aanstaan, dan zullen er zeker weer van die conflicten opduiken van programma's die net eventjes 5 minuten met elkaar in tijd schelen tussen EIT en XMLTV versie.
Geplaatst:

Volgens mij is de xmltv import nu overbodig omdat CDS nu eit epg heeft van een week.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jeroensky
Volgens mij is de xmltv import nu overbodig omdat CDS nu eit epg heeft van een week.

vind ik totaal niet overbodig, zelfs nuttiger dan EIT. import van EPG van alle kanalen zonder te zappen naar verschillende zenders om EPG binnen te halen : geweldig is dat.

En bovendien apprecieer ik wat die jongens deden/doen om ons als eerste te voorzien van een degelijke EPG, ik laat ze zeker niet vallen voor een surrogaat EPG.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Soms krijg ik de indruk dat hier een aantal mensen zitten die niets liever doen dan een ander te ontmoedigen.

Toen ik zelf EPG maakte en verspreidde, waren de opmerkingen nogal vaak van "Pff, ik gebruik Rytec's EPG".

Toen ik stopte met hem te distribueren (ik verzamel hem nog altijd, natuurlijk) was het plots superjammer.

Nu lijkt het of sommigen graag hebben dat Rytec zou stoppen.

Is het dan zo moeilijk om wat waardering te tonen voor andermans inspanningen ?

Het is toch niet omdat de een alleen naar zenders van Canal Digitaal kijkt, dat hij de ander een goede EPG op andere kanalen moet ontzeggen ?

Geplaatst:

it's a free world guys. :D

iedereen doet en gebruikt wat hij nodig heeft.

maar geloof me, terug grijpen naar de xmltv doen ze na verloop toch. want wij hebben een pak meer zenders dan enkel in het pakket van provider X.

en ik zie EIT wel heel goed zitten voor de gewone sat kijker die niet op een forum zit en weet hoe en wat...eindelijk hebben deze mensen ook EPG !

wij vullen de epg wel verder aan waar EIT mis loopt.

en tja, wij doen het nog voor de hobby hé en voor onszelf wink

Geplaatst:

Bovendien kun je via XMLTV ook nog veel andere zaken gaan invoeren dan alleen maar namen en omschrijvingen. Denk aan ratings, reviews, genre, imdb links, etc.

Ennuh, CanalDigitaal EPG die de zomertijd overleeft, dat zou nog eens wat nieuws zijn!

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
it's a free world guys. :D

Natuurlijk, en niemand is verplicht zijn EPG te gebruiken.
Maar wat is nu de toegevoegde waarde van te zeggen : "ik gebruik het niet meer, je product is overbodig geworden, enz."
Ik schrijf toch ook niet bij elke release van Ozoon of Nabilo op de release thread "Ik gebruik PLi.", dat kan alleen maar mensen ontmoedigen.
We mogen blij zijn dat we de luxe hebben om te kunnen kiezen tussen verschillende alternatieve distributies, of tussen EIT en XMLTV.
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Bovendien kun je via XMLTV ook nog veel andere zaken gaan invoeren dan alleen maar namen en omschrijvingen. Denk aan ratings, reviews, genre, imdb links, etc.

Misschien wel leuk om te weten: ik meen dat die eerste drie items aparte descriptors hebben in EIT, net als credits en leeftijdsgrenzen. Niet dat ik verwacht dat CanalDigitaal dat soort gegevens gaat aanbieden....
Geplaatst:

Enfin, we zien wel wat het wordt met de epg van Canal Digitaal en TV Vlaanderen en ik ben blij te lezen dat sommigen toch nog gebruik blijven maken van de rytec epg data.

By the way:

We hebben grotendeels de epg voor Sky Germany nu ook ter beschikking.

Channelfile en Sources ter beschikking op rytec.be en uiteraard zal Mike deze weer meenemen in z'n volgende update.

Test hem uit en laat ons weten wat er nog verbeterd c.q. veranderd moet worden.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen