Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Kan HD+ opnames bewaren op server?


qwyrp

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort de Premium HD+ kopen en ik heb ook een eigen server (Ubuntu 330atom). Nu wil ik liever niet een harde schijf erbij kopen want ik wil gewoon saven naar mijn eigen servertje. Kan de HD+ dus opnames maken en dit op de server zetten? Beetje overbodig maar toch: kan de HD+ dan deze opnames later ook weer afspelen?

 

Als dit kan dat scheelt me dat weer een harde schijf en hoeft de fan niet of nauwelijks te draaien.

 

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is geen probleem, je hebt alleen wel een minimaal een usb stick nodig. Dit is nodig om aan te geven op welke device je wilt opnemen.

Je kunt met NFS/SMB een share maken naar je eigen server, je mount dan de record directory van je usb stick over deze directory.

Je kan dan opnemen en afspelen.

 

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt heel makkelijk via samba mounten, vooral om films ed te streamen vanaf LAN.

 

Echter ziet de azbox deze mounts niet als een opname-device. Een USB-stick is dit wel. Dus als je dan weer je server over de usb stick heen mount (gewoon ook 1 mount regel) dan heb je ineens een enorme USB stick :D

 

Sterker nog, de stick wordt niet meer gebruikt en alles gaat naar de NAS/server.

 

Sterker nog2, je trekt de usb stick uit de azbox, en het pad blijft bestaan! Kan het klepje ook weer dicht cool

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...