Gast Invertist Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Ik heb gezien dat er standaard met Enigma nogal wat extensies/plugins worden meegeleverd, waarvan ik sterk betwijfel of ik ze wel gebruik of ga gebruiken. Vormen die een extra belasting voor het systeem? En zo ja: kan ik die veilig verwijderen?
hemertje Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 druk eens op de rode knop in je plugins menu DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Invertist Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Dat is helaas niet echt een antwoord op mijn vragen........
Gast SatMann Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 wat hemertje bedoelt, je kan gelijk welke extentie verwijderen die je zelf wilt, door te gaan naar : menu applicaties en daar dan rode knop je kiest de geinstalleerde plugin en dan volg je maar de aanwijzing om te deleten :-)
Gast Invertist Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Ja, ik weet wel hoe ik een extensie kan verwijderen, maar dat is toch geen antwoord op mijn vragen?
Murdock Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Misschien moet je even uitzoeken wat een extentie doet. Google doet daarmee wonderen. In principe zou je ze allemaal moeten kunnen verwijderen om de basisfunctionaliteiten te behouden Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Invertist Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Maar mijn belangrijkste vraag was juist of aanwezige, niet gebruikte extensies het systeem belasten. Als dat niet zo is, heeft het ook geen zin ze te verwijderen.
D_liver Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Origineel bericht van: Invertist Maar mijn belangrijkste vraag was juist of aanwezige, niet gebruikte extensies het systeem belasten. Als dat niet zo is, heeft het ook geen zin ze te verwijderen. Ok dan antwoord ( welke jezelf ook had kunnen verzinnen ) ook niet gebruikte extensies belasten je systeem, ze nemen nl ruimte in beslag van je totale beschikbare geheugen. Door deze niet gebruikte extensies te verwijderen creeer je meer beschikbaar geheugenruimte waardoor de stabiliteit wordt vergroot. 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Gast Invertist Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Blijkbaar was mijn vraag niet geheel duidelijk. Dat aanwezige zaken ergens zijn opgeslagen en dus ruimte innemen, is me duidelijk. Waar het mij om gaat, is of het systeem er meer door belast wordt. En dan denk ik aan processorbelasting (vermoed ik niet, maar weet ik niet zeker) en b.v.het opstarten (dat vermoed ik wel, maar dat weet ik niet zeker), en wellicht nog andere zaken die ik over het hoofd zie.
Triax-88 Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Na een kale PLI installatie heb ik nog 11MB geheugen vrij, vandaar dat ik deze vraag al eens gesteld had: klik Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen