Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Beeldkwaliteit van de ontvanger op een HD ready


zonnig

Aanbevolen berichten

Ik ben erg blij met de AZBox HD+Premium, maar niet aldoor tevreden over de beeldkwaliteit.

Ik heb een Panasonic Plasma TV, 42" HD ready.

Ik gebruik Hirschmann HDMI 1.3 kabels.

Het beeld vind ik vaak te "digitaal" (zeker met een voetbaluitzending op bijv Eredivisie Live). Niet met een HD uitzending, daar is het beeld prima.

Op de TV staan de Mpeg filter/ruis onderdrukking uit en de rest van de settings op "neutraal."

Als ik het vergelijk met mijn oude Philips sat PVR vind ik het beeld iets minder (terwijl die maar 576 uitstuurt en door mijn versterker naar 1018I wordt geupscaled).

De uitsturing van de AZbox heb ik 1080I gezet, dat geeft een lichte verbetering tov 1080p (omdat de TV HD ready is ipv Full HD).

 

Het beeld gaat door een Onkyo THX versterker. Natuurlijk ook rechtstreeks dmv HDMI op de TV geprobeerd maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Ik hoop maar dat met een software update aangepakt kan worden.

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou h'm eigenlijk op 720p moeten zetten, omdat HD-Ready over het algemeen 1280x720 is. Ik ervaar overigens hetzelfde, maar ik ben overtuigd dat dat aan mijn TV ligt. Je moet 'kwalitatief lage' SD uitzendingen eens via Scart bekijken, dat ziet er waarschijnlijk een stuk beter uit.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...