Funfreak Geplaatst: 25 januari 2010 Geplaatst: 25 januari 2010 Ik ben op zoek naar een ventilator van 40x40x10mm of 45x45x10mm (12 Volt) die al draait op 5 volt spanning. Ik wil deze gebruiken in een Dreambox en hem niet op volle speed laten draaien, om zo geluid van de ventilator te voorkomen. Ik monteer deze aan de zijkant naast de voeding. Ik heb eerder een EverCool EC-4510 gebruikt, die voldoet prima. Maar die heb ik ooit op een beurs (HCC) gekocht en heb geen idee waar ik een dergelijke ventilator zou kunnen kopen. Hebben jullie een idee welke nog meer aan het gevraagde voldoen?
Psychosammie Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Die zijn er zat. De vraag is alleen of die dingen op 5 Volt nog wel willen starten en of zulke kleine ventilators bij die lage spanning nu echt wel een airflow creëren. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Pajarin Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 Je kan 12V stap voor stap terug brengen door een serie diodes achter elkaar te solderen. Elke diode geeft een "voltage drop" van ongeveer 0.6V. Op deze manier kan je proberen bij welk voltage je ventilator nog op wil starten maar wel stiller loopt.
Gast wanderer Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 heb zo'n onderstel voor mijn laptop, hierin zitten 3 ventilatoren, die gevoed worden door de usb dus 5Volt, en ze produceren nog wind ook, ooit gekocht via de veilingsite in china....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen