Ga naar inhoud


[TF5xxxPVR] [TF5xxxPVR] TVGuide2Topfield EPG loader


bugfixrth

Aanbevolen berichten

Zoals afgesproken een nieuw topic over TVGuide2Topfield.

Dit topic hangt nauw samen met het topic over de meerdaagse EPG van Henk Puister [TF5xxxPVR]TGD files.

 

Bij deze dan ook meteen maar een bijgewerkte versie (v1.6) van TVGuide2Topfield met daarbij de volgende vernieuwingen:

Versie 1.6 (25-10-2010)

 

  • Configuratiescherm toegevoegd voor het wijzigen van de applicatieinstellingen. Je hoeft nu dus niet meer te prutsen in de TVGuide2Topfield.exe.config file
  • Optie ('AutoDownload') voor het aan/uitzetten van het automatisch downloaden van TGD files toegevoegd. In combinatie met de optie 'AutoClose' kun je nu het programmaatje schedulen in windows zodat je EPG op gezette tijden wordt bijgewerkt.
  • Doelfolder ('TGDDirectory') van de TGD files kan nu zelf geconfigureerd worden (ivm beperkte gebruikersrechten).

 

Bekijk na installatie de readme voor een kleine handleiding in het gebruik.

TVGuide2Topfield v1.6.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb hem net geinstalleerd over de oude versie heen en na wat persoonlijke aanpassingen van de instellingen werkt het weer prima. Binnen 30 sec heeft die het file(3pgnl.zip) gedownload, uitgepakt en naar de TF verplaatst.

Ik heb echter geen readme.txt file gezien!? Maar het instellingenscherm is vrij duidelijk, wel wat te klein voor de gehele url van de website.

Heb je een reden om van 2 verschillende site's te downloaden?

 

mvg, mrbeegee

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een stappenplan om meerdaagse EGP op je TF te krijgen.

 

1 Zet de mediahighway EPG uit

MENU>SYSTEEMINSTELLINGEN>MEDIAHIGHWAY EGP>UIT

2 Eventueel Bleuline/Silverline timer/optie voor EPG ophalen uitschakelen.

3 Zet met "Altair" of "topset 2.0" de EPG_upload.tap 3.25(zie http://tonyspage.abock.de/TAPS/EPG_upload3.25.zip) in de map autostart. Zet de epg_upload.ini van Henk's site in de map ProgramFiles.

4 EPG_upload.tap maakt bij het (opnieuw)opstarten een nieuwe directory EPGdata aan in de root van je Topfield.

5 Download en installeer de laatste versie van TVGuide2Topfield van gebruiker bugfixrth

Om gebruik te maken van TVGuide2Topfield moet je mogelijk een NET applicatie installeren. Hierom werd bij mij gevraagd bij het opstarten van het programma en werd automatisch naar de juiste site verwezen.(voor mijn XP machine gebruikte ik de x86 versie.)

7 start TVGuide2Topfield.(Altair, topset en andere connecties met de TF uitschakelen!) Wat doet het programma:

De zipfile (standaard fullnl.zip) wordt van HENK's website gedownload. De TGD bestanden worden uitgepakt en via USB naar de topfield gezet in de map EPGdata. N.B. bekijk de instellingen!

8 start de TF opnieuw op.

9 Als het goed is moet je de EPG nu kunnen zien in de originele EPG van TF.

 

* in het ini bestand kan je het aantal dagen bepalen dat geladen wordt.

* Goed te combineren met JAGs EPG

* Als je het gebruikt met 3PG hoef je niet de epg_upload.tap te installeren, WEL de epg_upload.ini plaatsen en de map EPGdata in de root aanmaken.

 

Ik heb het niet getest, want ik gebruik 3PG. Dat laat ik aan anderen wink

succes

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mrbeegee

Ik zie dat jij ook 3PG gebruikt. Zou jij de epfupload.ini van jou eens in een bijlage kunnen zetten. Ik gebruik de oude van Henk met 403 zenders. Ik zie nog steeds dat de EPG voor de zenders als NGC Wild, Omroep Zeeland, History en nog een paar niet wordt opgevuld. In de ini van Henk ontbreekt ook de info voor de Astra 3a van NGC Wild. Hij staat er wel tussen voor de Astra 2. Ik denk dat het hierom is dat deze zender o.a. niet wordt voorzien van Epg. Ik weet niet of jij de EPG voor NGC Wild wel hebt. Hij staat wel in de statistieken dus moet hij beschikbaar zijn.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor een satellietgebruiker maar een erg korte lijst(15 zenders) en het is een ini file van een oude versie van epg_upload(v3.10), maar dat maakt verder niet uit en aanvullen kan altijd.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, ik dacht dat ik hem als zip bijlage gepost had. Maar dat is waarschijnlijk fout gegaan. Ik zal, als ik vanavond thuis ben, het opnieuw proberen.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

En even een paar bugjes:

 

Indien je op dit moment de zip download van http://www.xs4all.nl/~henkpu/ dan zitten er maar 6 tgd files in. In het programma staat het aantal op 10. Dit geeft een RTE.

 

Opnieuw downloaden (dblclick op de ontvanger) gaf bij alleen het opnieuw inlezen van de localfiles, er werdt niets gedownload.

 

Is het niet mogelijk de inhoud van de ZIP uit te lezen en sec deze files te downloaden naar de TF?

Dit scheelt het aantal files opgeven en maakt e.e.a flexibel.

 

Het propertiesscherm is net wat te smal om alle gegevens juist te kunnen lezen/invullen.

 

Als het programma op automatisch sluiten staat krijg je een properties error indien je nog in het properties scherm aan het wijzigen bent. Wellicht de autoclose beeindigen als het properties scherm geopend is.

 

Zo tot zover maar even.. :-)

 

Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag een datumstempel toevoegen aan de zip-files. Ik ga er even vanuit dat het nu (nog) niet mogelijk is met dit programma.

 

Is het mogelijk om het programma hiervoor aan te passen?

 

De naam van de zip-file wordt dan: <naam>.<datum>.zip . Voorbeeld: 3pgnl.20100201.zip .

 

Voordeel is dat er niet een zip-file opgehaald wordt dit al eens is opgehaald.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk,

 

Dit progje overschrijft gewoon de zipfile en verwijdert oude tgd files. Dus daar is iig geen datumstempel voor nodig!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is als ik een datumstempel aan de zip-file toevoeg, het programma niet meer zal werken!

 

Dus zal het programma dit moeten kunnen ondersteunen, voordat ik het wijzig.

(Ik kan het natuurlijk wel wijzigen laugh, maar dan hebben jullie problemen cry).

 

Het programma zou beide versies moeten ondersteunen, dus èn 3pg.zip èn 3pg.20100201.zip .

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over de upg_uplaod.ini in combinatie met de tap 3PG.

Op het duitse forum zag ik dat ze daar met een heel beperkte header werken. Het ziet er dan zo uit:

--------------------------------------

[General]

 

TGD directory=EPGdata

Number of Services=15

 

[TV Parameters]

 

[Channel 1]

 

service_name=Nederland 1

satellite_name=Astra

service_id=4011

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

enz....

-------------------------------------

Ik heb het bij mij zo aangepast en ondervindt tot nu toe geen veranderingen. Ik weet niet met welke instellingen 3PG iets doet? De meeste instellingen zijn bedoeld voor de tap epg_upload.

 

Wie weet welke instellingen 3PG gebruikt vanuit epg_upload.ini?

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...