Ga naar inhoud


Netwerk verbinding DM7020


Skypatrol

Aanbevolen berichten

Ik kan geen netwerk verbinding maken met mijn DM7020. Dreambox vast IP gegeven en op router dit IP adres vast gezet. Heb een Speedtouch 780 van KPN. Firmware op DM nog de originele. Als ik vervolgens de DM7020 probeer te pingen lukt dit niet. de rest van mijn netwerk draait DHCP. Wat ik ook vreemd vind is dat ik de Dreambox een vast IP adres heb gegeven maar bij het opstraten zie ik in het LCD scherm van de box toch nog iets van DCHP voorbij komen. Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd (of een combi van beide)

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


a) zie je door de sleuven van het deksel een ledje groen en rood knipperen

B) heb je via menu gecontroleerd of het ip-adres opgeslagen is

menu /instellingen /geavanceerde instellingen /kommunikatie (nadien eenmaal via menu een shutdown doen)

c) is het utp kabeltje wel in orde wissel hem eens met een andere

d) is dat netwerk ip-adres ook wel binnen de c-range van LAN ip-adressen der computers / dus ook bijbehorende subnetmask

e) heb je de computers allemaal lid gemaakt van de workgroup "Dream"

 

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het nu even geprobeerd met een cross cable. Ook hier kon ik geen verbinding maken. Op DM7020 staat een vast IP adres (192.168.1.200) en mijn PC het adres 192.168.1.73 . Zelfs simpelweg pingen gaat niet. Ik zal wel iets over het hoofd zien maar kom er niet achter wat. Het maakt toch niet uit in welke groep ik zit? Zo ja, hoe maak ik mijn computers dan "lid" van deze groep zonder mijn totale netwerk plat te leggen?

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

principieel is als men in dezelfde range zit een IP-adres pingable

ook met DCC

maar het kan ook gewoon een rare fout zijn door een corrupt bestandje

heb je al eens de box een factory reset gegeven en opnieuw ingesteld?

(dit scherm, mijn computer >eigenschappen > netwerkid> workgroup maak je Dream <case sensative)

anders is toch je netwerkkaart onbaord stuk

 

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de gateway toch wel goed staan ?

 

In geval via router, is de gateway het IP van de router.

 

In geval via crossover UTP is de gateway van de dreambox het IP nummer van de pc en de gateway van de pc is het IP nummer van de dreambox. IP nummer wel vast zetten, dus niet via dhcp !

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Skypatrol,

 

Kijk eens goed in het menu van de router,ik had ooit ook een Speedtouch 760 en het zelfde probleem .

De standaard range van uit te geven ip adressen is 100 groot,ik zie dat je pc op ... ... ...73 zit,en je dreambox op

...200 ,probeer eens de dreambox vast te zetten op een ip onder de ...100 en probeer het dan nog eens.

Bij mij werkte dat in ieder geval gelijk.

Het is ook mogelijk om de range van de router te vergroten in het menu.

 

Ik hoop dat het lukt!

 

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu iets vreemds ontdekt. Bij het aanzetten van de box, staat er voorop in het LCD display "dhcp". In het menu communicatie heb ik echter een vast IP adres ingesteld en het vinkje bij DHCP weggehaald. Moet ik behalve rebooten (geheel opnieuw opstarten) nog iets instellen??

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Moet ik toch nog wat verder fröbelen. Het moet toch een keer lukken om gewoon te kunnen pingen. Zodra ik meer weet of wil weten dan laat ik van me horen. BTW, er staat gewoon nog het standaard image op van ik mee september 2005.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Tonski, is nieuw uit winkel. Mijn bedoeling is/was eerst even spelen te met het originele image en vervolgens te gaan experimenteren met andere images. Maar misschien moet ik jou idee maar eens volgen. Alle hints en tips zijn welkom. smile

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb toch maar even een screenshot gemaakt via het webinterface/control/osdshot

 

opdat je ziet hoe het hier staat

 

ciao

overigens als je pardoes een verkeerd kabeltje hebt gebruikt bijvoorbeeld een crossover kom je er ook niet controleer dat

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...