pirrewit Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Na enige weken voorzichtig wat leren zou ik nu een eerste "backup "willen maken . ik gebruik newnigma2.8.2 Ik dacht :blauwe knop ;newnigma2;system tools;configuration saver en dan nummer 1 save. Als iemand dat wil bevestigen dan kan ik er gerustgesteld aan beginnen. Moet ik dit dan herhalen voor nummer 3 "save list of plug ins" of worden die tegelijk onder 1 gesaved ? Dan ga ik er vanuit dat de backup ergens op de vaste schijf terecht komt. Komt dit in een aparte map of moet men eerst een map maken? mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 omdat er over het algemeen weinig animo is (weinig vragen en weinig antwoorden)in verband met newnigma2, moet ik er dan van uitgaan te werken met het verkeerde image? of zijn er met newnigma zo weinig problemen dat niemand het forum volgt maar enkel TV kijkt.? ik hoopte dat op mijn vraag een redelijk simpel antwoord kon volgen.Een simpel "Ja" of "Nee" zo mij al iets verder helpen. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Cobus R Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Dit komt op de hdd te staan onder de map configsaver en dan datum en tijd je kunt daar ook de plugins een backup van maken en dat werkt als een tierelier. en inderdaad met Newnigma erg weinig/geen problemen hier. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Dream1975 Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Origineel bericht van: pirrewit omdat er over het algemeen weinig animo is (weinig vragen en weinig antwoorden)in verband met newnigma2, moet ik er dan van uitgaan te werken met het verkeerde image? of zijn er met newnigma zo weinig problemen dat niemand het forum volgt maar enkel TV kijkt.? ik hoopte dat op mijn vraag een redelijk simpel antwoord kon volgen.Een simpel "Ja" of "Nee" zo mij al iets verder helpen. mvg Newnigma is volgens mij inderdaad een image die niet heel veel gebruikt wordt in Nederland (al zijn er wel gebruikers). Als je meer mainstream wil en ondersteuning zou ik persoonlijk toch voor OpenPLi gaan. Niet zozeer omdat het mijn favoriet is (ieder moet het image kiezen dat bij hemzelf het fijnste aanvoelt), maar vanwege de volgende voordelen: - Het team heeft een grote basis in Nederland en is hier en op hun eigen forum dus alom aanwezig - Vanwege de grote basis in Nederland maken ze ook veel oplossingen voor zaken die hier spelen en vaak door de andere bouwers wordt overgenomen (zoals de XMLTV import plugin, Mediahighway EPG ondersteuning van de Dreambox is door hun ook ontwikkeld, de CDS en Ziggo fastscan, Ziggo picons etc etc) - Dagelijks wordt er ontwikkeld en de volgende morgen kun je de updates van de dag ervoor in je box zetten. Is er dus een probleem dan is dit vaak de volgende dag gefixt, nieuwe drivers... staan er de volgende dag in, goede wensen en uitbreidingen zitten er ook vaak binnen enkele dagen in - Schrik niet dat er bij OpenPLi unstable staat, dit is omdat er dagelijks ontwikkeld wordt maar ik heb weinig tot geen problemen en het draait al een half jaar stabiel bij mij (zelfs met dagelijkse wijzigingen dmv de updates die vaak leuke nieuwe dingen brengen). - OpenPLi is als één van de enige huidige images (misschien wel dé enige) volledig open source. Dus iedereen kan meeontwikkelen en de code nakijken, terwijl bij andere images de code geheim wordt gehouden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen