peter-nmgn Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Hallo, Ik ben benieuwd of ik Cband op de de Atlantic Bird (Panatlantic beam) kan ontvangen + wat heb ik hier voor nodig?? (buiten de schotel om) volgens lyngsat volstaat een schotel van 115. kan ik gewoon mijn dreambox gebruiken?? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
columbo Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 1 schotel 120cm(bron:telesateliet internationaal,Satco DX) 1 Cband LNB,dreambox is ook voor Cband geschikt.Echter div. van de DVB kanalen zijn gecodeerd.Er zijn ook nog enkele analoge kan.beschikbaar.en de ZGN,Natuur kan.zijn natuurlijk ook aanwezig,en div. Feeds.
peter-nmgn Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 omdat horizontale zenders op de nilesat niet mogelijk zijn d8 ik aan dit: Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Gast sattaz Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Origineel bericht van: peter-nmgn omdat horizontale zenders op de nilesat niet mogelijk zijn d8 ik aan dit: @peter-ngm, Met een goede offset schotel van 120 cm. zijn de horizontale zenders van Nilesat 7 West echt wel in (de omgeving van) Nijmegen te ontvangen Met vriendelijke groeten sattaz
peter-nmgn Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 okay ... dan gaan we dat eerst proberen is het een poging waard met een 110cm triax?? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Obi Wan Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Dat is het verraderlijke van de Triax 110: Het is namelijk een 1meter schotel. Voor een goed resultaat met Nilesat is een 120cm toch wel een vereiste. Neem verder ook een goede LNB die gevoelig is en weinig last heeft van nabijgelegen signalen, zoals een Inverto Black Ultra (of check anders reviews, die meestal op Nilesat worden getest op gevoeligheid..). Dus het kan wel, of het ideaal is, is een tweede. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
peter-nmgn Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 ik ga het proberen! is er nog een speciale transponder waar ik makkelijk op uit kan richten?? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
trust Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: peter-nmgn omdat horizontale zenders op de nilesat niet mogelijk zijn d8 ik aan dit: @peter-ngm, Met een goede offset schotel van 120 cm. zijn de horizontale zenders van Nilesat 7 West echt wel in (de omgeving van) Nijmegen te ontvangen Met vriendelijke groeten sattaz Enige tijd geleden lukte het hier (Aldenhof) wel met een 120 cm DeltaStar gregorian , nu dus niet meer , terwijl in Neerbos-oost het met zo'n zelfde schotel wel gaat . Op beide schotels een Inverto BlackUltra . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast sattaz Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Origineel bericht van: peter-nmgn ik ga het proberen! is er nog een speciale transponder waar ik makkelijk op uit kan richten?? @peter-nmgn, Transponder 12226 H - 27500 SR - FEC 3/4 lijkt mij wel geschikt. Maar zoals reeds eerder vermeld in dit topic kun je het met een Triax van 100 cm. eigenlijk wel vergeten. Het absolute minimum zal een goede 120 cm. offset schotel zijn. Maar liefst nog een grotere schotel. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Origineel bericht van: trust Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: peter-nmgn omdat horizontale zenders op de nilesat niet mogelijk zijn d8 ik aan dit: @peter-ngm, Met een goede offset schotel van 120 cm. zijn de horizontale zenders van Nilesat 7 West echt wel in (de omgeving van) Nijmegen te ontvangen Met vriendelijke groeten sattaz Enige tijd geleden lukte het hier (Aldenhof) wel met een 120 cm DeltaStar gregorian , nu dus niet meer , terwijl in Neerbos-oost het met zo'n zelfde schotel wel gaat . Op beide schotels een Inverto BlackUltra . @trust, Van Aldenhof naar Neerbosch-Oost is in vogelvlucht ongeveer 3 kilometer. Je beschrijft wel een extreem groot verval voor zo'n korte afstand. Misschien een idee om hierover een apart topic te openen/starten? Met vriendelijke groeten sattaz
trust Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 @Sattaz , uit mijn vorige antwoord zou je op kunnen maken dat Nilesat helemaal niet door komt , zo erg is het nou ook weer niet . Als referentie kanaal neem ik DREAM 2 11.843 H 27500 5/6 . Een half jaar terug (of zoiets) kon ik die 's avond blokvrij ontvangen , nu helemaal niet . Maar dat ga ik hier niet vertellen , verder in een nieuw topic in schotelpark . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen