Ga naar inhoud


probeer nieuwe website voor scouting te maken


post

Aanbevolen berichten

hallo Allemaal

 

hierbij wil ik wat vragen ik heb mij aangeboden om de website van de scouting te doen maar nu krijg ik hem niet gelijk

 

bij de navigatie vind ik de kolom te klein

en in de inhoud van deze pagina krijg ik de tekst niet recht onder mekaar wat doe ik fout

 

http://www.vhaastrecht.nl/proefversie/scouting/

 

de originele website is

 

http://193.173.84.95/~rimboe/welpen/

 

wie kan mij er mee helpen

al vast bedankt

 

met vriendelijke groet

 

andre

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou beginnen met het weggooien van de frames en je tabellen vervolgens een absolute positie en grootte te geven. Dan moet je al ver op weg zijn.

 

Edit: Je neemt dus het origineel over? Dan kun je die bron toch ook gebruiken. Al zou ik liever from scratch beginnen met een fatsoenlijk ontwerp, maar goed.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frames en zelfs tabellen zijn zo verouderd.

div's is the name of the game nu.

 

Indien je zelf geen layout kan maken, ga dan eens zoeken op free css templates.

Vertrek van zo'n template en pas aan naar eigen wensen.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort opmerkingen snap ik nooit zo want waarom zou iemand die (zelf) een html page wil bouwen/aanpassen of weet ik wat geen tabellen mogen gebruiken en ook met div's en css aan de gang moeten?

 

- Werkt het niet of straks niet meer?

- Zijn er browsers die het niet meer snappen?

- Is het gebruik van CSS eb DIV'S is makkelijker te begrijpen dan bv. iets opmaken in bv. Dreamweaver.

- Omdat het sneller is?

 

Misschien is het zoooooooo 1990 maar wat zou/is nou de echte reden? OK, zelf zou ik ook geen frames meer gebruiken maar als mensen dat wel willen doen, ach waarom ook niet.

 

Voor mensen die (semi) profesioneel bezig zijn of het "goed willen doen" kan ik het nog begrijpen maar hoezo zouden anderen dan ook allemaal mee moeten gaan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Frames en zelfs tabellen zijn zo verouderd.
div's is the name of the game nu.

Indien je zelf geen layout kan maken, ga dan eens zoeken op free css templates.
Vertrek van zo'n template en pas aan naar eigen wensen.



Ik denk wel dat we in moeten zien dat we hier te maken hebben met een beginner, die wellicht wel wil maar niet kan. Dan vind ik het gebruik van tabellen nog wel te billijken, alhoewel tableless design misschien beter is.

Ik denk ook dat een template downloaden en in de CSS aanpassen misschien teveel gevraagd is. Misschien is een boekje XHTML en CSS voor beginners niet weg voor de topicstarter, no offense.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO

Ik denk wel dat we in moeten zien dat we hier te maken hebben met een beginner, die wellicht wel wil maar niet kan. Dan vind ik het gebruik van tabellen nog wel te billijken, alhoewel tableless design misschien beter is.

Ik denk ook dat een template downloaden en in de CSS aanpassen misschien teveel gevraagd is. Misschien is een boekje XHTML en CSS voor beginners niet weg voor de topicstarter, no offense.


Dat begrijp ik, maar als je dan toch een beginner bent, kan je het beter meteen goed leren.

Van O opbouwen is uiteraard teveel gevraagd, maar als je een free css template download en die gaat bekijken ga je veel vlugger snappen hoe het allemaal in elkaar zit.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Misschien is het zoooooooo 1990 maar wat zou/is nou de echte reden? OK, zelf zou ik ook geen frames meer gebruiken maar als mensen dat wel willen doen, ach waarom ook niet.


Frames kan prima werken, maar de meesten doen het helaas niet zo prima. Alle websites die ik ken die in frames opgebouwd zijn, gebruiken 1 frame voor het navigatiemenu. Maar welke pagina vind je in Google? Juist, de contentpagina. En als je die aanklikt wat zie je dan? Juist, in vrijwel alle gevallen alleen die contentpagina zonder de overige frames en dus ook zonder navigatie.

Dat is de belangrijkste reden om toch vooral na te denken over een frameless design. En als je dan toch frames gebruikt, hang er dan een javascriptje in dat ervoor zorgt dat de contentpagina opnieuw in de juiste frame-pagina laadt als hij niet in een frame staat.

Maar ja, als je over frames praat, heb je het bijna altijd over beginners en dus ook bijna altijd over mensen die zich:
1. dit probleem niet realiseren
2. de benodigde javascript niet kennen en snappen

Wat het gebruik van div's betreft, dat maakt in een aantal gevallen de opmaak flexibeler dan met tables die meer star zijn. Maar het is ook moeilijker. Je hebt overigens helemaal gelijk dat het ook vooral een hype is om niet meer met tables te werken. Maar zeker voor een tabularische layout is een table nou eenmaal het meest geschikte instrument.

Wat heel veel mensen vergeten is dat tables universeel door alle browsers identiek behandeld en weergegeven worden. Dat is bij div's niet zomaar zonder meer het geval. Om dat voor elkaar te krijgen heb je absoluut een hoop CSS kennis nodig en moet je altijd zorgen dat je DOCTYPE gedeclareerd is, want in quirks mode kun je bij div's nergens van op aan, terwijl tables ook in quirks mode perfect werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. als je nog frames zou gebruiken moet je het wel goed doen. Beginners gaan met frames, bijna zeker, altijd fouten maken maar daar zijn het ook beginners voor.

 

Je leert door proberen, fouten te maken en evt. gemaakte problemen weer op te lossen. Voor een site van bv. de scouting (maar ook vele anderen) is het gebruik van tabellen gewoon niet fout en voor veel mensen makkelijker te maken, verbouwen of te onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al goed op weg. Maar één puntje van kritiek wat opvalt, en dat is de interlinie tussen de regels. (ruimte tussen de regels ondeling klopt niet).

 

Citaat:
<span class="xr_tl" style="left: 0px; top: -65px; font-size: 14px; font-family: 'trebuchet MS', 'ms sans Serif', geneva, sans-serif;">Tijdens de opkomsten van de welpen spelen we het verhaal van het jungleboek. Hierbij zijn de kinderen de welpen, </span>

<span class="xr_tl" style="left: 0px; top: -35px; font-size: 14px; font-family: 'trebuchet MS', 'ms sans Serif', geneva, sans-serif;"> terwijl de leiding namen heeft van dieren die in het verhaal voorkomen. Elk dier heeft zijn eigen jachtgebied, </span>

</span>

<span>

</span>

<span style="color: #FF0; font-family: 'trebuchet MS', 'ms sans Serif', geneva, sans-serif; font-size: 14px;"> oftwel thema,in de jungle. In dit deel van de rimboe mag geen enkel ander dier op prooi jagen. Zo blijft er voor

 

<span class="xr_tl" style="left: 0px; top: 23px; color: #FF0; font-family: 'trebuchet MS', 'ms sans Serif', geneva, sans-serif; font-size: 14px;">elk dier voldoende te eten over. Tijdens de opkomsten worden verschillende jachtgebieden verkend. </span>

<span>

</span>

<span class="xr_tl" style="left: 0px; top: 48px; color: #FF0; font-family: 'trebuchet MS', 'ms sans Serif', geneva, sans-serif; font-size: 14px;">De jonge welpen, de kinderen dus, worden hierbij geholpen door de dieren, De leiding.

 

 

</span>

 

 

 

Kan je vervangen door

 

Citaat:
<span class="xr_tl" style="left: 0px; top: -65px; font-size: 14px; font-family: 'trebuchet MS', 'ms sans Serif', geneva, sans-serif;">

Tijdens de opkomsten van de welpen spelen we het verhaal van het jungleboek. Hierbij zijn de kinderen de welpen,

<br>

terwijl de leiding namen heeft van dieren die in het verhaal voorkomen. Elk dier heeft zijn eigen jachtgebied,

<br>

oftwel thema,in de jungle. In dit deel van de rimboe mag geen enkel ander dier op prooi jagen. Zo blijft er voor

<br>

elk dier voldoende te eten over. Tijdens de opkomsten worden verschillende jachtgebieden verkend.

<br>

De jonge welpen, de kinderen dus, worden hierbij geholpen door de dieren, De leiding.

</span>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...