Ga naar inhoud


[Satelliet] EIT-EPG op regionale omroepen transponder


Dream1975

Aanbevolen berichten

Net gelezen op een ander forum:

Zo te zien is CDS aan het experimenteren met de standaard EIT-EPG op de regionale omroepen transponder (is ook min of meer bevestigd door een CDS helpdesk medewerker op dat forum).

 

Zullen ze dan toch maar voor de standaard gaan (in plaats van die Nagra en Mediahighway EPG)?

 

Is volgens mij makkelijk te realiseren met een software update van hun eigen ontvangers (welke vaak ook buiten Nederland verkocht worden met wel EIT-EPG, dus de software is relatief makkelijk aan te passen), en de overige ontvangers hebben dit natuurlijk allemaal al standaard.

 

Laten we het hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Gaan ze dan bij CD eindelijk het "licht" zien :D


Het lijkt er op voorlopig zijn ze aan het testen op één transponder.
Na jaren gesukkeld te hebben met een Mediahighway die nooit 100% goed gewerkt heeft en waar ook nog licentie kosten voor moest worden betaald. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

als de bonzen meelezen...?

dan zou het toch zeer aan te bevelen zijn om EPG voor elke receiver ter beschikking te stellen

 

de zogenaamde extra's die enkel de gecertificeerde receivers kunnen weergeven, is toch echt een wassen neus, die smelt ten aanzien van de al sinds jaren standaard dvb-s EPG welke onze oosterburen gebruiken

er is geen enkele meerwaarde in al die afwijkende formaten

 

het management moest eens weten hoeveel effectiviteit dergelijke onderzoekjes hebben EN het dwingend voorschrijven van zogenaamd gecertificeerd spul bij de gebruiker

 

gebruikers willen geen keurslijf, die willen transparantie, functionaliteit en comfort

dus zet alles terug op de internationale dvb-s standaard

 

dat appricieren gebruikers met cds receiver of met eigen kassie

 

betalen voor het abo doen ze toch al................

luister nu eens M7

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Helemaal mee eens. Ik denk dat de gebruikers van de CDS ontvangers ook blij verrast zijn als ze na een software update ineens ook EPG zien op de Duitse zenders wink


juist ook dat nog eens als extra voor de cds klant

overigens zijn ze (eerlijkheidshalve) niet alleen, ook ziggo en upc maakt er een prutswerk van op EPG niveau

ze zouden wat dieper moeten gaan qua kwaliteit en niet breder
dan zou het aantal abonnementen stijgen en de prijs daarvoor acceptabeler zijn.

my two cents
ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het al jaren volkomen belachelijk dat er beperkingen in ontvangers van CD gecertificeerde zitten. Dat er geen andere kaarten in kunnen dan Seca kan ik wel indenken maar dat FTA kanalen niet bruikbaar zijn zonder kaart en dat men geen rotor mag aansturen zijn natuurlijk beperkingen die volkomen van de pot gerukt zijn. crazy

Dat we hopenlijk een EPG gaan krijgen die voor iedereen werkt zou fantastisch zijn en dat dan ook op deze ontvangers de duitse EPG zichtbaar worden is een verademing voor iedereen. smile

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Tonskidutch
als de bonzen meelezen...?
Die kunnen niet meelezen want ze hebben een IP-ban van Sat4all. shocked

Lezen kun je altijd, hee, het gaat om schrijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt heel dat systeem van een eigen EPG opdringen en EIT blokkeren alleen bedoeld om gebruikers aan hun eigen hardware te binden, en zo gebruikers van oa. Dreamboxen met een aantal nadelen op te zadelen, zoals ontbrekende EPG.

Is het dan toeval dat nu er plugins komen en kant-en-klare EPG's dat ze plots het licht zien bij CDS ?

Zou het niet kunnen dat ze redeneren vanuit het standpunt "als het geen concurrentieel voordeel meer oplevert, dan kunnen we beter stoppen met stokken in de wielen te steken".

Want geef toe, een Dreambox kan EIT-EPG aan, Mediahighway en eigen XMLTV imported EPG.

Wie heeft dan het voordeel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Tonskidutch
als de bonzen meelezen...?
Die kunnen niet meelezen want ze hebben een IP-ban van Sat4all. shocked

Lezen kun je altijd, hee, het gaat om schrijven.
Toen laatst iemand op een ander forum verwees naar sat4all, antwoordde CanalDigitaal dat ze dat bericht niet konden lezen wegens een toegangsontzegging.
Dus ze kunnen of willen niet meelezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Tonskidutch
als de bonzen meelezen...?
Die kunnen niet meelezen want ze hebben een IP-ban van Sat4all. shocked

Lezen kun je altijd, hee, het gaat om schrijven.
Toen laatst iemand op een ander forum verwees naar sat4all, antwoordde CanalDigitaal dat ze dat bericht niet konden lezen wegens een toegangsontzegging.
Dus ze kunnen of willen niet meelezen.

We weten allemaal hoe goed ze daar zijn in het verzinnen van excuses.
Volgens mij kunnen ze je hier enkel blokkeren als het gaat over het schrijven van berichten.
En mochten ze toch het lezen blokkeren, dan is het een koud kunstje om ergens een goedkoop internetabonnementje bij te nemen.
Maar het is natuurlijk makkelijker zich achter een IP ban te verschuilen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Maar het is natuurlijk makkelijker zich achter een IP ban te verschuilen.


Als je een IP ban hebt kun je dus NIET lezen.
Nu is dat uiteraard wel te omzijlen met een buitenlandse proxy maar of een bedrijf zo ver wil gaan weet ik niet.
En M7 zit nu in Luxemburg dus die hebben een ander IP die kunnen eventueel wel lezen, maar Hilversum dus niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Als je een IP ban hebt kun je dus NIET lezen.
Nu is dat uiteraard wel te omzijlen met een buitenlandse proxy maar of een bedrijf zo ver wil gaan weet ik niet.

Een buitenlandse proxy ?
Het volstaat toch gewoon om een internetabonnementje te nemen om het even waar ?
Ik zit nu bij Scarlet.
Stel dat ik mij hier compleet misdraag en men blokkeert dit IP adres, dan is het toch voldoende dat ik een nieuwe account maak bij bijv. Dommel, en ik kan weer lezen.
Zo'n bedrijf heeft een eigen proxy, maar niets belet hen toch om bij een of andere provider een abonnementje te nemen en daarmee te lezen ?
Bovendien : net eens gechecked, als je naar www.anonymouse.org gaat kun je makkelijk lezen, en moet je zelfs geen extern abonnement nemen.

Jij laat het dus uitschijnen alsof het een of andere heksentoer betreft, terwijl het poepsimpel is om die IP ban te omzeilen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...