Ga naar inhoud


[Satelliet] EIT-EPG op regionale omroepen transponder


Dream1975

Aanbevolen berichten


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Deze vorm van EPG wordt al jaren in het buitenland toegepast, daaraan hoeft eigenlijk niet veel getest te worden.

 

Canaldigitaal heeft aangegeven, te willen testen, of de extra bandbreedte, die dit systeem vraagt, niet ten koste gaat van de beeldkwaliteit.

 

Daarnaast is er nog het probleem, dat wanneer je op een transponder hebt afgestemd, ook alleen de epg informatie te zien krijgt van de programma's van die transponder.

 

Alle epg informatie op elke transponder uitzenden zou nog eens extra bandbreedte gaan kosten.

 

Of deze activiteiten met de nieuwe eigenaar (organistaiestructuur) te maken hebben, ik gok op ja.

Kennelijk is er een budged beschikbaar gesteld voor dit soort zaken.

Ook staat hun kennelijk tegenwoordig een duidelijke toekomstvisie voor ogen.

 

De oude EPG is nog een erfenis uit de "franse" tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de eit-epg bedoeld, zal dat heel goed mogelijk zijn dat de M7 groep die rare hollanders en belgen niet begrijpen qua afwijkende formaten

maar kon iets dergelijks uit een betrouwbare bron niet vinden dus een subjectieve mening ipv waar.

 

ciao

 

Citaat:
Over M7 Group:

M7 Group is de Europese aanbieder van satellietdiensten voor consumenten en zakelijke klanten, werkend onder diverse merken met elk hun eigen taal- en cultuurspecifieke TV aanbod. De M7 Group heeft meer dan 1 miljoen kijkers die gebruik maken van een kleine schotel om honderden TV- en radiozenders digitaal te ontvangen.

bron canalDIGITAAL

 

 

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, wanneer ik op de rtl4 transponder afstem, en ik kijk in de epg gids zie ik alleen de informatie van de zenders van die transponder.

 

Wanneer ik daarna naar Ned-1 omschakel, komen daar die zenders bij, die op die transponder zitten.

 

Dan blijven de HD-zenders nog blank. Eerst na het omschakelen naar een HD zender, krijg ik de EPG informatie van die zenders ook te zien.

 

Het kan zijn, dat bij de mediahighway wel alle epg-informatie op 12515 zit, maar dat kan ik niet kontroleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ac6693
Misschien een domme vraag en waarschijnlijk niet lang gezocht maar werkt dat eit-epg ook standaard op een Topfield 5510 PVR?


Het werkt op alle receivers dacht ik je kunt zelf kijken als je EPG krijgt op de Duitse kanalen zoals ZDF en ARD dat is de EIT EPG. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn al wat gedateerde Echostar 5020 zijn de EPG gegevens helaas niet meer te zien.

Wanneer je echter de EPG opvraagt, zoek hij wel naar data.

 

In het verleden werd altijd gezocht op transponder 12.515.

Nu valt mij echter op dat dit ook op b.v. 12.574 gebeurt.

Je kunt dan zien dat het achtergrond beeld niet ned.1 weergeeft op 12.515 maar op een kanaal van transponder 15.574.

 

Ook geeft hij in tekst aan dat hij zoekt op 12.574.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dukdalf

In het verleden werd altijd gezocht op transponder 12.515.


Haal je niet van alles door elkaar er is ten eerste nog geen EIT EPG op alle zenders alleen een test op de regio zenders.

En 12.515 is voor de Mediahighway EPG heeft niets met de EIT EPG te maken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarnaast is er nog het probleem, dat wanneer je op een transponder hebt afgestemd, ook alleen de epg informatie te zien krijgt van de programma's van die transponder.


Oh ja?

Als ik op ARD af stem, dan krijg ik van alle ARD programma's van alle transponders alle EPG gegevens.

Als ik op Sky Cinema (Duitsland) heb ik in no-time ook de EPG voor de rest van de programma's.

Als ik .........

Je snapt het wel, de EPG stream is niet transponder gebonden! smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De EPG stream hoeft niet transponder gebonden te zijn, maar dit kost dus bandbreedte.

 

Zoals Aart al aangaf, 12515 heeft niets met de EIT-EPG te maken, en Canaldigitaal zendt op dit moment de EIT-Now-Next EPG per transponder uit.

 

Na inschakelen van mijn ontvanger, en afgestemd op Ned. 1 krijg ik alleen de informatie van de zenders te zien, die op deze transponder actief zijn.

Voor de andere zenders uit het Canaal digitaal aanbod moet ik eerst op de desbetreffende transponder de gegevens inlezen, en dit elke (Now-Next) periode herhalen.

 

Canaldigitaal kan op alle transponders de gegevens van alle Canaldigitaal programma's meesturen, maar dit kost dus extra bandbreedte.

De benodigde bandbreedte kan vermoedelijk beperkt worden, door de inleestijd langer te maken.

 

En dit laatste is waarschijnlijk wat Canaldigitaal aan het testen is op de "regio" transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...