edbe Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 ik wil ik een 2e Dreambox voor op de slaapkamer. mijn kpn box zit al vol met aansluitingen (4 maal) kan je nu gewoon een UTP splitter erop zetten en dan 2 maal utp kabel naar de DreamBox leiden ??? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
vGnp Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Nee. Die splitter is bedoeld om een kabel te delen. Normaal worden aders 1, 2, 3 en 6 gebruikt en de 4 overige niet. Zo'n splitter gebruik je om een kabel te delen, niet een poort. Edit: En altijd in 2-voud vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Jeroensky Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Je kan wel een ethernet hub of een ethernet router aan je kpn doos hangen. Een hub zou kunnen volstaan daar de kpn doos een dhcp server heeft. Een router is fijner ivm mogelijkheid tot configuratie/poortforwarding)
Schats Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Internet 10/100mb heeft maar 4 aders nodig om te werken maar wat je aan de ene kant doet moet je ook aan de andere kant doen dus gebruik zelf pluggen om de kabel te splitten met desbetreffende aders en doe dit ook aan de andere zijde..... Je hebt dus ook gewoon 2 netwerk aansluitingen nodig op de switch/ router. Het beste is idd gewoon een hub of switch gebruiken en 2 kabels te leggen naar de slaapkamer. succes VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
hulkman Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Ikzelf heb het opgelost door een 8 voudige hub/switch direct achter de router te plaatsen. De overgebleven 3 poorten van de router niet gebruikt, maar alle interne verbindingen via die switch te laten lopen. Dit geeft het beste resultaat voor de snelheid van je interne netwerk tbv streaming e.d.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen