newbier Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Beste allen, Ik heb een probleem met acces. ooit heb ik samen met iemand een acces database gemaakt om scores van een biljarttoernooi bij te houden. Werkt prima maar nu hebben we iets veranderd in de punten telling. De score wordt berekend door de volgende programmacode: Private Function Comp_GamePoints() If Not IsNull(CarTM1) And Not IsNull(CarTM2) And Not IsNull(Car1) And Not IsNull(Car2) Then WedP1 = Sgn(Car1 / DFirst("Moy_voorronde", "Spelers", "SpelerID=" & SpelerID1) - Car2 / DFirst("Moy_voorronde", "Spelers", "SpelerID=" & SpelerID2)) + 1 WedP2 = 2 - WedP1 MoyP1 = IIf(Car1 > CarTM1, 0, 0) MoyP2 = IIf(Car2 > CarTM2, 0, 0) End If End Function Maar nu is het zo dat als de checkbox "incompleet" Ja is dat hij de behaalde wedstrijdpunten * 0,75 moet doen. Heeft iemand een idee hoe dit in te passen. Ik weet het is heel lastig om zo een zo even een oplossing et hebben maar opweg helpen zou al een hele stap zijn. gr Newbier
Gast raas Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Origineel bericht van: newbier Beste allen, Ik heb een probleem met acces. ooit heb ik samen met iemand een acces database gemaakt om scores van een biljarttoernooi bij te houden. Werkt prima maar nu hebben we iets veranderd in de punten telling. De score wordt berekend door de volgende programmacode: Private Function Comp_GamePoints() If Not IsNull(CarTM1) And Not IsNull(CarTM2) And Not IsNull(Car1) And Not IsNull(Car2) Then WedP1 = Sgn(Car1 / DFirst("Moy_voorronde", "Spelers", "SpelerID=" & SpelerID1) - Car2 / DFirst("Moy_voorronde", "Spelers", "SpelerID=" & SpelerID2)) + 1 WedP2 = 2 - WedP1 MoyP1 = IIf(Car1 > CarTM1, 0, 0) MoyP2 = IIf(Car2 > CarTM2, 0, 0) End If End Function Maar nu is het zo dat als de checkbox "incompleet" Ja is dat hij de behaalde wedstrijdpunten * 0,75 moet doen. Heeft iemand een idee hoe dit in te passen. Ik weet het is heel lastig om zo een zo even een oplossing et hebben maar opweg helpen zou al een hele stap zijn. gr Newbier Hallo newbier, idd.. (klein) beetje lastig als het complete stuk er niet bij zit, maar het is eenvoudig op te lossen. Via een 'IF' zul je moeten 'vragen' of de checkbox waarde '1' (=checked) is. Als die waarde 1 is, moet er iets (score*0.75) gebeuren. Anders hoeft er niets te gebeuren. Omdat ik er in je code niet achter kom wat de wedstrijdpunten zijn, heb ik zelf een variabele (iBehaaldeWedstrijdPunten) aangemaakt om e.e.a. te verduidelijken. Ook zie ik niet in je code hoe de checkbox 'incompleet' nu werkelijk heet, dus doe ik de aanname dat deze 'chkIncompleet' heet. Dan als volgt de code.. (ik heb mijn code in groen toegevoegd) Private Function Comp_GamePoints() If Not IsNull(CarTM1) And Not IsNull(CarTM2) And Not IsNull(Car1) And Not IsNull(Car2) Then WedP1 = Sgn(Car1 / DFirst("Moy_voorronde", "Spelers", "SpelerID=" & SpelerID1) - Car2 / DFirst("Moy_voorronde", "Spelers", "SpelerID=" & SpelerID2)) + 1 WedP2 = 2 - WedP1 MoyP1 = IIf(Car1 > CarTM1, 0, 0) MoyP2 = IIf(Car2 > CarTM2, 0, 0)iBehaaldeWedstrijdPunten = 40 If chkIncompleet.Value = 1 Then iBehaaldeWedstrijdPunten = (iBehaaldeWedstrijdPunten*0.75) End if End If End Function Tip: als je in de code in Access 'Me.' intypt, dan volgt een lijst met alle objecten van het form waar je op dat moment in 'zit'. Succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen