Ga naar inhoud

yaVDR distributie ervaringen (vdr + xbmc pre-installed)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag yavdr 0.2 geinstalleerd samen met sc plugin yavdr opzich doet het alleen ik krijg afstandsbediening niet aan de praat mijn dvb-s kaart is WINTV-NOVA-HD-S2 van Hauppauge heeft misschien iemand nog een tip

• 4 weken later...

• Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als nieuwbakken lid van dit forum, het volgende.

Ik volg al een tijdje met belangstelling de ontwikkeling op PVR gebied. Recentelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een DVB-C kabel ontvanger (USB stick Sundtek Media Pro) plus Smargo cardreader aangeschaft en op een nog beschikbare partitie van m'n Asrock ION YaVdr 0.2 geinstalleerd (inmiddels geupgrade naar 0.3).

Voor het decoderen van het Ziggo(Noord) kanalen aanbod heb ik gebruik gemaakt van de SC plugin met Oscam (versie 0.99.4) als card server en Newcamd als protocol. Voor het compileren en installeren van de SC plugin heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de HowTo van leechguy.

Na wat troubles met de afstandbediening is het me gelukt om YaVdr operationeel te krijgen.

Dit echter met een grote beperking in de ontvangst. Bij het leeuwendeel van de buitenlandse zenders verschijnt nl het nosignal scherm. Wel is kort even EPG info te zien van het desbetreffende kanaal. Het overgrote deel van de NL zenders waaronder Nederland 1, 2 en 3, RTL4+5+7, SBS6, Net5, Veronica, Brava, GoedTv doen het wel goed. Verder ook 13th Street en Al Jazeera .

Nadat het spelen met de nodige parameters in de config files van Oscam en de SC plugin geen oplossing bracht heb ik op een ander systeem, draaiend onder Linux Mint, Tvheadend geinstalleerd. Dit icm dezelfde Oscam configuratie en de benodigde hardware (Sundtek, Smargo). Vervolgens VLC gebruikt om de streams te kunnen bekijken.

Wat schetst mijn verbazing, alle kanalen worden door Tvheadend aangeleverd en werken dus.

Nu kan ik YaVdr in de hoek gooien en verder gaan met Tvheadend maar dat gaat me net even te snel. Ik zou graag meer inzicht willen hebben in de mogelijke oorzaak van dit probleem.

Verder wat rondkijkend in het forum deed de problematiek die bij deze link http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1779952/TVHeadend_en_Ziggo_geeft_ECM_p werd beschreven me heel erg denken aan de mijne.

Dit is echter al weer enige tijd geleden en in Tvheadend is dit probleem verholpen. Ik vraag me nu wel af hoe het zit met Vdr-Sc.

Is er iemand die me bij dit probleem kan/wil helpen?

Logfiles van zowel Oscam als VDR-SC heb ik beschikbaar.

Alvast dank.

Dick

Geplaatst:

Oorzaak van m'n probleem inmiddels gevonden!! Omdat ik geen goed gevoel had bij de admi op m'n smartcard heb ik deze gewisseld met een wat jongere kaart van m'n buren. En ja hoor, alle kanalen in mijn pakket nu werkend.

Het blijft natuurlijk vreemd dat mijn eigen kaart het wel doet in m'n oude Philips kabel ontvanger en ook onder Tvheadend.

In de Oscam log valt me wel een verschil op in de kaartidentificatie gegevens van beide kaarten. Het gaat dan om de actieve providerid's. Voorzover ik het kan overzien, zou ik hierin geen verschil verwachten.

Het lijkt veel op verschil in interpretatie cq verwerking van bepaalde data.

Iemand daar meer kijk op?

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Configuratie

Ik heb inmiddels yaVDR 0.3 incl. NewCS 1.65 en vdr-plugin-sc draaien. Werkt tot nu toe goed en lekker snel.

Dit draait op deze configuratie:

• Antec ISK300-150 (150W interne voeding)
  • Asus AT3IONT-I
  • Samsung 500Gb Spinpoint HDD 2.5"
  • Sony Optiarc DVD-brander Slimline
  • Tevii S470 DVB-S2 PCI-e x1 tuner
  • Windows MCE remote + receiver
Opmerkingen Configuratie:

In eerste instantie had ik gekozen voor een Antec ISK300-65 (65W externe voeding) maar deze bleek niet genoeg voltage te kunnen leveren aan de sat-tunerkaart om de Horizontaal gepolariseerde zenders te kunnen ontvangen. Hiervoor is 18V nodig.

Het moederbord is ook tweede keus. Ik wilde namelijk een Asus AT5IONT-I moederbord gebruiken. Maar met dit moederbord zijn nog problemen met PCI-e x1 kaarten die niet worden gedetecteerd. Hier kwam ik zelf achter, helaas.

OScam

Het was wel even puzzelen. Ik probeerde eerst met OScam maar naar twee keer herstarten, deed yaVDR het niet meer. Het start gewoon niet meer op.

Heb dit een paar keer geprobeerd en het blijkt elke keer naar de installatie van OScam mis te gaan. Zal wel in Subversion, Yum of Cmake liggen, wat je nodig hebt om OScam zelf goed te installeren.

Installatie

Voor de installatie van VDR-sc heb ik deze Sat4all tutorial van Leechguy gebruikt.

Heb alleen het bestand cardclient.conf zelf even aangepast naar de waardes die ik nodig heb voor mijn systeem, met CanalDigitaal.

Stabiliteit

Tja... met OScam dus niet. Maar met NewCS 1.65 tot nu toe wel. Gisteravond een paar keer naar sleepmode gezet en weer aan en dat ging goed. Ook een paar keer een herstart gedaan en ook dan nog geen problemen.

Verder

Nu rest nog de teletext-plugin en een fatsoenlijke EPG. Want de EPG die er standaard in zit, geeft niet een overzicht van meerdere programma's op meerdere zenders. Of ik heb iets niet goed ingesteld...(?)

Tweede punt is, ik maakte voorheen gebruik van een Win7MCE systeem. Hier zijn nog een aantal opnames, die ik wil overzetten en onder yaVDR bekijken. Het probleem is echter het bestandsformaat (.wtv) van Win7MCE-opnames en dan met name de HD-opnames. Deze laatste kan ik niet converteren naar DVRMS. Weet iemand hier iets op?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

@Earthfinder

Ik moet, voor een oom van mijn vriendin, een yaVDR installatie nog verder in orde maken met een lokale NewCS servertje (of evt. OSCAM, beide werkte wel maar hoe stabiel de een tov. de ander zou zijn is nog de vraag).

Heb jij een mooie/nette manier gevonden om de CS server eerst te starten voor het starten van yaVDR?

Geplaatst:

Je zou het in principe gewoon in /etc/rc.local kunnen gooien.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Nou dat werkte dus niet... want dat heb ik natuurlijk (als eerste) wel geprobeert wink

Handmatig eerst de CS server opstarten en daarna (ya)VDR dan werk(te) het maar "standaard" start yaVDR op voor de rc.local (die als laatste start, de S99 in rcX.d).

Ik kon toen niet 123 vinden waar (ya)VDR nou eigenlijk opgestart werd. Inmiddels heb ik wel het start script gevonden (denk ik) maar ik moet wel langs om de boel te fixen, testen en uiteindelijk goed te laten lopen.

Geplaatst:

@ NINjak: Ik gebruik gewoon rc.local. Werkt opzich redelijk. Is NewCS net ietsje later klaar dan yaVDR.

Geplaatst:

Dan maak je toch zelf een script en zet je die in voor yavdr met het commando update-rc.d

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

@Earthfinder, rc.local werkte voor mij niet VDR was schijnbaar eerder klaar dan de CS-server. Ik had (als test) ook VDR gewoon kunnen eerst kunnen killen om zeker te zijn dat CS-serser de eerste is en dan VDR in het een script nogmaals te starten.

@Lamko, tuurlijk een script schrijven/aanpassen kunnen we altijd (nog?) doen maar in de rcX.d's was het mij toen niet duidelijk waar en wanneer VDR nou gestart werd. Met/via update-rc.d wilde ik natuurlijk de CS-server eerder laten starten.

@RobbieT, bedank voor het meedenken en de URL

Geplaatst:

Wellicht iets te vroeg gejuicht.

Blijkt dat toch niet altijd na een herstart de kanalen beschikbaar zijn. Krijg dan de melding:

"Kanaal niet beschikbaar". Als ik dan yaVDR herstart, dan is het opgelost.

Maar in feite moet het toch niet uit maken, of de CS-server al draait?

Elke 12/13seconden wordt er een nieuwe key-request gedaan naar de CS-server. Dan zou ik verwachten dat ik 12 seconden later dus wel beeld krijg... Of klopt dit niet helemaal?

Geplaatst:

Ik heb het opstarten van yavdr ooit eens vertraagd door een sleep 5 regel toe te voegen aan /etc/init/vdr.conf, waar precies weet ik niet meer.

Ben net bezig met een schone installatie van yavdr 0.3, oscam of ik hadden er weer een onwerkbaar geheel van gemaakt.

Ga hier ook maar eens newcs 1.65 proberen, moet nog wel even zoeken.

succes.

Geplaatst:

Heb nog een aantal wensen mbt yaVDR 0.3:

• Volume control bij de HD-/dolby digital zenders.
  • OSDteletext met zwarte achtergrond en niet helemaal fullscreen.
  • Ontvangst NED2 HD. Alleen deze HD zender kan ik niet ontvangen.

channels.conf

Code:
NED2 HD;CANALDIGITAAL:11739:vC56M2S1:S23.5E:27500:525:105=dut:43:100:6080:3:3202:0

Geplaatst:

@Earthfinder, voor de update van de kaarten mag/zou het idd. geen probleem zijn maar een CS-server moet draaien zodat VDR er verbinding mee kan maken!

Tenminste, die ervaring heb ik met VDR en net als Satire heb ik toen ooit in het oude (verbouwde) startup script van VDR een "sleep 5" gedaan voordat ik VDR echt liet starten.

XBMC, wat ik weer later als frontend had, liet ik zelfs nog langer wachten omdat VDR schijnbaar nog niet helemaal klaar was als XBMC al opgestart was en omdat te voorkomen (gebeurde vaker) had ik die "sleep" erin gebouwd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen