Ga naar inhoud

yaVDR distributie ervaringen (vdr + xbmc pre-installed)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb nog een aantal wensen mbt yaVDR 0.3:

• Volume control bij de HD-/dolby digital zenders. (OPGELOST)
  • OSDteletext met zwarte achtergrond en niet helemaal fullscreen. (OPGELOST)
  • Ontvangst NED2 HD. Alleen deze HD zender kan ik niet ontvangen.

channels.conf

Code:
NED2 HD;CANALDIGITAAL:11739:vC56M2S1:S23.5E:27500:525:105=dut:43:100:6080:3:3202:0

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

• Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Heb die 1.65 gevonden en binnen.

Zo yavdr 0.3 werkt weer FTA.

Die configs van jou werken hiermee, vdrsc smargo seca 3 can dig?

Las op het oscam forum dat er veel problemen zijn met de smargo na een kernel update van ubuntu/yavdr, welke stond er niet bij.

Mijn eerste htpc ca 5j. geleden was met Myth TV, mogelijkheden zijn onbegrensd maar dat zappen en overzicht zenders vond ik niets, is misschien wel verandert.

Heb die link van Nanko net doorgelezen(sasng), met 1 kaart ga ik morgen toch voor vdrsc en newcs 1.65, moet wel werken, tijd wordt weer krap.

Als het werkt zal ik eens kijken naar Ned2.

Geplaatst:

Het upgraden van een yaVDR installatie heeft bij mij wel vaker iets niet meer laten werken. Ik maak dus maar een disc image of clone vooraf om later evt. naar een werkende situatie terug te kunnen keren (of ik moet de installatie zat zijn) wink

Heb hier niet het/een evt. kernel<-->smargo probleem aangezien ik zelf een aparte CS-server heb draaien met een mastera 2 cardreader.

EDIT:

Eerdaags wordt er hier een systeem geupgrade naar yaVDR 0.3 want die draait nog een hele oude installatie wat wel beter kan. Gaat en werkt deze installatie goed dan gaat die andere er ook aan.

Geplaatst:

@satire: Ik gebruik geen Smargo. Ik heb een tevii-phoenix-USB-smartcard-reader. En ja hiermee werkt de (newcs-)config.

Zou je misschien na een nieuwe installatie een kernel-update kunnen doen? Ik weet niet of dat invloed heeft op de werking van yaVDR?

Ik zou zelf wel naar kernel 2.6.33 willen gaan omdat ik dan niet de hele V4L-toestand, tbv mijn Tevii S470, hoef te installeren. Dat duurt nogal even...

Heb gisteravond yaVDR weer om zeep geholpen. Had NewCS automatisch laten starten met het script van Dolot. Daarna startte yaVDR niet meer op. Erg balen, kan ik weer opnieuw.

Nou ja, eerst eens Win7 er op. Heb nog wat Win7MCE-opnames en films op NTFS partities staan die ik graag over wil zetten.

Die opnames moeten eerst naar DVRMS. De uitdaging is wel om de HD-.WTV bestanden om te zetten naar DVRMS.

Weet iemand ook hoe lang het duurt om een opname van 30 minuten in DVRMS om te zetten naar avi/mp4/mpg?

En is er verschil in snelheid?

P.S.

Weer erg slecht van Microsoft om een bestandsformaat in het leven te roepen wat weer fantastisch wordt ondersteund!!! Zal wel weer met licenties te maken hebben.

Geplaatst:

In dat init.d gedoe is er nogal wat verandert in 10.04 en hoe de scripting bij yavdr 0.3 is weet ik helemaal niet.

Wat ik tot nu toe gelezen heb is /etc/rc.local de aangewezen weg met een opstart vertraging voor vdr, ga nog even studeren voordat ik wat doe.

Heb je wel de paden naar de mappen en zo goed aangepast (indien nodig).

Kan je nog corrigeren met een live-cd van Ubuntu.

Succes.

Geplaatst:

Het zal zoiets moeten worden:

# /etc/init/newcs.conf

description "newcs"

start on starting vdr

script

/usr/local/src/newcs -c /usr/etc/newcs.xml #(pad naar newcs binary en config file)

end script

Om nu te zorgen dat newcs voor sc opstart, moet er nog iets gebeuren met touch en .update.

Ik denk dat vdr moet touchen en newcs moet updaten maar dat weet ik niet zeker.

Het geheel heet upstart, ga nu zoeken op ubuntu upstart.

Misschien staat er ook iets over de syntax van die sleepregel want ik heb al twee keer de live-cd moeten gebruiken.

Nou ja geen sleep 5 gebruiken in /etc/init/vdr.conf vanaf yavdr 0.3

Geplaatst:

Rechtstreeks aus der Heimat, van een ontwikkelaar.

Vertraagd opstart vdr (yavdr 0.3)

Maak bestand /etc/init/vdr-network.conf

en zet dit erin:

# vdr-network.conf

start on starting vdr

task

script

until status network-interface INTERFACE=eth0 | grep -q running ; do sleep 1 ; done

end script

Ik neem aan dat sleep 1 aan te passen is.

In rc.local is dit waarschijnlijk beter i.v.m. de newcs output.

# start NewCS

/usr/bin/newcs -c /home/admin/newcs.xml 2:>/dev/null &

exit 0

Men zegt dit getest te hebben, ga ik morgen ook doen.

Geplaatst:

Normaal, dat de output naar "niks" (/dev/null) gaat maar het zal wel "2>/dev/null" zijn en de "&" op het laatst betekent dat het (complete) commando (om newcs te draaien) in de achtergrond draait.

Geplaatst:

Ik heb zelf alleen dit in rc.local staan, naast de reguliere code die er reeds in staat:

Code:
/usr/bin/newcs

Dit werkt prima. Heb dan alleen geen log...

Nog even een vraagje. Ik heb de OSDteletext-plugin geinstalleerd. Nu wil ik daarvoor ook graag het teletekst-knopje op mijn afstandsbediening gebruiken. Hoe stel ik dit in? Want om steeds via het menu naar teletekst te gaan vind ik niet echt super.

Dit moet wellicht iets met lirc.conf en remote.conf zijn. Maar daar weet ik nog weinig vanaf.

Ik gebruik een Windows MCE Remote.

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Earthfinder

Oscam en Cccam kan je starten zonder output, newcs 1.65 niet.

/dev/null is de afvalbak, dus gooi output weg en vooral ga door.

Bij mijn /init/newcs.conf poging was de status ook altijd waiting maar newcs had wel de 15050 poort geclaimd, toch geen beeld, is bij upstart ook wat voor (moet ik weer zoeken).

NINjak

Zal ik zeker doen.

Dat zappen van Newcs met name naar een andere transponder bevalt prima.

Geplaatst:

Er wordt iets naar /dev/null gestuurd, oftewel het vierkante archief in.

Waarschijnlijk geeft het commando een reply die je ergens moet laten en waar je geen interesse in hebt.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Nou drie keer opgestart, volledig uit-power knop-aan.

Drie keer direkt beeld op ned2, sbs6 en ver/disn.

Heb sleep 5 gebruikt in dat init script, kan je verder mee spelen.

Hier de .i686.usb. binary in gebruik.

In rc.local met : , geen idee waar die wel of niet voor is.

Kijk alleen in logs als iets het niet doet of traag is.

Na eerdere ervaringen ziet dit er rock-solid uit, net echt, is net gepromoveerd naar woonkamer-pc.

Na een update blijft dit werken, zegt men.

Updaten alleen met apt-get update en apt-get dist-upgrade en lang wachten, heb met andere manieren slechte ervaringen.

Geplaatst:

Earthfinder loose end.

Na even piepen deed Ned2 HD het hier gewoon, vdr heeft er dit van gemaakt.

NED2 HD;CANALDIGITAAL:11739:VC34M2O0S0:S23.5E:27500:525=27:0;105=dut@106:43:100,500:6080:3:3202:0

Heb je voor mij die andere van CD ook?

Scheelt een hoop gepuzzel zie je, voor mij heeft dit pas sinds de kerst nut.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen