Gast Loneranger Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 hoi Ik zal proberen de vraag duidelijk te formuleren. Ik heb een externe usb schijf aan de dm800 hangen, die is gemount en werkt prima. Nu heb ik gisteren een nas binnen gekregen die ik ook wil mounten zodat ik bij de mnuziek en films kan om ze ad te spelen. Kan ik die nas ook mounten of moet ik dan eerst die externe schijf er af halen, kortom, kunnen er meerdere mounts tegelijkertijd plaatsvinden? bedankt alvast paul
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 ja dat kan. afhankelijk van welk image je gebruikt is het kijken welke links er onder de /var/media aangemaakt zijn eentje die nog niet door een andere mount in gebruik is bijvoorbeeld /media/nfs of media/cifs of media/server1 je dient dan wel als de twee opslag media eraan gekoppeld zijn een bookmark te plaatsen voor opname en een voor timeshift naar DIE plek waar je de opname wilt hebben. ciao Thunderstruck AC~DC
Gast Loneranger Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 ik heb newnigma2, vind ik dat onder de blauwe knop zeker? Als ik ga kijken vind ie alleen de usb schijf, als ik via netwerk ga zoeken vind ie wel de nas. Hoe mount ik die dan?
Gast ApBurgh Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Die kan je toch via de netwerk-wizzard toevoegen?
Gast Loneranger Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Dat lukt dus niet, zal wel ergens instellingen verkeerd hebben staan, maar ik ga wel ff spitten
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 kan gewoon in je fstab geschreven worden 192.168.1.xxx/sharenaam /media/server1 nfs rw,nolock 0 0 nadeel de dreambox boot veel langer, maar eenmaal geboot never meer problemen ciao Thunderstruck AC~DC
Gast Loneranger Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 Dit gaat helemaal langs me heen, ik snap er nix van hoe ik wat en waar moet instellen op de dream. En ik had het allemaal al moeten weten en kunnen, wat nou leerproces
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 de basis lees dat maar eens goed door ondanks dat het in eerste instantie over PC gaat staat er ook alles over de mount procedure in naar NAS via het FSTAB editen neem bijvoorbeeld DCC.exe [enigma2] ga naar de map /etc daar staat fstab bewerk die en plak een extra regel erin (zoals boven maar dan met jou gegevens ingevuld) herstart de dreambox voila gemount dan nog even de bookmarks zetten waar je wilt opnemen kan niet alles dubbel schrijven toch? ciao Thunderstruck AC~DC
Gast StevenH Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 Ik heb zelf voor autofs gekozen naar een (SMB/CIFS) share op een PC ipv een directe mount. Als ik een directe mount implementeer dan blijft de PVR file browser hangen als de PC uitstaat. Met autofs heb ik een time-out kunnen specificeren van 5 seconden. Een dedicated NAS staat misschien wat minder vaak uit maar toch kan deze configuratie handig zijn. Ik heb met mijn recente OpenPLI image autofs geconfigureerd voor de CIFS share op \\192.168.x.x\PCshare : /etc/auto.master: /media/hdd/share /etc/auto.smb --timeout=5 --ghost -v /etc/auto.smb PCshare -fstype=cifs,username=guest,uid=65534,gid=65534,rsize=16384,soft,ro,noatime,nodiratime,file_mode=0555,dir_mode=0555 ://192.168.x.x/PCshare en dan even `/etc/init.d/autofs restart' uitvoeren
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 inderdaad dat kan ook op jouw manier autofs en automount managers zijn inderdaad bedoeld voor opslagmedia die niet altijd beschikbaar zijn de methode fstab gaat ervan uit dat je 24/7 de NAS hebt draaien waarom koop je immers een NAS als die vaker uit staat het is een pure linux methodiek die op een NAS (ook linux) het beste werkt er zijn mensen die via de autofs methode vaker hun verbinding verliezen of geen timeshift opnames kunnen maken als je dreambox op standby blijft en de NAS altijd loopt verkies ik de fstab kiezen moet je uiteindelijk zelf. ciao Thunderstruck AC~DC
Gast ApBurgh Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 Misschien heb je al een mount staan, dat kan je ook even checken door in telnet (zit ook in DCC) het commando mount in te tikken
Gast Loneranger Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 Ik ga het morgen ff lezen als ik terug kom van werken, iig bedankt voor de moeite Ik zie overigens in dcc in het linkerscherm "mount"staan, kan ik die ook gebruiken?
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 hoi loneranger, neen die gooit er een standaard script overheen welke niks met de juiste share en mountpoint te maken heeft van een NAS. Thunderstruck AC~DC
Gast Loneranger Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 hoi Dit staat er in de fstab file Citaat: rootfs / auto defaults 1 1 proc /proc proc defaults 0 0 devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0 usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0 /dev/mtdblock/2 /boot jffs2 ro 0 0 tmpfs /var tmpfs defaults 0 0 tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0 /dev/hda1 /media/hdd auto defaults 0 0 192.168.0.6/kokkie/media/diskstation nfs rw,nolock 0 0 Die laatste regel heb ik toegevoegd. Moet het zo??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen