Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Onlangs heb ik een rotor systeempje geinstalleerd en dat werkt goed. Echter de laatste paar dagen werd de ontvangst wat minder. Nu denk ik dat het mede door een tak kwam die wat naar beneden ging hangen. Maargoed vandaag wat bezig geweest, de steun waarmee de boel aan de muur zat vond ik ook wat licht dus die even een tikje zwaarder gemaakt.

Alles weer "in elkaar gezet" dit keer netjes de rubbertjes overal tussen etc. en nu komt het. Ik kan geen satelliet meer vinden.

Mijn DM 7020 geeft aan 59% signaal die balk er onder wisselt wat tussen de 30 en de 70 en veel BER.

Maar of ik nu ergens in het zuiden zit of in de buurt van de 40 graden oost steeds ze zelfde waarde voor de Sirius. Andere satellieten het zelfde.

Mijn satfinder geeft helemaal rechts wel signaal maar doet ook het zelfde. Of altijd signaal of helemaal niks.

De rotor doet het wel, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn dan wel hoe op te lossen.

Oja mijn oude extreme onvanger heeft alleen maar 15% signaal zegt ie. En ook daar reageert de satfinder net zo als op de DM.

En ja ik heb netjes steeds de DM uitgezet voordat ik dingen los ging gooien :D

Bedankt weer!

Roel

• Moderator
Geplaatst:

Ik zou gokken op een slechte kabelverbinding, of sluiting in een van de kabels of f-connectors.

Meet je kabels eens door met een Ohm meter op kortsluiting of onderbrekingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik zou niet gokken maar dingen uitsluiten, wat doet ie als je de onvanger rechtstreeks op de lnb aansluit?

dus de rotor uitsluiten.

Nog steeds niets?

Dan een korte kabel en de ontvanger mee naar buiten en rechtstreeks op de lnb. Zo sluit je de kabel uit. nog steeds geen signaal? dan de LNB vervangen (als je een reserve lnb hebt)

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen