Ga naar inhoud

rebox 8000 hd pvr of de vu+ duo?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een nieuwe setup.

Op dit moment heb ik een dsr 2211 die verhuist naar de slaapkamer.

Heb een visio schotel 4 alps waarvan 1 duo.

Nu wil ik in de woonkamer een hd ontvanger zetten. Maar weet niet welke.

eerst dacht ik aan de azbox, toen de rebox 8000 nu de vu+ duo.

Heb de spec vergeleken met elkaar, maar naar mijn idee is het allemaal wat hetzelfde. Voor een beetje programeren en stoeien ben ik niet bang, vind dat wel leuk. Daarom de vu+ duo, ook de plugins(zal dat wel allemaal moeten leren).

rebox 8000 ivm prijs en looks. alleen weet ik niet echt wat het verschil is van beide. beeld kwaliteit. Lees veel reviews, iedereen heeft zo zn eigen mening dat weet ik.

Wat wil ik:

Goed scherp beeld en geluid op mijn 50 inch lg plasma. Er moet goede ondersteuning te vinden zijn van de box,cardshare mag, niet noodzakelijk. Steek de kaart wel over als ik in mijn nest tv wil kijken.

opname niet erg belangrijk,maar hebben beide toch.

Op 1 ontvanger 2 sats aansluiten, is toch puur voor geen gedonder met opname?

Hoop dat iemand mij wat verder opweg kan helpen.

Verder blijf ik hier op het forum graag mee lezen over de ontvangers, en hoop dat ik straks ook mijn steentje kan bij dragen met mijn bevindingen.

Misschien is het wel appels met peren vergelijken met deze ontvangers, maar vind het beide mooie apparaten om te zien.

M.V.G.

Frans

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Geplaatst:

1- Uiterlijk van zo'n kastje vind ik van geen enkel belang (VU+ is idd niet mooi)

2- Spec zijn altijd leuk, kwaliteit van de hardware kan je daar niet uit aflezen

3- Als ik je verhaal zo lees: neem de VU. Ondersteuning is meer dan goed, en in de toekomst kijken kan niemand.

4- Geen opnames???? Hier wordt al jaren nooit meer live TV gekeken! Laat je niet persen in het keurslijf van een TV-gids: eenmaal per week de planner invullen, en alles wat je wilt zien staat klaar als jij wilt kijken, en niet andersom. Onbegrijpelijk.

5- Afhankelijk van je kijkgedrag kan je ook met één coax al heel veel doen. En als je niets opneemt al helemaal.

6- Je hoeft met de VU nauwelijk iets te leren: via de afstandsbediening doe je vrijwel alles. Maar als je wilt kan je wel een hoop leren.

Geplaatst:

* 4- Geen opnames???? Hier wordt al jaren nooit meer live TV gekeken! Laat je niet persen in het keurslijf van een TV-gids: eenmaal per week de planner invullen, en alles wat je wilt zien staat klaar als jij wilt kijken, en niet andersom. Onbegrijpelijk.

Hahaha, ja hier kan ik je geen ongelijk in geven, om nou te zeggen dat er op het basis pakket van CD veel boeiends/nieuws is, niet echt..herhalingen, daar betaal ik niet voor.

Misschien inderdaad een mooie fase om MIJN programma keuze te bepalen.

Ik denk ook wel dat ik voor de VU+ Duo ga.

Slikt deze trouwens standaard de CD kaart? Ik las iets dar er eerst een PLI image geinstalleerd moet worden oid?

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Geplaatst:
Citaat:
Slikt deze trouwens standaard de CD kaart? Ik las iets dar er eerst een PLI image geinstalleerd moet worden oid?

Alleen softcam ("CCcam") installeren dan werkt de kaart S2 en S3.

groet,
toro
Geplaatst:
Origineel bericht van: toro
Citaat:

Alleen softcam ("CCcam") installeren dan werkt de kaart S2 en S3.

groet,
toro

Nog beter: eerst PLI installeren, dan CCcam.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

thanks!

Vu+ it is!

Als ik alles bij elkaar heb geraapt, en opgehangen toon ik wat foto's van mn set up.

Ben nog wel een newbee, maar hopelijk met eventuele hulp gaat alles helemaal lukken.

gegroet,

French

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen