Dreeke Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Ik heb een Smargo reader geplaatst in de onderste USB poort aan de achterkant van de DM8000. Na het downloaden van de USBserial driver, heb ik CCcam.cfg aangepast. Helaas geen geluk. Welke regel moet nu worden toegevoegd? Ik heb de regels card reader /dev/ttyUSB0 t/m card reader /dev/ttyUSB5 geprobeerd, maar overal de melding no or unknown card inserted. Groet, André
metoo Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 bij downloads, usb to serieel driver wel geinstaleerd? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Dreeke Geplaatst: 30 januari 2010 Auteur Geplaatst: 30 januari 2010 Origineel bericht van: metoo bij downloads, usb to serieel driver wel geinstaleerd? Volgens mij had ik dat al geschreven... maar bedankt voor de tip. Groet, André
metoo Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 ja sorry, domweg overheen gelezen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
vGnp Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Ik was ook nieuwsgierig en heb even gezocht, moet dacht ik /dev/scsi/host2/bus0/target0/lun0 zijn vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast pieterg Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 driver ook geladen? (als je de e2-plugin wrapper download gebeurt dat automatisch, maar als je alleen de kernel-module-* download moet je ze zelf nog laden) en het 'adres' van de usb poort is niet relevant. Ze worden op volgorde van detectie genummerd /dev/ttyUSB0 /dev/ttySUB1 enzovoort
Dreeke Geplaatst: 30 januari 2010 Auteur Geplaatst: 30 januari 2010 Ik heb binnen het OpenPli image via menu/applicaties/groene knop bij Drivers de USB2Serial gedownload. Een Wrapper ben ik niet tegengekomen binnen deze applicaties. Wat had ik dan nog meer moeten doen? Groet, André
Gast pieterg Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 dat is de wrapper die ik bedoel. Zit een sysV init script bij enzo. Dus de driver zal wel geladen zijn (zie lsmod).
Dreeke Geplaatst: 31 januari 2010 Auteur Geplaatst: 31 januari 2010 Origineel bericht van: pieterg dat is de wrapper die ik bedoel. Zit een sysV init script bij enzo. Dus de driver zal wel geladen zijn (zie lsmod). Als ik dit alles zou begrijpen, was er nu wel een OpenAnzo image verkrijgbaar Groet, André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen