Razor109 Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Ik heb momenteel mijn Mediacenter uitgerust met een DVB-C kaart maar ben toch aan het twijfelen om ook een DVB-S kaartje aan te schaffen voor de FTA kanalen van Astra 2 en Hotbird! Nu heb ik niet veel verstand van Satelliet en heb ik mij wat ingelezen, maar had ik nog een vraag. Ik kan een 'oude' schotel krijgen, maar bestaat er zoiets als Digitaal/Analoog bij satelliet? Moet ik een 'digitale schotel' of alleen een nieuwe LBN? en bestaan er Dual-heads voor astra 2 en hotbird? aangezien ik mijn NL kanalen al prima binnen krijg via DVB-C.. Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+ Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 leuke vraag de schotel is niet analoog en niet digitaal dat is een stuk blik de LNB, daar draait het om dat is een Universele voor digitale DVB-s ontvangst geschikt oude LNB's die analoge ontvangst enkel mogelijk maakte worden "nergens" meer verkocht zou er sowieso een nieuw LNB'tje aan spenderen (kost niks meer) er bestaan LNB :monoblocks voor 13+19,2 er bestaan LNB :duoblocks voor 19,2 en 23,5 je kunt ook een multifeedhouder vinden, meestal wel afhankelijk van het gekregen schotelmerk en type kijk eens in het overzicht van wokjes ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Sjaak(k) wat schrijf je me nu een PCI dvb-s kaartje overweegt men.... ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Razor109 Geplaatst: 30 januari 2010 Auteur Geplaatst: 30 januari 2010 DVB-S PCI-kaartje wel lijkt me toch? Smartcard idd niet.. Maar net eff gezocht en een Triax 78 cm, met Multifeedhouder, Edison Disecq switch en 2 LBN's zou dus voldoende moeten zijn..? Dus: Triax TDS 78cm schotel Triax Multifeed houder Edision DiSEqC switch 4/1 2x LBN (Edision 0.2 single LNB?) Alleen nog verdiepen in de reglementen omtrent schotels.. of ik er überhaupt een kan ophangen ;/ Hardware: E8400 - 2GB RAM - 1,5TB - Technotrend DVB-C Budget C-1501 - Smargoreader+ Software: Ubuntu 9.11 - NewCS - Tvheadend - XBMC
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 yep gaat prima werken heb ook een PCI kaart (tweedehands technisat) werkt joviaal met dvbviewer pro onder windows en werkt ook mooi met kaffeine onder suse11.2 en maar daar ben ik nog niet aan toegekomen, moet ook werken met vdr Xmbc (zie subforum HTPC) ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Origineel bericht van: Razor109 Alleen nog verdiepen in de reglementen omtrent schotels.. of ik er überhaupt een kan ophangen ;/ dat is een apart thema... The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen