JohnBr Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Ik heb alles in huis om het voorbeeld van Connexxion te gaan volgen zoals uitgelegd in topic: Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's Even een vraag: Ik heb nu een motor opstelling (Triax 88cm met STAB120 motor.) Nu wil ik eigenlijk de motor gewoon laten zitten en de enkele LNB vervangen voor de multiblock opstelling. Om de afstelling goed te krijgen wil ik van het multiblock de LNB voor de Astra1 (19.2) even aan de motor hangen om op die wijze de schotel maximaal uit te richten op de Astra. Als deze goed staat gaat de Astra LNB uiteraard vervolgens naar de switch (net als de overige LNB's) Gaat deze werkwijze werken denken jullie, of krijg ik wellicht een probleem met de switch configuratie omdat de schotel aan de motor zit en daardoor de elevatiehoek niet goed is of zo.... Ik hoor gaag jullie reacties. Grtz, John
Big fellow Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Door het draaien van de motor verandert ook de skew van de LNB doordat de schotel kantelt. Dat moet ook aangezien de skew van het signaal verandert... Als je nu de motor laat zitten en hem draait naar 19.2 oost (Astra 1 dus) dan zal je zien dat je schotel niet "horizontaal" staat, maar onder een hoek. Hierdoor zullen bij de montage van de multiblock houder de LNBs voor de verschillende satellieten niet op het juiste punt komen. Misschien dat je de houder kan verbouwen etc, maar dan zit je nog niet "optimaal"... Dus er is maar een juiste manier, en dat is de motor verwijderen... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Triax-88 Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Werkt hier anders prima (Triax 110). Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
JohnBr Geplaatst: 31 januari 2010 Auteur Geplaatst: 31 januari 2010 Origineel bericht van: Triax-88 Werkt hier anders prima (Triax 110). Heb jij dan ook een multiblock geplaatst en de motor laten zitten? Grtz, John edit: ik zie in je onderschrift dat je zelfs beide naast elkaar werkend hebt. Op welke wijze, als ik vragen mag?
Triax-88 Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Ja, met multiblock, dat werkt prima. Ik gebruik een polarmount met actuator en Superjack besturingskastje. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Triax-88 Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Origineel bericht van: Big fellow Door het draaien van de motor verandert ook de skew van de LNB doordat de schotel kantelt. Dat moet ook aangezien de skew van het signaal verandert... Als je nu de motor laat zitten en hem draait naar 19.2 oost (Astra 1 dus) dan zal je zien dat je schotel niet "horizontaal" staat, maar onder een hoek. Hierdoor zullen bij de montage van de multiblock houder de LNBs voor de verschillende satellieten niet op het juiste punt komen. Misschien dat je de houder kan verbouwen etc, maar dan zit je nog niet "optimaal"... Dus er is maar een juiste manier, en dat is de motor verwijderen... Aangezien het multiblock van Triax volledig verstelbaar is klopt bovenstaand niet. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Big fellow Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Origineel bericht van: Triax-88 Origineel bericht van: Big fellow Door het draaien van de motor verandert ook de skew van de LNB doordat de schotel kantelt. Dat moet ook aangezien de skew van het signaal verandert... Als je nu de motor laat zitten en hem draait naar 19.2 oost (Astra 1 dus) dan zal je zien dat je schotel niet "horizontaal" staat, maar onder een hoek. Hierdoor zullen bij de montage van de multiblock houder de LNBs voor de verschillende satellieten niet op het juiste punt komen. Misschien dat je de houder kan verbouwen etc, maar dan zit je nog niet "optimaal"... Dus er is maar een juiste manier, en dat is de motor verwijderen... Aangezien het multiblock van Triax volledig verstelbaar is klopt bovenstaand niet. Leg eens uit; kantelt de schotel niet omdat het een Triax multiblock betreft? Of doel je nu op het niet noodzakelijk wezen van het verbouwen van het blok? “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
satencom Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 er is eigenlijk maar een goede opstelling de motor zo draaien dat het buisje van alle kanten recht staat en de elevatie op nieuw in stelen klem los dan de schotel draaien naar de astra19,2 draaien zo moeilijk kan het toch niet zijn Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
jacksparrow Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Ja werkt hier ook prima. Heb een TD110 met een universele multi houder met daarin 3 lnb's voor de Astra1, Astra2 en Astra3 en daarnaast een Moteck motor. Gezien de openingshoek levert het plaatsen van de hotbird problemen op, het werkt wel maar de signaalsterkte is niet zo best en daarom draai ik voor deze sat liever mijn motortje een klein beetje. Ontvangststerktes op de drie Astra's zijn echt prima. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Triax-88 Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Origineel bericht van: Big fellow Leg eens uit; kantelt de schotel niet omdat het een Triax multiblock betreft? Of doel je nu op het niet noodzakelijk wezen van het verbouwen van het blok? Ja,de schotel kantelt wel. Nee het is niet nodig het multiblock te verbouwen, de lnb's kunnen over de rail schuiven en de rail kan kantelen t.o.v. de schotel (het laatste hoeft niet omdat de schotel al kantelt). Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
JohnBr Geplaatst: 31 januari 2010 Auteur Geplaatst: 31 januari 2010 OK, Triax-88, dank voor dit antwoord. Helpt me direct weer een stukje verder om straks bij montage van het multiblock de boel goed uitgericht te krijgen. Grtz, John
Triax-88 Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Dit werkt in ieder geval met een Triax 110 schotel John. Mocht het met jouw schotel niet lukken dan kun je altijd nog de raad van Satencom opvolgen. Success! Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen