Steffan Geplaatst: 25 april 2010 Geplaatst: 25 april 2010 Fransken bedankt, vanavond gelijk even proberen SUPER!!! Steffan Voer eendjes geen oorlog!!!!
aardbeì Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Hoi Ik heb een WL500G, een deLuxe. Daarop DD-wrt v24 USB Kreeg 'm niet aan de gang met m'n smargo (firmware 1.04). Serial ging prima, met dmesg zag je ook keurig dat de smargo herkend werd op /dev/usb/tts/0 CCcam meldde echter steeds dat ie de kaart niet kon initializeren (sry, weet de exacte melding niet meer) precies zoals even terug in de draad iemand meldde, kaart en smargo kletsten niet lekker met elkaar. Ben gaan spelen met settings, onderstaande werkt uiteindelijk voor mij in de Smartreader cfg heb ik Mode Fixed Freq 3,69 Kernel Dreambox gedaan en in CCcam.cfg SERIAL READER : /dev/usb/tts/0 smartreader+ SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/usb/tts/0 3690000 Zowel m'n oude seca2 als de nwe seca3 kaart worden nu keurig herkend Ben wel benieuwd of dit zo mag qua frequentie, wellicht is er een kenner die hier wat over kan zeggen? Als er 1 ding is wat ik niet wil dan is 't m'n kaart slopen, maar dat kan alleen als je 'm overclocked denk ik? mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
satede Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Zijn er nog meer mensen die het werkend hebben ? The birdman has left the building
aardbeì Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 ja hoor, bij een vriend van me hebben we het van 't weekend aan de gang geschopt O ja, ik heb er nu 2 smargo's aan, ook dat werkt prima met hubje zonder extra voeding mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
satede Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 heb je dat volgens de beschrijving gedaan zoals in deze topic staat The birdman has left the building
aardbeì Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 yeap dd-wrt-usb ding erin speciaal voor de asus (staat in de eerste paar postings beschreven), + dan wat ik zelf gedaan heb, staat 3 postings hierboven beschreven. eigenlijk dus het stuk op de 1e pagina, t/m deze posting van DRG Citaat: de keyspan.o regel eruit halen en de rmmod regel aanpassen naar rmmod ftdi_sio ik zie nu dat je de usbserial.o vervangen hebt door de ftdi driver.. de laatste regels moeten er zo uit zien. rmmod ftdi_sio insmod /jffs/lib/usbserial.o insmod /jffs/lib/ftdi_sio.o Bewerkt door DRG (12/02/10 16:34) Bewerk reden: ff config checken heel misschien met die nwre ftdio driver http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/67472/filename/ftdi_sio.zip en dan ff spelevaren met de smargo settings en de clockfreq. mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Toppers Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Ik heb ook een aantal pgingen gewaagd om een Asus WL500G deluxe in stelling te brengen als CCcam-server, echter; Na de dd-wrt.v24_usb.bin flash en het instellen (via tabblad Services en vervolgens USB) van /mnt/mount.sh en de instelling Disk Mount Point naar /mnt (incl save en apply settings /mnt allow write enable) lukt het mij maar niet om de benodigde files te plaatsen in de directory /mnt. Ofwel na herstart van de WRT met een ext3 geformateerde usb-stick lukt het mij maar niet de directory /mnt te "zien". Ik begrijp het niet meer en heb inmiddels vele pogingen gedaan door telkens opnieuw de stappen van jullie handleiding te volgen, toch zie ik iets over het hoofd, wie helpt mij op weg of heeft enig idee/tip ?
DRG Geplaatst: 13 juli 2010 Auteur Geplaatst: 13 juli 2010 Origineel bericht van: Toppers Ofwel na herstart van de WRT met een ext3 geformateerde usb-stick lukt het mij maar niet de directory /mnt te "zien". *Kuch* EXT2 usbstick *Kuch* Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
aardbeì Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Origineel bericht van: DRG Origineel bericht van: Toppers Ofwel na herstart van de WRT met een ext3 geformateerde usb-stick lukt het mij maar niet de directory /mnt te "zien". *Kuch* EXT2 usbstick *Kuch* Ik ben nog luier geweest, 't is wel vloeken in de kerk, maar ik heb 'm FAT geformatteerd en FAT support enabled in m'n Asus. 't scheelde deze luie aardbei ook nog eens chmod 777 inkloppen zo her en der + dat ik de stick heel eenvoudig vanaf m'n windoos doos kon bouwen (zo'n crack ben ik nou ook weer niet in ux dus dat was nadenken geworden ) mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Toppers Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 @aardbei Grappig om te horen dat zelfs een Fat-formatted (fat=on) ook prima "loopt", zelfs dat lukt mij ook niet. Ik heb draaien een NSLU2/CCcam server welke meer dan uitstekend werkt. Ik heb nog liggen een WL-500G de luxe, gezien mijn ervaring met de NSLU2 dacht ik ook de Asus WL-500G de luxe snel aan de praat te krijgen. Mijn vragen, welke firmware en/of versie gebruik je ? Ik zie met ext2 formatted USB geen mnt omdat hij not mounted is. Met Fat formatted USB is alles wel mounted en kan dus met WinSCP alles zien in mnt maar start CCcam niet op. Ook een ext3 USB wordt keurig (ge)mounted maar zie ik mnt pas als ik swap van de ene naar andere USB/poort en kan ik alle chmod 755 opdrachten uitvoeren maar zie via WinSCP alle chmod(s) op de oude waarde staan, natuurlijk start ook nu de CCcam server niet op. Het moet iets `kleins` zijn maar ik zie het kennelijk over het hoofd. Heb jij en/of andere´ misschien een idee wat ik verkeerd doe. Andere in dit draadje werken vrolijk met ext3 formatted USB, jij met Fat formatted USB en vraag mij dan ook af of bijvoorbeeld de door mij gebruikte firmware wel juist is. (DD-WRT v24-sp2 van 10/10/09 mini-usb-ftp) Mvrgr
aardbeì Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 je fw mankeert niks aan, ext filesystem moet het gewoon doen als je de juiste files uitvoerbaar gemaakt hebt (ik ben errug lui, had geen zin om veel te lopen met de stick, letterlijk ) hoe weet je dat cccam niet opstart, en ook, hoe start je cccam op? In de handleiding staat b.v. dat je /mnt/mount.sh als run-on-mount script moet instellen, dat start o.a. cccam op o ja, ook een showstopper, dit draadje is specifiek voor cccam 2.1.1 (denk ik topicstarter, correct me if I'm wrong) hogere versies doen het op deze manier niet. mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Toppers Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Bedankt voor je reactie en suggestie (Fat) Echter, resultaat nog steeds niets. Wel ben ik iets verder, zowel een FAT-USBstick alsmede een ext3-USBstick wordt wel gelezen en (ge)mount maar zodra ik een file wil bewerken (bijv chmod naar 777) dan laat hij via WinSCP alsook via telnet merken dat de file en/of directorie onbekend zijn terwijl ik ze gewoon zie staan (WinSCP) op de stick. Latere proeven met diverse FW (vooraf eerst NVRam-erase) laten zien dat niet in iedere revisie van de FW een NAS-tabblad mogelijk is, ofwel ik vraag me af of de write functie wel werkt ondanks dat hij staat aangevinkt. Mag ...kan ik misschien jouw exact gebruikte FW ontvangen ? voor m'n Asus WL-500g de luxe ? Citaat: hoe weet je dat cccam niet opstart, en ook, hoe start je cccam op? Simpel het script /mnt/mount.sh aangestoort door de USB start functie in de FW van de Asus WL-500g de luxe. Ik kan e.e.a. controleren doordat ik in m'n ontvanger simpel naar de CCcam info-tool kijk. (is rood en de CCcam-versie is onbenoemd) Als ik de CCcam wil starten via telnet, ik gebruik dan het CCcam.sh script, wordt direct gemeldt dat ld.so.1 niet wordt gevonden en herkent, dus opstarten ho....maar. Citaat: dit draadje is specifiek voor cccam 2.1.1 Ik gebruik nog steeds de CCCam-versie vanuit de beschikbare MNT-files, dus ik neem aan de goede versie.
aardbeì Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Origineel bericht van: Toppers Bedankt voor je reactie en suggestie (Fat) Echter, resultaat nog steeds niets. Wel ben ik iets verder, zowel een FAT-USBstick alsmede een ext3-USBstick wordt wel gelezen en (ge)mount maar zodra ik een file wil bewerken (bijv chmod naar 777) dan laat hij via WinSCP alsook via telnet merken dat de file en/of directorie onbekend zijn terwijl ik ze gewoon zie staan (WinSCP) op de stick. Latere proeven met diverse FW (vooraf eerst NVRam-erase) laten zien dat niet in iedere revisie van de FW een NAS-tabblad mogelijk is, ofwel ik vraag me af of de write functie wel werkt ondanks dat hij staat aangevinkt. Mag ...kan ik misschien jouw exact gebruikte FW ontvangen ? voor m'n Asus WL-500g de luxe ? Citaat: hoe weet je dat cccam niet opstart, en ook, hoe start je cccam op? Simpel het script /mnt/mount.sh aangestoort door de USB start functie in de FW van de Asus WL-500g de luxe. Ik kan e.e.a. controleren doordat ik in m'n ontvanger simpel naar de CCcam info-tool kijk. (is rood en de CCcam-versie is onbenoemd) Als ik de CCcam wil starten via telnet, ik gebruik dan het CCcam.sh script, wordt direct gemeldt dat ld.so.1 niet wordt gevonden en herkent, dus opstarten ho....maar. Citaat: dit draadje is specifiek voor cccam 2.1.1 Ik gebruik nog steeds de CCCam-versie vanuit de beschikbare MNT-files, dus ik neem aan de goede versie. Oke, als je de posting van DRG op de allereerste bladzijde tot op de letter volgt, maar dan met andere firmware (omdat het een deluxe is, zie posting daar 2 of 3 onder van klinkie) dan moet het filesystem toch echt gemount zijn en goed te gebruiken. De fw die ik, en klinkie denk ik ook, gebruikten vindt je hier DD-WRT WL500G De Luxe da's een andere dan die DRG in de 1e post gebruikt omdat de in de DeLuxze die uitgebreidere fw niet past. dit type ik trouwens tussen het koffers-inpakken door, dus de 1e 4 weken is kans op verdere reactie nihil 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
DRG Geplaatst: 28 juli 2010 Auteur Geplaatst: 28 juli 2010 Zit net nog eens rustig te lezen wat je probleem is en ik ben erachter.. je probeert via WinSCP de CHMOD uit te voeren en dat werkt inderdaad niet... Daarom stond er in mijn handleiding: "log nu via telnet in op de router en voer de onderstaande commando's uit" Probeer dat eens Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Toppers Geplaatst: 28 juli 2010 Geplaatst: 28 juli 2010 Klopt wel wat je zegt. (overigens, mijn dank voor je reactie) Dus WinSCP kan niet "CHMOD(den)" met een in het netwerk opgenomen WL-500G de luxe met DD-WRT soft, dit gaat overigens wel met de NSLU en andere Dream (sat-receiver)receivers bij mij in huis. (Dank, weer wat geleerd) Maar het probleem blijft omdat ik een ext2/3 formatted stick (kan deze format halen uit de NSLU) niet kan "CHMOD(den" om de simpele reden dat ik geen enkele MNT-file in/op de stick kan krijgen via Telnet. Dit lukt wel via een truck m.b.v. WinSCP (USB-stick telkens wisselen om MNT zichtbaar te maken), ik kan hierna dan de files zien staan en editten (CCcam.cfg). Het probleem is dan dat ik via Telnet dan weer wel dan weer niet op m'n ext2/3 stick kan komen (denied). Lukt het wel dan kan ik alles "CHMOD(den)", start ik de Asus opnieuw moet ik de stick wisselen (Ik weet nog steeds niet waarom) maar wordt het mount.sh-script niet gestart. Wel staat de stick gemount in de Asus. Na @Aardbei zijn fat formatted verhaal ben ik hierna toe overgestapt, zie in ik in WinSCP (wel files bewerken maar niet "CHMOD(den)") de bewuste MNT-files keurig op 755. Bij opstart altijd MNT zichtbaar en gemount, maar het mount.sh-script wordt wederom niet gestart. Andere zie ik ook succesvol met ext2/3 formatted USB-sticks in de weer, mij lukt het niet ondanks ik wel 5 verschillende merken heb geprobeerd. Toch denk ik dat een ext2 stick beter kan gebruiken, echter weet even niet zo snel op welke wijze mijn USB-stick te formatteren met ext2. Ik heb wel Knoppix maar te weing kennis hiervan om na start van Knoppix op mijn PC of laptop het e.e.a. te dirigeren naar een USB-stick format. Met welke FTP programma kopieer je de files in/naar MNT? Zet je de Asus in AP- of in router-mode ?
Aanbevolen berichten