Ga naar inhoud

[DM7025] OpenPli 2010-01-30 crashed na instal Merlin MP3 player

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Vandaag heb ik Open-pli van 30-01 geflashed, ik doe normaal een update maar dat wilde deze keer niet lukken, dus ik dacht dan maar ff flashen. Als laatste moest ik nog mijn favoriete mp3 speler installeren, Merlin mp3 player van Dr.Best. Deze vindt ik met afstand de meest ideale player, er is nog niets wat echt in de buurt komt van deze speler. Maar helaas na de installatie staat hij niet in de applicatie lijst en na de restart stort de box af voordat hij helemaal opgestart is met een groen scherm, geschat na 90% opstart tijd.

Crashlog zit in de bijlage, geloof ik.

enigma2_crash_946684923.txt

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Kun je de crashlog in een zipfile zetten? Zo is hij niet te lezen hier...

Er zijn veel binary plugins die door de laatste stand van zaken opnieuw gecompileerd moeten worden. Deze werken momenteel niet meer met OpenPLi, maar binnenkort waarschijnlijk ook niet meer met andere images zodra die met nieuwe images komen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

zit niet toevallig een .so bij die plugin?

De crash is in een c++ gedeelte namelijk.

En dat automount, is dat wel de taak van een mp3 speler?

Misschien is het wel een (mede) oorzaak van de crash.

Als je nu die mounts op de officiele manier maakt, en de mp3 plugin alleen gebruikt om mp3's af te spelen, crasht de plugin dan ook nog?

Geplaatst:

@pieterg

Ik heb 2 mounts naar mijn pc een map met films en een map muziek die ik maak met verbindings manager van PLi.

De plugin is een ipk-bestand die ik in de temp map zet en dan installeer via filemanager plugin van Pli.

Hij lijkt goed te installeren maar er komt niets tevoorschijn en na herstart van de box komt de crash. Ik heb deze plugin in het verleden altijd gebruikt (tot en met versie pli van 18-1). Volgens mij wordt er aan de plugin niet meer gewerkt. Ik weet niet of je hem kent, maar hij werkt voor mij intuïtiever dan zijn soortgenoten en kent leuke features zoals herhalen en willekeurig afspelen van mp3's uit mappen of playlists. Het heeft de mogelijkheid lyrics te tonen, maar door dat de toegang tot de databank beperkt wordt werkt die feature niet meer. De ingebouwde zoekfunctie (iDream) werkt maar half, je zoekt op naam artiest en eindigd dan in het album waar de mp3 zich bevindt. Wat ik begrepen heb is het id in C++ geschreven, maar niet open source, misschien wil de maker (Dr.Best van www.dreambox-tools.info) de source voor verder ontwikkeling vrijgeven?

Zou voor het Pli-team een uitdaging zijn een vergelijkbaar product te maken? Heeft een mooie Merlin skin style.

By the way, is de Merlin skin tegenwoordig de standaard skin van Pli?

Groetjes Clarinus

Geplaatst:
Origineel bericht van: hulkman
By the way, is de Merlin skin tegenwoordig de standaard skin van Pli?

Nee, de standaard skin is de "Magic" skin nu. Die is wel ooit afgeleid van Merlin Magic, maar da's denk ik nog maar de helft van de skin.
Geplaatst:

@Milo,

Sorry, je hebt gelijk, ik gebruikte de Merlin Magic skin al toen hij nog door Vali(geloof ik) geïntruduceert werd bij Gemini, was er meteen helemaal weg van, het gebruik van schaduw en fade effecten is echt afwijkend van wat de meeste andere skins te bieden hebben. Was dan ook zeer verheugd toen het geaddopteert is in de Milo images, en later in de Pli's dus. toen ik me verdiepte in de skin ben ik bij de Merlin-makers terecht gekomen en heb ook de on-topic Merlin mp3-player leren kennen, en je herkent de hand van de meester in deze. alleen jammer dat ie nu niet meer werkt bij mij.

Ik ga nu zelf op onderzoek uit om uit te vinden onder welke imageversie hij nog wel werkt, misschien dat er dan ergens een lichtje gaat branden.

wat mij betreft kan de speler ook geaddopteert worden in Pli. Overigens zegt Dr.Best dat hij weer werkt aan een update van de speler, dus wie weet.

Geplaatst:

als het inderdaad c++ is, en dus een binary so die binair compatibel moet zijn met de e2 binary, dan is het geen wonder dat het crasht, en zal het zelfs na een update van dr best blijven crashen (tenzij hij bouwt tegen de openpli devtree, wat op zich best mogelijk is, omdat openpli, wat de naam al doet vermoeden, open is)

dr best 'kennende' zou het mij wel vreemd voorkomen als hij echt closed source plugins zou maken?

Geplaatst:

De Merlin mp3 plugin werkt wel op het laatste orginele image van DMM. De 'oudste' online versie van pli-open niet. Ik zou graag een open-pli versie van begin januari proberen, maar die heb ik niet meer, helaas.

Geplaatst:

Heb de merlin player ook even geinstalleerd hier onder open-pli en werkt hier gewoon goed.

Welke versie gebruik je?

Zie net dat je de crash hebt met open-pli van 30 jan gebruik hier een versie van 17 jan met merlin 0.95r1.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

@Happy2000

Precies, daar heb je mijn punt, ergens in de images van eind januari is er iets in pli-open verandert waardoor het niet meer werkt. Dat het geen kernel of driver issue is heb ik vastgesteld door de laatste DMM image in de spelen, want daar werkt het dus wel op.

Zelf heb ik geen kopie meer van een vroege januari versie van pli-open om te bewijzen dat het toen nog wel werkte, maar dat heb jij nu al voor mij gedaan, bedankt alvast daarvoor.

Ik heb het gevoel dat het een soort skin probleem moet zijn, maar de materie is voor mij te ingewikkeld. Eigenlijk wil ik proberen pli-ontwikkelaars een beetje warm te krijgen voor deze plugin zodat íe ondersteund blijft, liever nog een doorontwikkeling als 't ff kan.

Daarom Happy laat ook even weten of je ook zo enthousiast bent over deze speler. Het is voor mij nu een afweging te kiezen voor Pli of voor Merlin mp3 player, liefst allebij natuurlijk. Open-Pli laat ik niet zo gauw los.

Geplaatst:

het is een wijziging in de messagepump.

Die gaan we uiteraard niet terugdraaien voor de een of andere binary plugin.

Enige oplossing is de plugin opnieuw te compileren tegen de laatse OpenPLi stand.

Geplaatst:

@pieterg

Ok, dat is duidelijke taal, ik was in de veronderstelling dat plugins die werken op images uit dezelfde kernel altijd binnen die images uitwisselbaar zijn, dat is dus niet waar.

Dat betekend dus afwachten op een updated versie van deze plugin die dan heel misschien wel past op de pli architektuur.

In een vorige post zei je dat het nooit zal gaan werken, blijf je daarbij, en mag ik aannemen dat het dus toeval was dat het tot voor 14 dagen geleden nog wel werkte?

Al met al toch wel jammer.

Geplaatst:

In een vorige post zei je dat het nooit zal gaan werken, blijf je daarbij, en mag ik aannemen dat het dus toeval was dat het tot voor 14 dagen geleden nog wel werkte?

het gaat nooit gegarandeerd werken, het is met binary linken meer geluk dan wijsheid, of het wel of niet blijft werken.

Het principe werkt dus niet, dat bedoelde ik.
Geplaatst:
@Happy2000
......
Daarom Happy laat ook even weten of je ook zo enthousiast bent over deze speler. Het is voor mij nu een afweging te kiezen voor Pli of voor Merlin mp3 player, liefst allebij natuurlijk. Open-Pli laat ik niet zo gauw los.

Nee ik gebruik de mp3 speler niet, heb een panasonic homecine met een hd erin waar ik mp3 mee afspeel, zit namelijk een goede jukebox in.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen