dreamlover8000 Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Programma Cain en Abel ben ik aan het uitproberen. scan netwerk vindt ie gewoon vanuit mijn windows 7: de dreambox 8000. Klik op shares harde schijf en config files cccam kan ik inzien,kopieren en zelfs wissen. Zonder dat om een wachtwoord wordt gevraagd. Dreambox draait toch op linux. Zo lek als een mandje Staat dit nu ook open voor de buitenwereld?
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 neen als je een router met firewall/NAT hebt komt niemand eraan als je daarentegen poorten forward van WAN naar LAN dan is er weer een andere stelling nodig. maak je niet druk in het LAN (local area network) is dat handig dat je overal bijkomt en bij onderzoekende kiddies die rare ideen krijgen stel je een wachtwoord in op de dreambox OF zelfs dropbear SSH ciao Thunderstruck AC~DC
dreamlover8000 Geplaatst: 1 februari 2010 Auteur Geplaatst: 1 februari 2010 er staat een wachtwoord ingesteld,maar vraagt er helemaal niet naar. in windows 7 zoek ik netwerk af. vind ie gewoon 2 dirs. configfiles en harddisk. met full access: lezen schrijven kopieren en WISSEN. dus programma cain en abel helemaal niet nodig. Hoe kan ik netwerkshares dm8000 wachtwoord beveiligen?
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 er zijn meerdere veiligheden die dan ook wel aangezet moeten worden 1) http athentification (met vinkje middels paswoord) 2) samba configuratie guest = yes (elke gast uit lan kan erin) 3) dropbear milosoft ciao Thunderstruck AC~DC
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen