Bink Geplaatst: 8 juli 2002 Geplaatst: 8 juli 2002 Ik ontdekte gisteren bij toeval (toen ik weer eens via de kabel naar de BBC keek) dat Casema tegenwoordig het satelliet-signaal van de BBC doorgeeft. Als je namelijk op Teletekst kijkt (Ceefax) dan zie je daar een tekst in de trant van: "Ceefax has ended, push the red button on your SKY-remote.." Wel jammer.... En ik denk nu: als Casema het kan oppikken, ben ik wel benieuwd hoe ze dat doen. Hebben ze een SKY-box in het kopstation staan? Of zouden BBC1 en BBC2 speciaal voor de kabelaars nog in een andere codering worden uitgezonden..? Greetz, Bink
The postman Geplaatst: 8 juli 2002 Geplaatst: 8 juli 2002 Bad news ..dat is een standard text pagina van de bbc op de anolouge signal DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(
Gast Geplaatst: 8 juli 2002 Geplaatst: 8 juli 2002 Dus zelfs teletext gaat achter de decoder? Ik had het in maart al eens gezien maar tijdens het snooker wk eind april begin mei was het weer gewone teletekst.
Vl29 Geplaatst: 8 juli 2002 Geplaatst: 8 juli 2002 Hier op Vlieland wordt het signaal WEL via de satelliet naar de kabelprovider aangeboden...met Teletekst... BBC1 en BBC2 dus al valt het geluid van bbc2 vaak weg en dan krijg je mooi in het beeld No audio te zien,echter wordt het ook in het verkeerde beeldformaat op de kabel gezet dus een in elkaar gedrukt plaatje al met al,maar ja dat snappen die Essent boeren toch niet Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3, CDS en Ziggo kaart...
Gast Geplaatst: 8 juli 2002 Geplaatst: 8 juli 2002 Hoi, Het klopt dat Casema overgeschakeld is naar digitale ontvangst vanaf 28,2 oost Dit maken ze ook kenbaar op hun matrixkanaal (kleinbeeldkanaal). De reden is dat ze nu minder afhankelijk zijn van admosferische omstandigheden. Het signaal werd overigens in België opgevangen en door gestuurd naar als ik het goed heb Goes. De ontvangst van teletekst is inderdaad beperkt, maar ook dat is op hun kanaal te vinden. Met Vriendelijke Groet, Wil Weten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen