Ga naar inhoud


[Nokia 9500] A.B. 9500 werkt niet goed na install dvb2000 softw


Gast

Aanbevolen berichten

Na nieuwe software dvb2000 in mijn originele nokia 9500 de hebben gezet werkt mijn afstandsbediening niet meer goed. Kent iemand dit probleem en zo ja is hier een oplossing voor

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

welke dvb2000 versie.je kan hem ook resetten door de drie knopjes op de box tegelijk indrukken en dan de stroomstekker eruit en weer in.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De menu functies werken niet goed

 

bv als ik op Guide druk krijg ik het menu en de knop menu werkt helemaal niet.

Ik heb hem geprobeert te resetten zoals iemand adviseerde maar dat helpt niet

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik denk dan dat de AB gewoon defect is.het zou wel erge toeval zijn dat juist de AB gedeelte in de dvb software niet goed geladen is en dan ook nog eens enkele knoppen hiervan.de AB werkt wel of werkt niet.maak de contacten eens schoon in de AB(NIET MET CONTACTREINIGER INSPUITEN).werkt dit niet dan is het tijd voor een nieuwe.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel zo , dat met de DVB software de knoppen een andere funktie hebben gekregen (t.o.v. de orginele soft )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nou dat is maar de vraag.iedereen denkt dat contactspray een wondermiddel is.maar bijv je AB. heeft op de drukknoppen een soort grafiet die je meteen vernielt.ook het vuil van bijv een schakelaar lost wel op maar de smurrie blijft in de schakelaar zitten en wordt door stof en dergelijke alleen maar aangedikt.ook zitten in de spray agresieve stoffen die een onvoorspelbaar effect hebben op sommige materialen.contactspray is dus maar een tijdelijke en bedenkelijke oplossing.ik heb al reparaties gehad waar de spray zo uit het apparaat stroomde.nog zo'n wondermiddel is alcohol.op zich wel te gebruiken behalve op weer die knoppen in je AB.gebruik je dit hierop dan veeg je het grafiet van de knoppen af en is de AB voorgoed dood.je kan hiermee wel de goudkleurige contacten mee schoonmaken die op de print zitten maar met mate.als je alcohol in je video gebruikt en je doet de rubberen rollen en kunstof geleiders dan is het ook afgelopen met het apparaat.het kunstof smelt en de rubberen onderdelen drogen uit.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals trust al zei, de knoppen hebben compleet andere funktie dan de originele software. En volgens mij klopt het dat guide een menu geeft. weet het niet zeker want is al tijdje terug. Ik heb nog een oude pdf file met handleiding voor dvb2000. Als je me emailadres geeft dan stuur ik het je op. Voor hotmailaccount is ie alleen te groot om op te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guide = menu

menu = teletekst

I = info over het programma

 

In het menu [guide drukken] hebben de knoppen ...menu,exit,I,plus en min toets ook de funktie van A,B,C,D,E.

 

De tekstknop geeft de dvb versie weer die in je nokia zit.

 

 

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ff wennen aan de nieuwe functies maar het werk in ieder geval

allemaal bedankt voor jullie reacties en oplossingen

 

groeten,

 

Pinquin Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...