Ga naar inhoud

sat receiver in TV, is dat wat?

Aanbevolen berichten

Gast arieistotallos
Geplaatst:

Sinds nieuwe smartcard van Canaldigitaal is mijn sat ontvanger (Asscom Reference) waardeloos geworden(beelduitval), en dus aan vervanging toe. Eigenlijk niet erg, want het is al 'een oudje'. Ik heb tussentijds een SAB explorer pvr sc gebruikt, maar die gaf ook problemen(na abonnementdatum geen beeld meer) .

Nu heb ik een plasma van Panasonic(TX-P42G15) gezien met een interne dvb-s2(h.264) ontvanger + CI. Kan ik hiermee de huidige kanalen en de HD kanalen van Canaldigitaal ontvangen met CAM en smartcard? Of speelt de ondersteuning van Canal Digitaal me hier parten?

Andere interesse is de VT1 van Vantage.

Misschien kan iemand me 1 van beide aanraden?

Geplaatst:

joi arieistotallos,

hier klik zie je dat die multituner in de panasonic van jou met CI werkt

dat is het uitproberen waard

of je genoeg functionaliteit hebt met de ingebouwde tuner in TV is en blijft een vraag die jij zelf zult moeten uitzoeken

vooral of die met twee satposities goed omgaat (19,2 en 23,5 OOst) durf ik je niet met zekerheid te zeggen.

misschien weten anderen daar meer over.

succes@sat4all

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Ik heb zelf een Panasonic 50V10 en ontvang zonder problemen 4 satellieten. Alles werkt goed, je hebt alleen geen mediahighway epg, dus voor de nederlandse zenders alleen Now/Next.

Verder vind ik het sorteren van de kanalen super omslachtig en kan dit voor zover ik weet alleen in het toestel zelf, ik gebruik hier dan ook de favorieten.

Aangezien ik ook een losse Topfield SD-ontvager heb gebruik ik de interne ontvanger alleen voor HD, ik mis toch wel wat gebruiksgemak van mijn diverse TAPs op de TF 5000PVR.

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Geplaatst:
Origineel bericht van: undersurface
Verder vind ik het sorteren van de kanalen super omslachtig en kan dit voor zover ik weet alleen in het toestel zelf, ik gebruik hier dan ook de favorieten.

via favorieten gaat toch ook prima

dat omslachtige heb je bij goedkope ziggo en upc receivers ook
en de goedkope gecertificeerde canalDIGITAAL receivers evenzo
(voor zover ik al die receivers eens mocht kwellen)

denk dat er 3 grote voordelen bestaan die jezelf moet wegen
1) je hebt geen aparte receiver/decoder en dus ook maar 1 afstandbediening
2) je hebt meteen een multituner met dvb-s2 dus HD
3) stroom + kabels + eenduidigheid in gebruik
denk echter ook aan een groot nadeel, ja kunt niet ook zomaar opnemen hetgeen met pvr receivers natuurlijk veel mooier gereld is

laat staan als je HD+ wilt kijken of verplicht wordt CI+ conforme abo's af te sluiten
dat is echter nog niet het geval, dan kun je altijd nog uitbouwen.
ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

@arieistotallos en @Undersurface

Heb zelf een 42V10 en sluit me aan bij eerdere opmerkingen hier van Tonskidutch en Undersurface. Het werkt ook met meerdere LNBs, beeld is super, één afstandsbediening. Je kunt inderdaad niet via een externe toegang zenders sorteren (kan bij een losse decoder vaak wel), maar voor "standaard kijken" zal dat geen probleem zijn. Wel duurt het zappen tussen gecodeerde zenders (je krijgt een fractie van een seconde een scherm dat aangeeft "gecodeerde zender") langer dan tussen FTA zenders, is hinderlijk maar valt mee te leven.

Verder is er een nadeel en dat brengt me op een vraag voor Undersurface: in mijn oude opstelling met losse decoder gebruikte ik de coax uitgang van de decoder om door te lussen naar mijn 2e TV boven. De tuner van de 42V10 heeft geen uitgang, dus je kunt het signaal niet naar buiten brengen. Jij geeft aan dat je nog steeds je Topfield gebruikt. Hoe doe je dat, heb je duo LNBs? Ik zoek namelijk een manier om zowel de ingebouwde receiver als mijn oude decoder te gebruiken zodat ik op 2 TVs kan kijken(hoeft niet tegelijkertijd), maar heb nog geen andere oplossinge gevonden dan duo LNBs te gaan plaatsen en kabel bij te trekken. Is er misschien een eenvoudige oplossing die ik niet ken.

Geplaatst:

Dure Loewe-tv's hebben een tripletuner geintegreerd; DVB-T,C en S!

Ik droomde ene tijdje zelfs dat ik heel erg lang bezig was geweest met een TV met DVB-S support. crazy Vage droom, maar het was wwel interresant, daarom heb ik me verdiept op de komende serie LED-TV's van Samsung; die hebben OOK een tripletuner! blush C8700 bijvoorbeeld.

Ik heb nu een 7700HSCI, die heeft veel voordelen (snel zappen, RAW opnemen (zowel HD als SD), perfecte beeldkwaliteit, goede merk) etc. Ik moet eerst DVB-S in levende lijve zien in gebruik op een TV, waarna ik pas zal besluiten of ik mn 7700 wegdoe.

XxX

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

in mijn eerder geplaatste reactie had ik het over de multituner

dat is idem aan die triple tuner

kan echter ook vergissingen met zich brengen

want de Loewe die jij noemde heeft:

a)

Geïntegreerde HDTV-ontvangst

Dual-Tuner

(DVB-T, DVB-C, DVB-S; analoog: kabel, antenne)

OF

B)

Geïntegreerde HDTV-ontvangst

Dual-Tuner (DVB-T, DVB-C; analoog: kabel, antenne)

DVB-S 2 / DVB-S 2 (Twin-Tuner)** optioneel

in dat verband betreffende losse receivers die als

twin tuner wordt betiteld, deze kunnen zogenaamd opnemen en onafhankelijk daarvan kijken tegelijk

dus is het gebruik van triple tuner als term ietwat onduidelijk mede omdat er nogal wat opties gekozen kunnen worden bij de Loewe.

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Een nadeel van gecombineerde toestellen is dat je twee toestellen verliest als er één de geest geeft.

Tv stuk is automatisch ook satelliet ontvanger kwijt en omgekeerd.

Daarom ben ik steeds voorstander van aparte toestellen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

daar is wat voor te zeggen...

maar als mijn "losse" dreambox het nu begeeft kan ik gegarandeerd geen tv meer kijken

ik heb immers enkel dvb-s om tv te kijken

als mijn "losse" dolby surround AV-receiver het begeeft heb ik geen geluid bij de beelden

of ik nu moet wachten op reparatie dan wel vervanging van zo'n los component of een "all-in-one" oplossing maakt dan ook niet echt veel uit.

het grootste risico vind ik bij "all-in-one" dat die vermaledijde tv aanbieders zomaar kunnen besluiten een ander paytv systeem te gaan toepassen

en dan moet je extra uitgeven om dat haasje te vangen.

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

@LastWokker1

Sorry voor de late reactie, was een paar dagen van huis zonder internet.

Ik heb inderdaad duo lnb's en heb nu 1 kabel direkt naar mijn TV en 1 naar de Topfield en de tuners doorgelust, omdat alle (voor mij) belangrijke zenders horizontaal gepolariseerd zijn kan mijn Topfield toch nog steeds 2 programmas tegelijk opnemen.

Dit is echter wel een tijdelijke oplossing totdat ik een HDTV-twintuner gekocht heb.

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen